Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Kent i media medan forumet var nere?

  1. #1
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard Kent i media medan forumet var nere?

    Vad skrevs egentligen om kent i media medan forumet var nere? Forumet var ju nere i 4 månader så det måste väl ha hänt något? Tänkte vi kunde försöka få ihop vad vi sett och läst i denna topicen (länka gärna om du har något du sett)!

    Det första jag läste var Eskilstunakuriren som bekräftade det vi redan visste, Kent tänker inte ersätta Harri Mänty: Källa!

    Joshua (producenten) har även uppdaterat sin blogg två gånger medan forumet låg nere: Alla inlägg i bloggen!

    Lisa Miskovsky kommenterade Jocke med ett par rader i "Allt om Malmö": Länk

    Lisa Miskovsky kommenterade att hon varit och lyssnat på Album 7 i P3, jag vet inte om inslaget fortfarande går att lyssna på, men jag sammanfattade allt hon sa om kent här: Länk


    Aftonbladet om "Fråga Kent" (kan man missuppfatta mer)?: Länk

    Sen nämnde även Aftonbladet Kent i samband med en recension av linkin Parks senaste platta: Länk

    Markus Mustonen var med på en liten bild i Aftonbladet 21/1 där han kommenterade Harris avhopp:
    "2006 tog Harri Mänty i Kent emot pris för årets grupp. I år kom Markus Mustonen,34, till galan - privat.
    -Jag fyller år idag så jag är här och firar, säger Markus.

    Hur känns Harris avhopp nu när det gått lite tid?
    -Det känns bra. Vi är vänner, det finns inte så mycket mer att säga."
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2007-05-26 klockan 11:19.

  2. #2
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Är det någon som läst något mer?

  3. #3
    Medlem ensams avatar
    Reg.datum
    Jan 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    1 537

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Det första jag läste var Eskilstunakuriren som bekräftade det vi redan visste, Kent tänker inte ersätta Harri Mänty: Källa!
    En sak tyckte jag var lite konstig med det där.

    Samma dag som dom berättade att Harri hade hoppat av så skrev ju Martin på forumet att dom inte tänkte ta in någon ersättare.
    "Det finns egentligen inte så mycket att säga om det här mer än det som redan "Roosa" har skrivit men jag vill passa på att berätta att vi inte kommer att skaffa någon ersättare(då skulle väl han sluta 2016 enligt gammal god kent-gittarist-tradition)."

    Sen en hel månad senare så kommer det som en nyhet att dom inte tänker ersätta honom. Varför just då? Hade kent på allvar funderingar på att ta in någon ny ända till dess?
    Låt mig behålla det här Det kan väl jag vara värd
    Kom och slå sönder min värld Det är allt jag begär

  4. #4
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    mysdress-typen hahaha...

  5. #5
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    mysdress-typen hahaha...
    Det är såå <3 , hahaha

  6. #6
    Medlem Amanda909s avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Västervik, , Sweden.
    Inlägg
    398

    Standard

    I tidningen Pause i nummer 5 (nu i maj) finns en liten tråkig artikel:

    "11 TECKEN PÅ ATT TIDEN STÅR STILL"
    Kent- Det är en kurva som alla indieband måste gå - från hungrig landsortsorkster till att äta sig proppmätta på skivbolagens representationsmiddagar. Kent åt sig jättemätta och allt slutade i en vitklädd väckelsemötesorgie på Stadion. U2, Kents internationellt framgångsrika motsvarighet, kunde i alla fall skylla på att Bono gick och blev påve och världsbankschef så det inte fanns utrymme för utveckling. Vad har Jocke Berg och hans musikanter gjort för mänskligheten på sistone? Förutom ett gäng frisyrer som är lätt roande, så - tja - ingenting.
    Åtgärd: Gå tillbaka till rötterna - det blir inte mer indiecreddigt än en spelning på City Grill och Kebab i Eskilstuna. Och all falafel de orkar äta i gage!

  7. #7
    Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    11 710

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Amanda909 Visa inlägg
    I tidningen Pause i nummer 5 (nu i maj) finns en liten tråkig artikel:

    "11 TECKEN PÅ ATT TIDEN STÅR STILL"
    Kent- Det är en kurva som alla indieband måste gå - från hungrig landsortsorkster till att äta sig proppmätta på skivbolagens representationsmiddagar. Kent åt sig jättemätta och allt slutade i en vitklädd väckelsemötesorgie på Stadion. U2, Kents internationellt framgångsrika motsvarighet, kunde i alla fall skylla på att Bono gick och blev påve och världsbankschef så det inte fanns utrymme för utveckling. Vad har Jocke Berg och hans musikanter gjort för mänskligheten på sistone? Förutom ett gäng frisyrer som är lätt roande, så - tja - ingenting.
    Åtgärd: Gå tillbaka till rötterna - det blir inte mer indiecreddigt än en spelning på City Grill och Kebab i Eskilstuna. Och all falafel de orkar äta i gage!
    det var fanimig en tråkig artikel ja

  8. #8
    Erfaren medlem Palace_Mains avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    16 980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Amanda909 Visa inlägg
    I tidningen Pause i nummer 5 (nu i maj) finns en liten tråkig artikel:

    "11 TECKEN PÅ ATT TIDEN STÅR STILL"
    Kent- Det är en kurva som alla indieband måste gå - från hungrig landsortsorkster till att äta sig proppmätta på skivbolagens representationsmiddagar. Kent åt sig jättemätta och allt slutade i en vitklädd väckelsemötesorgie på Stadion. U2, Kents internationellt framgångsrika motsvarighet, kunde i alla fall skylla på att Bono gick och blev påve och världsbankschef så det inte fanns utrymme för utveckling. Vad har Jocke Berg och hans musikanter gjort för mänskligheten på sistone? Förutom ett gäng frisyrer som är lätt roande, så - tja - ingenting.
    Åtgärd: Gå tillbaka till rötterna - det blir inte mer indiecreddigt än en spelning på City Grill och Kebab i Eskilstuna. Och all falafel de orkar äta i gage!
    men så e de ju inte alls>_<
    varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större

  9. #9
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    det var en fråga i fantastiska 105.1 ..morgonshowen vinn adams pengar.

    vad heter gruppen kents första album?

    utmanaren kunde men adam missa...var typ 1 vecka sen...

    humor på högsta nivå för mig...det å vad jkpgs flygplats heter...som han givetvis också gissa fel på..tråkig humor...jag vet...

    åså lite ot nu då men min kära sambo tycker att han som leder bingolotto är VÄLDIGT lik jocke berg...I could not disagree more...alltså han som leder bingolotto är ju inte ens snygg...inte det minsta roliga å inte ett uns dryghet eller självdistans som vår käre jocke har...brackare...nej jag betackar mig...

  10. #10

    Standard

    Jag läste nåt om det "typiska kentfanet" i Julia eller nån liknande tidning.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  11. #11
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    3 636

    Standard

    Eh, lite uppkäftig aningen iqbefriad kommentar om bloggare/uppmärksamhet.
    Många andra bloggar, kent får pr & feedback, så lev på våran önskan om uppmärksamhet bara. Hahaha!
    =P
    Senast redigerat av Mimmi77 den 2007-06-11 klockan 09:05.
    mimmi heter jag tralalalala

  12. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Oslo, , Norway.
    Inlägg
    77

    Standard

    Kent spiller på Gullfisken på norsk TV2 i kveld kl 19
    http://www.tv2underholdning.no/front...w-3121994.html
    Och alla känslor slog och sprängde

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •