Ok. Älskar. Men. Är det bara jag som associerar till Nelly Furtados låt Say it right 😬?
Ok. Älskar. Men. Är det bara jag som associerar till Nelly Furtados låt Say it right 😬?
Ge mig en käftsmäll jag är feg...
Det finns ingenting dåligt med den här låten.
Nu finns texten på kent.nu tillsammans med övriga tre nytillskott.
Alla 4 nya är bra, men det är denna som växt mest för mig efter 20 lyssningar!
Vad hör ni kören sjunga i andra versen? Tycker det låter som "åh, bortom snön", men svårt att utskilja.
som flugorna på socker betyder ingenting
Jag fullkomligt älskar sticket, sättet raderna sjungs känns så otroligt mycket Kent - fullkomlig perfektion! Det slår an någon slags känsla som jag inte riktigt kan sätta fingret på... Nostalgi är väl närmast till hands.
Bortom snön som täcker landet
i skydd av mörkret över staden
ligger våren tyst och väntar
som en laserman på taken
på en tyrannisk barndomssommar
som regerat våra minnen
från en tid svältfödd på bilder
Låt nu revolutionen komma, komma, komma
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Rakt igenom magisk. Som en elektrisk stöt när J sjunger "som en LASERMAN på taket". Och förälskar mig i "allt jag vill göra är att låsa upp din dörr, söka skydd i ditt mörker och spela dig som en sång på repeat. Det vi har är oändligt mycket större än vanlig jävla kärlek". Det är väl så kärlek känns?
Exakt!! Den här texten är mer än så till och med! Som Joakims texter,- ”märkligt träffsäkert” tidigare har gjort,- berör den här mig också.
Min rätta ”kärlek” drabbas av depressioner varje halvår,- går in i mörkret,- vilket gör att vi inte kan kommunicera normalt. Ni fattar va?
Och de här raderna:
”Du kommer alltid ha en plats
I mina drömmar, mina minnen som den rätta
Men i bruset är det svårt att höra ljudet av ett annat hjärta”.
Dessutom är de här raderna som mina egna ord till henne...
Om du visste vad du ville skulle du få det du ville ha
Om du visste var du skulle skulle du komma dit en dag
Grymt bra!!
Senast redigerat av Hittatnåntingvackert den 2016-12-04 klockan 16:38.