hundradelssekund:
Och vad menar du med:
"Not convinced? )
Sökandet för någonting som ligger utom räckhåll är ett traditionellt kent-motiv."
Skriver du det rakt ut bara så där apropå ingenting?
Vad är det man ska vara övertygad om?
hundradelssekund:
Och vad menar du med:
"Not convinced? )
Sökandet för någonting som ligger utom räckhåll är ett traditionellt kent-motiv."
Skriver du det rakt ut bara så där apropå ingenting?
Vad är det man ska vara övertygad om?
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
@ThePlague:
Jag skriver det apropå Berlin (inte Ingenting)...
hundradelssekund:
Bra humor.
Och VAD menar du med "not convinced"?
Vem är det som inte är övertygad och om vad?
Vill du ha en seriös diskussion kan du väl försöka föra en. Annars lägg ner.
---John G. Bennett
Om jag betraktar berlin-texten inte rad för rad men i sin helhet, ser jag att låten (kanske)
berättar om albumets historia och bandets förhoppningar: i Paris har Jocke & Martin tagit
det första steget sen följde en lång väg och berlin är resultatet. Albumet är vägen och målet.
(Som livet.) Det växde tillsammans ur sina delar (som berlin) men det finns några spår kvar
som visar på att TTS består av 2 delar. De växer tillsammans i Sömnen, precis i sista delen
som var därför konsert-introet på höstturnén.
Senast redigerat av hundradelssekund den 2008-01-06 klockan 10:49.
Men Blind Willie har i allra högsta grad med Berlin att göra eftersom Berlin öppnar med att citera titeln "Dark Was The Night....".
Hur kan det vara offtopic?
Sist jag kollade var det dessutom jag som bestämde ALLT, ALLT, ALLT!
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
---John G. Bennett
ja precis...
tänk om vi alla kunde vara likadana...vilken underbar värld det skulle vara och så att robin förstår vem jag nu riktar nästa kommentar till:
j.berg > det var ju kommentaren till mig som var off-topic därav sofias kommentar.
men som sagt...du gör ju som du vill.
sofia > ber om ursäkt ska försöka att hålla mig till ämnet, sjukt svårt ibland bara när man läser något...
Men hallå! jag då?! jag var offtopic med! men seriöst, varför haka upp sig på det?!
Angående språkpoliser, det finns forum för såna med! Även om jag medger att det är rätt skoj med dem.
Ber lin är en bralåt!!
(mimmi77 med ny tillfällig profil)
Nej Jocke du har skrivit texten, vad den handlar om det är fansen som bestämmer. Tror du vi är helt pantade eller?
Låtskrivaren bestämmer aldrig vad låten handlar om. hallå, läs igenom tråden sen vet du vad den handlar om, sen kan du berätta vad du TROR att den handlar om.
Senast redigerat av Gustaf-747 den 2008-01-06 klockan 22:35.