Har inte Bianca och Velvet precis samma komp stundtals?
Speciellt ca 2 minuter in i Velvet börjar jag tänka på Bianca..
Lyssna och tyck till!!
Har inte Bianca och Velvet precis samma komp stundtals?
Speciellt ca 2 minuter in i Velvet börjar jag tänka på Bianca..
Lyssna och tyck till!!
Ge mig nåt som känns.
Nej, det kan jag inte hålla med om.
Men tror heller inte din känsla är fel.
Låtarna påminner säkert om varandra vissa stunder. Har inte tänkt på det så mycket.
Velvet är förövrigt rätt skön. Längesedan jag lyssnade på den... spelade sönder den tror jag.
Skit samma! Bianca är den sämsat låt dom gjort, går helt enkelt inte att lyssna på den.
men vad fan, bianca är ju hyr grym som helst. sköna instrumentala partier och blandningen med synthar och gitarrer och surrandet som känns som ett bi ungefär är ju genial. och introt är ju hur skönt som helst när martin och sami spelar likadant på bas respektive barytongitarr och sen lägger sami på "clashgitarrer" som han kallade det i intervjun i fuzz från 98 eller när det var (det är slash på omslaget om jag inte missminner mig och så är där ett reportage om kent, inte enbart sami). men som sagt, bianca är grym, synd man aldrig fått höra den live, låten som handlar om mick jaggers före detta fru
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
I second Tobbe där. Bianca var en av de första låtarna på Isola som jag verkligen fastnade för, riktigt skönt sound!
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Bianca är underbar, introt också. Men konstigt nog är det något med introt, eller iaf de första tonerna på det som avskräcker mig, blir ofta rädd för plötsliga hårda intron, vilket gör att jag kan hoppa över den på 'Blanda spår' på iPoden, synd för en så bra låt.
Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
"Bianca" är ju en av kents bästa låtar enligt mig!
Är inte Bianca en sån där låt man antingen hatar eller älskar?
Jag har bara lyssnat igenom den max 5 ggr så jag har egentligen ingen åsikt, förutom att jag skulle placera Velvet långt längre upp i playlisten (en oshufflad sådan!).
Du och jag, Döden <3
Jag tycker introt i Bianca påminner om introt i Kallt Kaffe..
Någon annan som tycker likadant?
Var är hjärnan?
Här är våldet.
Bianca är jättefin tycker jag! Har blivit helt fäst vid trumkompet i den låten...
Lik Kallt Kaffe? Jaaa, om Bianca skulle gå typ 5 gånger snabbare...