Efter att ha följt Kent i närmare 10 år och köpt allt som släppts och dessutom gått på ett antal konserter känns det riktigt bistert att behöva erkänna detta. Fast faktum kvarstår, Tillbaka till samtiden är utan tvekan årets mest överskattade skivsläpp. Visst kan jag förstå att det här med musikaliskt skapande kan leda in på nya vägar och att man inte vill göra samma ska om igen men någon måtta får det ändå vara. Nej Kent skulle slutat efter Vapen o Ammunition denna moderna svenska klassiker borde blivit deras sista album. Märktes redan på Du o jag döden att man var på väg ner i skiten även om jag inte hade en aning om att det skulle gå såhär illa.
Kent är på väg att göra samma misstag som ett annat av mina favoritband nämnligen Metallica. Efter deras släpp av klassiska Black Album har det gått fort utför. Artister borde ha vett att sluta på topp.
Att skivhandlare sedan har mage att ta ut 199 kr för Tillbaka till samtiden är en skandal i sig.
Det är bara att hoppas att Kent rycker upp sig och ska man se något positivt i det här är det väl det faktum att det kan knappast bli sämre än Tillbaka till samtiden...