Har inte hittat någon tråd som bara handlar om mellansnacket under turnén, även om det förekommit diskussioner i andra trådar. Tänkte det kunde vara intressant med en egen tråd där olikheter kan jämföras mm. Jag har funderat på två saker:
Längden på mellansnacken
Jag var på spelningarna 30/9 i Gbg, 12/11 i Malmö och 16-17/12 i Sthlm. I Gbg och Malmö var det väldigt långa mellansnack där Jocke berättade om bandets historia, roliga historier om bandmedlemmar och andra medarbetare osv. Men sedan i Sthlm var det knappt något mellansnack alls. Däremot var det väldigt långa pauser där han hetsade publiken att applådera mer och sådär. Åtminstone till sista spelningen hade jag trott att han skulle säga något speciellt. Hur var det på torsdagen, och spelningarna i andra städer precis innan? Kan det vara så att han berättat allt han velat berätta på tidigare spelningar, eller att det var så känslosamt med de sista i Sthlm att det inte gick att få fram något vettigt?
Jockes namn
12/11 i Malmö sa Jocke att han inte gillade att bli kallad Jocke då de lät som ett hundnamn (haha) – men sen används ändå det hela tiden. Var detta ett rent skämt eller finns det något i det? Jag började plötsligt känna mig väldigt dum efter det som alltid sagt Jocke istället för Joakim. Kanske löjlig fråga men om vi nu ändå är på ett kentforum så känns det relevant att diskutera hur vi ska benämna bandmedlemmarna. :-)