Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 66

Ämne: Pisskvalitet

  1. #46
    Medlem Insektens avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    192

    Standard

    Shit..detta tänkte jag inte på när jag köpte min kenttröja(silvertryck) igår.
    Den tröjan med löven på hade jag ju siktat in mig på men den fanns bara i XL XXL så det blev liksom ett panikköp..

    Vet inte om jag vågar tvätta min..
    30 maj, 14 juli 2012.

  2. #47
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    En bra idé kan väl vara att vända tröjor man är rädd om ut och in innan man slänger in dem i tvättmaskinen.
    Låt dom komma nu

  3. #48
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Ort
    Jönköping, Sweden
    Inlägg
    154

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Suzzie Visa inlägg
    är det ingen mer som har tvättat sin tröja? Ska nämligen tydligen få en ny likadan nu och jag vill inte att samma sak ska hända igen. Förhoppningsvis var det ju bara problem med den första, men man vet ju aldrig.
    Alla jag köpte i Helsingfors är tvättade nu. Några flera gånger till och med. Det funkade kalas.
    Och jag håller inte på och vänder ut och in på dom. 40 grader och sedan torkskåpet.

    Det står i tvättrådet att dom ska stretchas i blött tillstånd - men pga tröjtrycket gör man ju såklart inte det. Då håller nog garanterat inte trycket, utan dras sönder. Den typen av tvättråd brukar också bara gälla själva tröjan utan tryck (så som dom köps in innan dom går till tryck som merch).
    Lite snäll stretch av yttersömmarna innan dom hängs upp för tork tillåter jag. Bara precis så att tröjorna håller formen.

    (Och naturligtvis får ingen annan i hemmet tvätta mina Kent-tröjor)

    Faktum är att alla mina Kent-tröjor, även gamla, är i underbart bra skick. En luvtröja från förra turnén har jag dock lyckats slita upp totales.

  4. #49
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    Jag har en tröja med silvertryck, och den är tvättad massa gånger utan problem.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  5. #50
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    Jag har en tröja med silvertryck, och den är tvättad massa gånger utan problem.
    Samma här. Har även en grön där trycket blektes rejält nästan på en gång.

    Jag har noterat att de Kent-tröjor jag har med ett tygmärke i halsen där det står "Kent official merchandise" men Du & jag döden-turkos färg är absolut bäst kvalitet. Trycket på dem har inte gått ur än...

    Tröjor med andra märken har däremot trycket bleknat lite på. Varför är det olika märken beroende på modell när man köper allting på samma ställe över disk på konserterna? Borde inte standarden vara bättre än så?
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #51

    Standard

    det var lite dålig kvalla på ett av plastbanden man köpte med (elelr ja plast å plast) det vita med symbolerna på har börjat försvinna nu. tråkigt tråkigt för det är ju himla fint.

  7. #52

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Samma här. Har även en grön där trycket blektes rejält nästan på en gång.

    Jag har noterat att de Kent-tröjor jag har med ett tygmärke i halsen där det står "Kent official merchandise" men Du & jag döden-turkos färg är absolut bäst kvalitet. Trycket på dem har inte gått ur än...

    Tröjor med andra märken har däremot trycket bleknat lite på. Varför är det olika märken beroende på modell när man köper allting på samma ställe över disk på konserterna? Borde inte standarden vara bättre än så?
    min tröja dojd som jag köpte i Göteborg 05 har bra kvalla. den är lite solkig i färgen men det får man väl ta efter 3 år? tråkgit för er andra som köpt tröja där loggan försvunnit efter en tvätt. skittrist. jag skulle känna mig lurad.

  8. #53
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ge_mig_en_chans Visa inlägg
    min tröja dojd som jag köpte i Göteborg 05 har bra kvalla. den är lite solkig i färgen men det får man väl ta efter 3 år?
    Jag har en från Stockholm -05, även den med mycket fint tryck kvar, så jag är inte förvånad
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  9. #54
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Min tröja med silverloggan har jag tvättat ett tjugotal ggr. 40 grader, hängtorkning och stryka på insidan, den är som ny.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  10. #55
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Jag har en från Stockholm -05, även den med mycket fint tryck kvar, så jag är inte förvånad
    håller med om att det är grymt bra kvalité i tröjorna från dojd turnén, min tröja med blått tryck skulle fan kunna klara av 3e världskriget utan en skråma...

  11. #56
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    håller med om att det är grymt bra kvalité i tröjorna från dojd turnén, min tröja med blått tryck skulle fan kunna klara av 3e världskriget utan en skråma...
    mm har flera tröjor från du & jag döden och alla är fortfarande jättefina trots att jag använt dom i år, mina föräldrar säger samma sak.. kent borde kanske satsa på att göra på samma sätt som då nästa gång dom ska göra tröjor

  12. #57
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Jag har den med silvertryck från höstturnén och den är jättefin efter flera tvättar, sådetså!
    inget.

  13. #58
    Nybörjare Thingsshesaids avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Ort
    Strängnäs, , Sweden.
    Inlägg
    45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    En bra idé kan väl vara att vända tröjor man är rädd om ut och in innan man slänger in dem i tvättmaskinen.
    Erm,.. man brukar ju göra det med alla kläder ?!
    "Vad vore jag utan dina andetag ?"

    (x) 17/11-07 S-holm
    (x) 29/2-08 V-ås

  14. #59
    Medlem natasjas avatar
    Reg.datum
    May 2003
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    82

    Cool Lite väl mycket gnäll på många här nu va?

    Men nu känns d lite väl PRO här va?

    En person (eller vi slår till med en handfull) köper ett taskigt ex av en tröja.
    Å bara för d ska ALLA avstå.
    "Man kanske inte ska tvätta den då..." eller " Ja nä nu låter jag nog bli att köpa den".

    Öh. Tröjan kostar 250:- Det är inte nåt rån eller så + att kvaliteten på kläderna osv givetvis kontrolleras innan man börjar trycka upp osv.
    Sen är det såklart att sk. "måndagsex" kan dyka upp -överallt. Även Christian Dior osv, å där snackar vi inte kläder för 250:-

    Nu låter jag jättegnällig, men läs igenom hela tråden..hahaha, ser bedrövligt ut. :P

    Jag kan nästan själv gå i god för att INTE ALLA tröjors tryck tappar färgen i tvätten.
    Råkar du få tag på ett måndagsex så reklamera. Det är inte värre än så.

    Min är köpt under hösten här nu, på en av konserterna. Svarta med silvertryck -säkert tvättad 25 gånger och är lika snygg nu som innan. Superkvalitet om jag får säga mitt.

    Som sagt, inte meningen att låta gnällig, men nu har jag ventilerat mitt!

    Fram för mer shopping åt folket!!


    Puss//N
    Perfekt och oförstörbar - som jag

  15. #60
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Grejen är att vi reagerar på att det är så olika kvalitet på tröjor med samma pris. Olika tröjor med helt olika märken säljs, och en del är ungefär lika dåliga som det icke-officiella merchandise som man kan köpa utanför arenan 10 minuter efter konserter 150:- billigare (okej, en mindre överdrift, men de bleknar efter typ 1 tvätt).

    Varför använder inte Kent samma tillverkning för alla tröjor så att alla håller samma höga kvalitet och alla blir nöjda? Under Turné 19 var det så, vad jag vet. Och de tröjor som har samma tillverkare som de under Turné 19 är de bästa som håller att tvätta jättemånga gånger utan att trycket bleknar alls.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •