Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Spotify: dinsistatidmedkent.com

  1. #1

    Standard Spotify: dinsistatidmedkent.com

    Det är väl allmänt känt att Spotify lanserat en statistiktjänst på dinsistatidmedkent.com, där man kan se en sammanställning över sina egna och alla användares, spelningar av kent från 6 månader tillbaka, och gissningsvis fram till minst 17 december.

    Det jag undrar över är hur statistiken ser ut för er andra forumiter, för att avgöra hur bisarr min egen statistik är.

    Jag är nu uppe i 10779 minuter före idag. Det låter inte så mycket på sex månader; det är bara en timme i snitt om dagen... Om det inte vore för att jag i huvudsak INTE lyssnar på kent i Spotify, utan offline i iTunes eller på CD på bilresor och att perioden inkluderar 7 veckor sommar helt utan internet och Spotify. Uppskattningsvis är mitt totala lyssnande minst det dubbla. Det blir 40 000 minuter (667 timmar eller nästan en månad, dygnet runt) på ett år.

    Jo, det har blivit ännu mer kent-lyssnande i år, pga omständigheterna, men inte så mycket mer ändå. Är det jag som är helt sjuk i mitt musiklyssnande (det känns som att det annars bara är personalen på restaurangen Lilla ego, där de enbart spelar kent, varje kväll hela kvällen, som kommer upp i dessa timtal) eller är ni andra lika enkelspåriga?

  2. #2
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    3370 minuter!
    Jag tillhör självklart den 1%iga delen av den allra största fanskaran...
    Mitt typ av Kentlyssnande är 70% gåshud - Men jag vet ju att det egentligen är 100%
    Senast redigerat av Embrace den 2016-10-07 klockan 21:15.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  3. #3
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    9 234

    Standard

    Litet smårolig statistik ,
    för mig : 2188 minuter och 5% delen av fanskapet . . och 68% gåshud .

    Har absolut mest lyssnat på det senaste verket

  4. #4

    Standard

    Nu lyssnar jag ju framför allt på formatet flac d.v.s. inte i Spotify men i övrigt stämmer nog statistiken.

    Senaste 6 månaderna.

    Ca 32000 minuter d.v.s ca 3h per dag i Spotify men totalt skulle jag gissa på 7h per dag

    Gåshud 70%

    Topp 1% av alla fans.

    Skivor: 1. Då som nu för alltid 2. Tigerdrottningen 3. Du och jag döden. (kul är att jag rankar skivorna precis tvärtom men det är nog nyhetens behag som är orsaken till just detta)
    Det vi har är oändligt mycket större än vanlig jävla kärlek.

  5. #5

    Standard

    3204 minuter. (och 90% av mitt lyssnande är i Spotify)

    Topp 1%, trots allt!

    Har lyssnat ungefär lika mycket på Depeche Mode och Beatles som Kent senaste året. (drygt 1000 låtar vardera)

    1. Då som nu för alltid 2. Du & jag döden 3. Hagnesta Hill

    1. Egoist 2. Den sista sången 3. Vi är för alltid

    Tigerdrottningen är min favorit, men den lyssnade jag på väldigt mycket 2014-2015...

  6. #6
    Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2015
    Ort
    Helsingfors
    Inlägg
    20

    Standard

    0 minuter? Verkar inte fungera i Finland...
    28.10.2016 Hartwall Arena, Helsingfors
    15.12.2016 Tele2 Arena, Stockholm

  7. #7
    Erfaren medlem checkarins avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Kungsängen, , Sweden.
    Inlägg
    3 493

    Standard

    21 000 minuter!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •