Om någon har läst boken "kent-texter om sveriges största rockband" Så berättar bandet om att dom allihopa påtända anlände till studion ( det var ett bra tag sen, kommer inte ihåg vilken skiva) Men jag tror inte att TTS har droger inblandat i sig.
Jag håller med fast forward, det finns ju faktiskt ett par nyblivna pappor i kent!
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Whats wrong with you? Seriously..
What? vad förutom namnet på 'lsd, någon' refererar till droger på skivan? Och om låten på något sätt ska ha anknytningar till droger så skulle det vara de dåliga aspekterna av dem.. att man försakar alla som betyder något och blir ensam. Men även att säga det känns långsökt..
So tomorrow we could teach them some new styles.
Alltså, Kent var ju inne på det där med att sjunga om droger på D&JD också. Detta ska "enligt säkra källor" vara en första skiss på albumomslaget: http://www.cartoonstock.com/lowres/sea0178l.jpg
Intagande av kokain kan väl frammana hallucinationer, "Max 500" är väl en direkt hyllning till dessa hallucinationer?
"500 mil i snön" - Snow/snö är ju ett smeknamn för kokain. "Ett UFO över sjön" är väl inte direkt konstigt att man ser efter att ha dragit i sig en lina kokain, 500 mil lång?
Senast redigerat av Rotuhiiri den 2007-11-15 klockan 23:38.
Vid min sida handlar om misshandel och inget annat!
"vid min sida har du en outhärdlig kväll", "du har satt ditt liv på spel för min skuld", "vänd dina andra kind mot slagen", "skiftar glorian i gult, skärt och blått".
Lyssna på texten så förstår ni! Hela plattan handlar ju om skiten i samhället idag...
Fast "LSD, någon?" handlar ju verkligen om en missbruk!
Men hans kommentar om att det var "första och sista gången" tror jag han sa bara för att han kom på att det kanske inte är smart att säga så till en journalist. Kent säger ju själva att de hade köpt "bra gräs" i belgien, o hade spelat in påtända.... Men sami kanske avstod, vad vet man...
tycker det är jävligt kul att jag har väckt denna uppståndelse.
Tankarna kring droger var bara något som kom upp efter jag lyssnat på skivan första gången.
Senast redigerat av jones_giftet den 2007-11-16 klockan 23:17.