Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Problem med Stylesheet i Safari?

  1. #1
    Medlem Björn Olssons avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Örebro, Sweden
    Inlägg
    205

    Standard Problem med Stylesheet i Safari?

    Det verkar som forumets stylesheet inte laddas in i Safari. Det ser helt konstigt ut för mig men funkar fint när jag testar det i Firefox. Jag gick även in på forumet i Safari på min flickväns mac och det såg lika konstigt ut då. Det kanske är något som är lätt att fixa till?

  2. #2
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Björn Olsson Visa inlägg
    Det verkar som forumets stylesheet inte laddas in i Safari. Det ser helt konstigt ut för mig men funkar fint när jag testar det i Firefox. Jag gick även in på forumet i Safari på min flickväns mac och det såg lika konstigt ut då. Det kanske är något som är lätt att fixa till?
    Funkar kalas in min version av Safari (3). Har ni fortfarande problem?
    Lid för konsten eller brinn.

  3. #3
    Medlem Björn Olssons avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Örebro, Sweden
    Inlägg
    205

    Standard

    Funkar fortfarande inte för mig. Mycket underligt för det ser ju helt ok ut i källkoden. Jag kör Safari 2.

  4. #4
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Min mening är inte att på något sätt vara dryg när jag ställer denna fråga, jag är bara nyfiken: Varför använder man Safari som browser? Majoriteten av alla siter är optimerade för IE eller Firefox och över 90% använder just dessa två browsers. Vaför väljer man att ha Safari (eller Opera, Netscape eller andra) som browser när rådande webstandard så ofa ignorerar dessa browsers särarter?

  5. #5
    Medlem Björn Olssons avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Örebro, Sweden
    Inlägg
    205

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Min mening är inte att på något sätt vara dryg när jag ställer denna fråga, jag är bara nyfiken: Varför använder man Safari som browser? Majoriteten av alla siter är optimerade för IE eller Firefox och över 90% använder just dessa två browsers. Vaför väljer man att ha Safari (eller Opera, Netscape eller andra) som browser när rådande webstandard så ofa ignorerar dessa browsers särarter?
    Därför att man tycker den webbrowsern är bäst? Safari är snabb och smidig. En riktigt bra browser. Firefox har jag som ett komplement till Safari. Explorer är inte ett alternativ då jag använder Mac.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Björn Olsson Visa inlägg
    Därför att man tycker den webbrowsern är bäst? Safari är snabb och smidig. En riktigt bra browser. Firefox har jag som ett komplement till Safari. Explorer är inte ett alternativ då jag använder Mac.

    Jag kör precis samma. kör just nu Safari3.
    det finns andra problem förutom forumets stylesheet som t.ex vissa problem med inloggning.
    har ni sett/hört något mer? det kanske handlar om en enkel inställning? trist å behöva starta firefox varje gång man ska in hit.

  7. #7
    Medlem Björn Olssons avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Örebro, Sweden
    Inlägg
    205

    Standard

    Nu har jag bytt till Safari 3 så problemet är ju ute ur min värld. På fredag blir det dessutom en skarp version då Leopard kommer! Hurra!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •