Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Kent borde slutat efter V&A...

  1. #1

    Standard Kent borde slutat efter V&A...

    Efter att ha följt Kent i närmare 10 år och köpt allt som släppts och dessutom gått på ett antal konserter känns det riktigt bistert att behöva erkänna detta. Fast faktum kvarstår, Tillbaka till samtiden är utan tvekan årets mest överskattade skivsläpp. Visst kan jag förstå att det här med musikaliskt skapande kan leda in på nya vägar och att man inte vill göra samma ska om igen men någon måtta får det ändå vara. Nej Kent skulle slutat efter Vapen o Ammunition denna moderna svenska klassiker borde blivit deras sista album. Märktes redan på Du o jag döden att man var på väg ner i skiten även om jag inte hade en aning om att det skulle gå såhär illa.

    Kent är på väg att göra samma misstag som ett annat av mina favoritband nämnligen Metallica. Efter deras släpp av klassiska Black Album har det gått fort utför. Artister borde ha vett att sluta på topp.

    Att skivhandlare sedan har mage att ta ut 199 kr för Tillbaka till samtiden är en skandal i sig.

    Det är bara att hoppas att Kent rycker upp sig och ska man se något positivt i det här är det väl det faktum att det kan knappast bli sämre än Tillbaka till samtiden...

  2. #2
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Har vi inte redan 1000 trådar om det här, eller är det jag som misstar mig?

  3. #3
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    eller så är det du som har riktigt kass och trång musiksmak?

  4. #4
    Erfaren medlem Glödlampans avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 019

    Standard

    Nämen shittans vilken originell tråd! Väldigt spännande att läsa någons så nya och välmotiverade åsikter, tänk om alla kunde vara lika analyserande som du! (:

    Btw så trodde jag faktisk att den limiterade skulle kosta mer, 199 spänn är ingenting...
    Nu är dom gömda bakom stjärnor
    Vid vintergatans kant

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    279

    Standard

    Hur kommer det sig att alla som skriver såna här "Vilken besvikelse! Vad fan har hänt med "mitt Kent"-inlägg alltid är nyreggade användare eller såna med väldigt få inlägg? Kul att läsa din åsikt, jag håller verkligen inte med. Kent är ett av de få band (till skillnad mot Metallica) som man INTE använder klyschan "Dom var bättre förr" mot. Dom leverar gång på gång, och jag föredrar både underbara Du & Jag Döden och grymma Tillbaka Till Samtiden mot debuten och Verkligen. Jag skulle nog också kunna säga om dom hade slutat efter V&A hade dom inte varit mitt absoluta favoritband, bara ett av dom. Men det är ju bara jag.

  6. #6
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JustD Visa inlägg
    Att skivhandlare sedan har mage att ta ut 199 kr för Tillbaka till samtiden är en skandal i sig.
    129 kr för standardutgåvan på cd-wow.se. Då får du dessutom fri frakt.

    Den limiterade kostade för övrigt 179 kr här i stan. Billigt även det.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  7. #7
    Erfaren medlem checkarins avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Kungsängen, , Sweden.
    Inlägg
    3 493

    Standard

    haha jag förstår verkligen inte varför man måste registrera sig på forumet för att skriva en sån här sak? och dessutom om man inte ens gillar kent, då kan man väl hålla sig till de tidigare skivorna?

  8. #8
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    du kanske skulle ha slutat lyssna efter vapen & ammunition

  9. #9
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av JustD Visa inlägg

    Kent borde slutat efter V&A...

    Artister borde ha vett att sluta på topp.
    Det där rimmar väldigt illa (för min del), för då borde de lagt ner innan V&A.
    Tack och lov fortsatte kent och har nu levererat två jävligt bra plattor efter V&A.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  10. #10
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Finns ett överflöd av andra trådar du kan gnälla av dig i.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •