Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Jazzpurists julkalender

Standard Jazzpurists julkalender

Ni alla vet att jag brukar säga att aldrig riktigt kände mig hemma på forumet. Jag tänkte i alla fall skriva några rader till er och publicera på forumet den 17 december, efter sista spelningen.

Jag är nu klar med den, och kom på att det finns 24 personer på listan, så jag bestämde mig att posta den som ett slags julkalender istället. För varje lucka valde jag en forumit som gjorde forumet roligare för mig. Några av er från det engelska forumet, några läser inte längre forumet. Men ifall ni någon gång hittar den här tråden, får ni se att jag tänkte på er.

Så nu gör jag en namokab, och här får de enligt mig finaste 24 personer på forumet lite hyllning från mig.

(Det var jättesvårt för mig att skriva om känslor och sätta ihop listan, så jag ber om ursäkt om samtliga fel som jag gjorde och blev kvar, men jag orkar inte läsa igenom det här en gång till.)

1. Oktjabjr: Du var den första personen på det här forumet som tog mig på allvar, och för det kommer jag vara evigt tacksam. Vi tappade kontakt för att du hittade mig i en period när jag pendlade mellan depression och bättre dagar. Bättre dagar var så få att jag inte förmådde svara på dina fina PM, och efter att tag skämdes jag så mycket för den långa tystnaden, att jag inte längre vågade svara. Jag vet inte om du fortfarande läser forumet, men om du gör det, så ska du veta att jag är jätteledsen att det blev så det blev. Snällare och mer omtänksam person än du får man leta efter.

2. Taxmannen93: Du sålde mig kentskivor trots att det var krångligt för dig, båda med betalning och leverans. Det betyder jättemycket för mig att du gjorde det, trots svårigheter. Det händer inte ofta att man som utländsk fan behandlas på samma sätt som de svenska. Det var inte bara skivor jag fick på posten, utom också känslan att vara lika värd som alla andra. Tack för att du gjorde min värld en aning större.

3. Sanna i den röda kappan: Jag minns inte längre vad du heter på forumet. Jag vet inte ens om du var medlem innan eller bara reggade dig för att sälja en biljett. Men du sålde mig en biljett till Annexet i 2010. Jag såg kent för första gången dagen innan, och det var genom dig som min då största önskan uppfylldes. Du envisades också med att prata svenska med mig, trots att jag då var riktigt kass på svenska. Sex år senare berättar jag fortfarande om dig.

4. snö: Du är för mig var Oscars var för Leonardo DiCaprio. Du skriver så intressanta inlägg att jag vill bara skrika. Äntligen någon som tänker som jag, eller visar mig en synvinkel jag aldrig tänkt på innan. Men varje gång jag skriver färdigt svar, dina inlägg är redan borta. En gång kommer du inte hinna att ta bort ett innan jag svarar. Det måste hände, DiCaprio fick ju också sitt Oscar till sist. Jag önskar att du inte raderade allt du sedan tycker är för konstigt. Det är folk som tänker konstigt som förändrar världen, inte de som bara vågar tycka vad alla andra tycker. Vi behöver dig.

5. Unfun: Jag tycker fortfarande att vi ska byta användarnamn. Det är du som gillar jazz och jag som inte är rolig. Tack för alla fina ord! Våga skratta mer!

6. sundance_danne: Jag älskar att jävlas med dig. Du förstår alla dåliga skämt, hur sarkastisk eller ironisk jag är, du tar aldrig illa upp. Du är en jättefin person som förtjänar all lycka i världen. Tack för att du finns!

7. Astronaut: Jag vet egentligen inte så mycket om dig. Men du är en av de få personer som bara öser godhet. Du är alltid så snäll och dina inlägg visar hur fin du är. Jag hoppas att alla som har den äran att känna dig i person uppskattar dig minst lika mycket som jag.

8. tobbe non stop: Du är precis vad det står på ’förpackningen’: non stop. Utan dig skulle det vara tomt på forumet. Om du bara började använda redigera-knappen, skulle du vara helt perfekt (oförstörbar är du redan.)

9. -hulda-: Nu ska jag spendera lite mer än 140 tecken på att försöka beskriva hur otroligt fin jag tycker allt du gör är. Jag gillar dina bilder, din världssyn, att du och jag känner samma sorts kärlek till en viss person. Jag ser fram emot att träffa dig. Egentligen önskar jag att jag skulle kunna tvångsgästa dig för frukost. Eller middag. Allt du rör vid, mat, inredning, bilder, är så vackert, precis som din själ. Du är så begåvad att det finns inga ord för det.

10. kmb: Du är också en person jag vill tvångsgästa, tur att du bor så långt från mig. Annars skulle jag stå vid din dörr hela tiden med köpebullar och hämtkaffe för att prata om en film, en serie, en bok eller den där doktorn. Vi skulle nog aldrig komma överens om tema Håkan, men lite meningsskillnad får varje relation tåla, annars är den ingen bra relation. En gång ska jag kanske bli en snällare och bättre person, för att kunna påstå att jag är nästan som du.

11. Fast Forward: Vi har inte umgåtts mycket på forumet, men jag har alltid gillat att läsa dina inlägg, särskilt att 99% av vad du skrev, ville jag också skriva. Tack för att du satte ord på mina känslor och synpunkter, så allt jag behövde göra var att stå där bakom och hålla med.

12. namokab: Mannen, myten, legenden. Dig lyckades jag inte skrämma iväg. Jag var otrevlig mot dig, men du ändå ville prata. Tack för dina pm, att jag fick träffa dig, boken och för att du vågar vara negativ. Visst är natten svart, men du är ljuset i mörkret.

13. castellana: One of my favourite person on this forum gets my lucky number. That we came in contact here is one of the best things that happened in my life. It was fun to go to kentfest with you, and just as much fun too meet again this summer. You are a fantastic person and I’m thankful that I got to know you.

14. Kobbe: Jag vill bara ta chansen att hylla dig båda som översättare och som person. Du är intelligent och vågar stå på dig. Jag håller inte alltid med dig, men min respekt har du hela tiden.

15. förgätmigej: Du och jag är överens om vilket världens finaste namn är, bara det skulle räckt för mig. Men du är också en jättefin och omtänksam person. Men det vet ju alla som har någonsin läst dina inlägg, så något nytt lyckades jag inte skriva. Jag hoppas du kan komma till sista spelningen och få uppleva kent en allra sista gång.

16. HauZZer: Quite unnecessary to write in English to you, but as our brief contact was on the English forum, it feels appropriate. What you told me at that time, how you understood where I was coming from when noone else did, meant the world for me. I will never forget it. Thank you!

17. utomjording: Vad kan jag skriva som du inte vet redan? Du är värd att dö för. Enough said.

18. SirNoodle: I think you are the person from the English forum who I wrote to the most, and also the person who I’ve felt the most likeness to in how we experience kent. My dream to go to a kent concert in similar company than you have is never going to be fulfilled now. But I’m happy that you got the chance and I hope you enjoyed every moment of it. I will miss you when everything is over.

19. Fabrin: Vi träffades inte genom forumet, men du är medlem här, så det vore fel att lämna ut någon från listan som jag tycker om. Du är modig som få och samtidigt är du snäll. Du är någon som får saker gjort, och för det förtjänar du respekt. Jag hoppas att jag kommer att få möjlighet att lära känna dig bättre.

20. dumblikeamoose: Similarly to the previous person, you and I didn’t come in contact via this forum first and most of our communication was off forum as well. But since you’re a member, you should be on this list. Thank you for being my partner in crime in crazy fangirling! I hope we haven’t scarred the guys for life, but I don’t regret anything of it.

21. Jago: Precis som Sanna blev du min räddare. Tack för att du sålde oss biljetterna till turnepremieren trots krångel och ovisshet!

22. mh: Du skrev årets viktigaste inlägg till mig. Tack som fan!

23. J. Bergtagen: Tack för svenskalektionen och alla intressanta inlägg som du har skrivit här på forumet. Det var en del jag ville så gärna svara på, men kände inte att jag som icke-svensk hade något att göra i politiktråden. Tänk hur mycket mer liv det hade varit på forumet om du reggade dig några år tidigare. Lycka till med yngsta kentfansen som får gå till sista spelningen!

24. J. Berg: Min idol, min hjälte, min gud. Personen som så många gånger räddade mitt liv, som hjälpte mig att orka leva vidare, bara till nästa skiva, bara till nästa turne, bara till nästa dag. Som gjorde tillvaron behagligare, som var mitt ljus på de mörkaste dagarna. Jag kan inte sätta ord på min kärlek till dig, inte på svenska, inte heller på mitt modersmål. Tack för att du finns. <3
    Senast redigerat av jazzpurist den 2016-12-08 klockan 01:52. Anledning: stavning
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Bästa julkalendern någonsin. <3
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Ja, det var en väldigt fin kalender.
    Kul att du lagt hjärta på att uttrycka detta.
    Väldigt glad att jag fick så snälla ord.
    Förvänta dig ett PM.
    Senast redigerat av J. Bergtagen den 2016-12-06 klockan 08:49.

Erfaren medlem kmbs avatar
    Reg.datum
    Sep 2004

Standard

Tack för de fina orden! Började nästan gråta här på morgontåget till jobbet!

Du får komma och våldgästa mig när som helst! Jag är i stort sätt alltid hemma om jag inte är på konsert, men det kommer ju bli mindre av den varan nu tyvärr.

Puss och kram!
    Jag har blivit äldre, saknar glöd
    det rår jag inte för...

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Det bästa är att hur mycket vi än kommer att sakna J. Berg på forumet och som sångare i Kent så vet man aldrig.
    Rätt som det är kanske han dyker upp i en annan förklädnad med sina magiska ordföljder när vi som minst anar eller inser det.

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Vilket fint initiativ och tack för att du bemödat dig att göra detta!
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem Astronaut:s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Standard

Tack ska du ha! På något vis är det alltid kul att läsa vad folk på nätet har för uppfattning av en.

Jag tycker själv att du verkar vara en fin och ödmjuk person.
    Det är svårt att hitta sånt folk nuförtiden när man tänker efter.
    I know someday you'll have a beautiful life
    I know you'll be a star in somebody else's sky
    But why, why, why can't it be, can't it be mine?

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Jag är helt stum. Tack så mycket för orden, vet knappt vad jag skall svara ens. En fantastiskt julkalender och du uttrycker dig fantastiskt bra det skall du veta.
    Det skall bli väldigt roligt att ses den 17'e!!!
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Kram pa dig! Nu skrev ju du arets viktigaste inlagg till mig! Vem vet, vi kanske ses den 17e!
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Standard

Det saknas visst några personer från listan. De här två får stå för juldagen och annandag jul:

25. Trivselgrodan: Du har inspirerat mig så många gånger att inte bara lata mig på soffan utan ta på mig löparskörna och gå ut och träna. Jag är lite avis på hur mycke energie du har. Att du är dessutom så positiv och glad nästan hela tiden (hela tiden vore ju onormalt ändå), är helt otroligt.

26. 13_maj_tjejen: Jag saknar dig. När du skaffade katt, tänkte jag att det skulle vara roligt att prata katter, 'kattmammor emellan', men det blev ju aldrig så. Förstår varför du tycker att forumet är inte roligt längre, men jag önskar ändå att du skulle vara kvar. Jag hade hoppats på att få lära känne dig bättre.

Nu har jag inte längre dagar kvar att dela ut, men ni som lästa listan och inte hittade era namn: tro inte att ni inte är viktiga för mig. Utom är skulle det inte varit samma upplevelse. Jag glömde säkert en del personer som fick mig att skratta eller tänka efter genom åren. Ni var ju väldigt många här. Tack till er också,

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Bästa julkalendern någonsin. <3
    Bäst är den väl inte, men kanske en värdig tredjeplats bakom Mysteriet på Greveholm och Sunes jul?

Citat Ursprungligen postat av kmb Visa inlägg
    Tack för de fina orden! Började nästan gråta här på morgontåget till jobbet!

Du får komma och våldgästa mig när som helst! Jag är i stort sätt alltid hemma om jag inte är på konsert, men det kommer ju bli mindre av den varan nu tyvärr.

Puss och kram!
    Jag hoppades på att få dig att le ju.

Aha, våldgästa var ordet. Det blev nästan rätt.

Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Det bästa är att hur mycket vi än kommer att sakna J. Berg på forumet och som sångare i Kent så vet man aldrig.
    Rätt som det är kanske han dyker upp i en annan förklädnad med sina magiska ordföljder när vi som minst anar eller inser det.
    Det vore säkert en mycket mer avslappnad upplevelse för J. Berg om han hade en pseudonym på forumet. Ofta hade man känslan att han blev attackerad bara för att det var ’coolt’ att jävlas med självaste J. Berg.

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Vilket fint initiativ och tack för att du bemödat dig att göra detta!
    Tack själv, det var ju ni som inspirerade inlägget.

Citat Ursprungligen postat av Astronaut: Visa inlägg
    Tack ska du ha! På något vis är det alltid kul att läsa vad folk på nätet har för uppfattning av en.

Jag tycker själv att du verkar vara en fin och ödmjuk person.
    Det är svårt att hitta sånt folk nuförtiden när man tänker efter.
    Jag försöker så hårt att dölja det, men det går tydligen bara sådär.

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Jag är helt stum. Tack så mycket för orden, vet knappt vad jag skall svara ens. En fantastiskt julkalender och du uttrycker dig fantastiskt bra det skall du veta.
    Det skall bli väldigt roligt att ses den 17'e!!!
    Jag uttrycker mig så bra att jag lyckades även upprepa mig, sundance_danne och J.Berg fick samma mening. Men åtminstone bara en av dem har läst den (Soldansarn), jag tror inte den andra kommer någonsin att göra det, så det är inte så dåligt.

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Kram pa dig! Nu skrev ju du arets viktigaste inlagg till mig! Vem vet, vi kanske ses den 17e!
    Kanske det. Det är bara att komma fram och hitta mig bland alla andra gråtande tjejer.
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

Reg.datum
    Jan 2016

Standard

Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    Det vore säkert en mycket mer avslappnad upplevelse för J. Berg om han hade en pseudonym på forumet. Ofta hade man känslan att han blev attackerad bara för att det var ’coolt’ att jävlas med självaste J. Berg.
    Ja, man undrar verkligen hur folk tänker ibland. Okej för att vissa (med all rätt) är smått smöriga mot den gode J, men att motreagera för att utjämna obalansen eller dylikt känns lite onödigt.

Skönt att du fick så positiv respons på din kalender, för det visar att denna sorts öppenhet är uppskattad hur pirrig den än känns att posta.

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg
    6. sundance_danne: Jag älskar att jävlas med dig. Du förstår alla dåliga skämt, hur sarkastisk eller ironisk jag är, du tar aldrig illa upp. Du är en jättefin person som förtjänar all lycka i världen. Tack för att du finns!
    Men oj! Tack! <3
    Ibland tar jag dig nog på lite för stort allvar, men jag är glad att du vågar skämta med mig trots att jag mår som jag gör denna hösten. Det behövs att någon vågar vara lite skojfrisk och inte bara tar i en med silverhandskar. Och nä, jag tar inte illa upp.
    Allt som allt är jag glad att jag fått förmånen att bli din vän detta år, när allt känns som det dör så är det fint med en ny vänskap som blomstrar.

Jag har i nuläget svårt att se att jag kommer bli lycklig men jag tackar ödmjukast och hoppas jag en dag får uppleva samma lycka som DA-mannen får med dig.

Tack för att du finns, du är värd att leva för! <3
    Senast redigerat av sundance_danne den 2016-12-09 klockan 00:03.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Tackar ödmjukast jazzpurist! Att jag raderar inlägg är oftast för att jag själv kommer på att jag 'inte tänkt färdigt' om vad jag skriver.
    Iofs så tänker jag aldrig färdigt , det finns alltid nya synvinklar, och ibland ångrar jag mig för om det är litet kontroversiellt så vill jag hellre se personen jag diskuterar med.
    För om jag inte ser mimik, gester och kroppspråk så är det otroligt svårt för mig att förstå om jag tex trampar på en öm tå.

Hur du kan kunnat lära dig bättre svenska än vad många svenskar kan är helt fantastiskt! och det är ett nöje att läsa dina inlägg.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •