Finns det någon som har tagit ut "innan allting tar slut" ackorden med capo och som skulle kunna lägga upp dom i denna topic?
Finns det någon som har tagit ut "innan allting tar slut" ackorden med capo och som skulle kunna lägga upp dom i denna topic?
Reporter: Många av era fans är ju precis i den perioden som ni beskriver. Hur märker ni av det i er kontakt med fansen som ni har?
Sami: - Man märker det speciellt på våran hemsida, vi har ju kontakt med fansen där, man märker att de är extremt frustrerade och känsliga.
"Med capo på 6:e blir det:
Am, G, Fmaj7
G, Dm, Fmaj7
Am, G, Fmaj7
G, Dm
Fmaj7, G
F, C, Em
Am, G
F
G, F, Cmaj7"
jag tror det var "Is" här på forumet som posta det här i förra forumet så cred till han...rätta mig om jag har fel.
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
och förresten...är det nån som kan tabba eller beskriva hur man spelar det där introt där jocke trixar med ett Am på acken i början live. jag brukar lägga på och ta bort lillfingret från fjärde bandet ljusa e-strängen tillsammans med a-moll-ackordet och det låter typ halvbra. och en bastab om nån sitter på det vore trevligt, basen både på skiva och live är riktigt skön
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Reporter: Många av era fans är ju precis i den perioden som ni beskriver. Hur märker ni av det i er kontakt med fansen som ni har?
Sami: - Man märker det speciellt på våran hemsida, vi har ju kontakt med fansen där, man märker att de är extremt frustrerade och känsliga.
Innan allting tar slut live intro.
Capo 6e bandet
Am
e---0---0----0-3-3---0-0-0-0-0----0-0-0-0-0-0----0-0-0-0-0-0--------------------------------
B--1---1----1-1-1---1-1--1-1-1---3-3-3--3-3-3----1-1-1-1-1-1---------------------------------
G--2---2----2-2-2---2-2--2-2-2---2-2-2--2-2-2----2-2-2-2-2-2-------------------------------
D--2---2----2-2-2---2-2--2-2-2---2-2-2--2-2-2----2-2-2-2-2-2-------------------------------
A--0---0----0-0-0---0-0--0-0-0---0-0-0--0-0-0----0-0-0-0-0-0------------------------------
E---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådär ungerfär tror jag, testa spela det i samma takt.
Sen börjar han ibland med andra strängen först att sätta lillfingret på och sen första strängen och sen andra vändan första strängen följt av andra strängen. Men det är bara trixa lite själv.
Emellan dom små riffen är det Fmaj7.
Senast redigerat av Is den 2007-05-29 klockan 21:39.
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
tyvärr så har jag ingen bas, annars skulle jag nog tabba ut basen till de flesta kentlåtar också...
"kanske är bättre att göra en mer personlig grej än kopiera rakt av"
exakt.