Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 46

Ämne: Behovet av samtiden.

  1. #1
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard Behovet av samtiden.

    Jag vet inte riktigt hur många gånger jag lyssnat igenom skivan nu, men aldrig någonsin har jag lyckats lyssna och bli så beroende av en ny skiva som denna.

    Gjorde en snabb genomräkning på ett ungefär, i minsta laget, hur många gånger jag lyssnat på skivan de senaste (nästan) två veckorna.

    42 gånger kom jag upp i, medelgenomlyssning: 3 gånger/dag.

    I början var siffran mycket högre än 3, men iallafall, på ett ungefär 42 gånger.

    Hur stort har erat behov varit av denna elektroniska popdrog?

  2. #2
    Medlem Ingenting.s avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Kalmar, Sweden
    Inlägg
    180

    Standard

    har lyssnar igenom mer än dig i så fall, haft den i 3 dar och lyssnat igenom ca. 50 ggr.

    Jo visst fan blir man beroenda allt :P

    Edit: Eller nej.. 4 dar, och sen kanske 40 ggr. Annars är det nog omöjligt va?
    Ahhhhhhhh....
    Vem var det som dog?
    Det var väll Sven Nord?
    Vem fan är Sven Nord?
    Det ordnar sig nog.

    Roliga Missuppfattningar
    Årets Tråd Alla Kategorier

  3. #3
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    För mig är det tvärtom, jag vill lyssna på den för att nån gång upptäcka det där som alla verkar höra, men jag ids inte. Det känns bara jobbigt.

  4. #4
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Jag har lyssnat på skivan (om vi gör ett genomsnitt av alla låtar) 75,4545454 gånger. På 12 dagar blir det 6,2878787 gånger som jag i genomsnitt lyssnat på hela skivan per dag!

    Jag är fast i "Tillbaka till samtiden"-träsket måste jag erkänna och behöver nog en riktigt bra annan skiva för att ta mig ur det. Rekommendationer, någon?

  5. #5

    Standard

    jag lyssnar väl på den 2 ggr om dagen ungefär. Jag brukar alltid somna till plattan. Mycket svårt att hålla sig vaken när Sömnen kommer!
    Våga konfrontera/utmana dina fördomar och rädslor så blir allt sjukt mycket roligare

  6. #6
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    lyssnar på den flera gånger om dagen, har inte tröttnat det minsta än.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    För mig är det tvärtom, jag vill lyssna på den för att nån gång upptäcka det där som alla verkar höra, men jag ids inte. Det känns bara jobbigt.
    För omväxlings skull håller jag med Oskar om något.

    Det blir en massa Isola och HH för mig istället...
    Daylight bores the sunshine out of me

  8. #8
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    För mig är det tvärtom, jag vill lyssna på den för att nån gång upptäcka det där som alla verkar höra, men jag ids inte. Det känns bara jobbigt.
    tack......

  9. #9
    Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Karlstad, Sweden.
    Inlägg
    211

    Standard

    Jag lyssnar när jag cyklar till och från jobbet. Tyvärr blir det mycket vindbrus som stör då, så när jag får chansen att plugga in mig (ipoden alltså) i lugnare miljö (typ tvättstugan, vid diskhon, spisen osv) gör jag det också. Fruktansvärt bra skiva, upptäcker nya grejer varje dag!
    Borde väl köra ut familjen en eftermiddag så jag kan lyssna i lugn o ro på stereon... men det blir mer intimt att få musiken rätt in i huvudet (hjärtat/magen) via lurar.
    ............. låt mig behålla det här, det kan väl jag vara värd............

  10. #10
    Medlem Jasses avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    hultsfred
    Inlägg
    860

    Standard

    nästan det enda jag lyssnar på, försökte lyssna på andra låtar men då fick jag en låt från tts i huvudet och var tvungen att lyssna på den.

  11. #11
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    jag lyssnar hela tiden nästan, lyssnar nu med (: kollade min last.fm förut och den visar att jag lyssnat på kent (tillbaka till samtiden mest) ca 300 gånger på två veckor vilket betyder att jag spelat skivan på datorn ungefär 30 gånger... sen lyssnar jag i min mp3 i skolan och i stereon minst 2-3 gånger varje dag... beroende ja...

  12. #12
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Jag är glad och stolt över att ha gjort ett delvis medvetet uppehåll sen
    i lördags vilket underlättas av att jag glömde albumet hos min kompis
    även om jag har alla låtarna inladdade på min Ipod.
    Längtar efter att höra dem snart igen!
    Senast redigerat av Embrace den 2007-10-24 klockan 08:49.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  13. #13
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    När kent släpper ny skiva så lyssnar jag inte bara mycket på den, jag får alltid en liten galen kent period också. Roligt nog lyssnar jag nu minst lika mycket på DOJD och dess b-sidor nu! Men Samtiden går också varmt här hemma

  14. #14
    Medlem helles avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    996

    Standard

    Jag lyssnar så fort jag får en chans, i bilen, på promenaden, iinte när jag jobbar men just nu när jag har lugnt har jag sänkt ljudet på p3 och lyssnar just nu på Vy från...
    Den är helt klart väldigt beroendeframkallande. Jag ÄLSKAR den. För mig är den det mest kompletta kentalbumet, på alla andra finns det alltid nån låt som jag trots att jag gillar den skipar över, Till och med på DOJD (som har tagit över favoritplatsen från från Isola, få se om inte TTS knuffar ner dem till en andraplats efter lite tid) än så länge ingen på den här....kanske att jag hoppar över ingenting ibland...
    Ge mig en käftsmäll jag är feg...

  15. #15
    Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    11 994

    Standard

    Första veckan lyssnade jag på skivan minst 5 gånger per dag. Så det blir väl 35 gånger. Men sen har det svalnat lite, låten har sjunkt in, men jag älskar alla fortfarande. Fast nu har jag kommit in i en kent-period, så jag läser boken om kent, samt lyssnar på deras gamla skivor nu också, det är kul att kolla allt gammalt man har i skivhyllan. Tidigast jag fick en kent-skiva var deras Debutalbum, det var 2001 tror jag. Precis efter B-sidor släpptes. Och då köpte jag B-sidor också. Sen har jag följt kent sen V&A. Underbart band under hela karriären. Och Tillbaka Till Samtiden har några otroligt starka höjdpunkter på deras karriär. En underbar skiva! Jag lyssnar på den fortfarande såklart, men jag har börjat lyssna på gamla kent låtar också. Men någon annan musik än kent har jag nog inte lyssnat på under hela oktober. I väntan på albumet & allt, jag har nog lyssnat lite på depeche bara. Tack för mig :P
    .
    .

    just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •