Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Image 2007? 1907?

Standard Image 2007? 1907?

Tänk er att kent skulle klä sig såhär på scen. Tänk er att scenen skulle ha knakigt trägolv, området nära scen skulle dofta av äkta granbarr, och hela scenen skulle se ut som huset i videon till Max 500. Tänk er att hela Kents liveimage skulle vara en inblick i ett svenskt rockband som ser ut att vara från.. Artonhundratalets slut?

Helt seriöst. Vore det inte häftigt? Kents musik är precis som Kraftwerks stark nog för flera generationer framöver, så varför inte experimentera med hur den ser ut? Max 500 videon väckte i alla fall för mig en del häftiga bilder och fantasier. Kent låter på senaste skivan väldigt modernt, behöver musiken verkligen se ut som man förväntar sig då? Varför inte tvärt om. Den här turnén hade typ slowmotionexplosioner, skuggspel och militär estetik. Allt det här har förekommit på flera håll i popmusiken dem senaste 20 åren, et är inget nytt. Men om Kent nu kunde leka med den här bilen av sig själva som artonhundratalsbönder i ett rockband, fanns det väl ändå en tanke, en fantasi mer än att roa och väcka anstöt? Varför inte gå hela vägen med den? Det skulle det bli fullständigt urlöjligt, men också skulle det uppfylla bildens poäng. Ett mode fast i sekelskiftet, som sitter på stolar i plast. En grupp sekelskiftes människor, som spelar i ett rockband? Tillbaka till samtiden.

Medlem erikires avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

ja du "ideologi". det där tycker jag låter som en inte allt för tokig idé- riktigt bra faktiskt. max 500 videon är den i särklass bästa (i mitt tycke) och att dra den parallellen ett varv ytterligare låter inte helt fel. bilden ovan är ju den finare (igen mitt tycke behöver inte negga just det kanske?) av de "officiella" så varför inte spinna vidare. BRA TÄNKT.

over and out
    en del bryr sig

Standard

Ha ha, kul idé!

Mmm, granbarr...som sagt kul idé men om dom skulle köra det så skulle det vara på sådana små klubbar isf...iof. inget fel i det.

Snygg bild ovan, men den faller på stolarna...ser plastiga ut. Usch!

Erfaren medlem JoakimArringers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

haha jag tycker den där bilden är iskall helt klockren!
    Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
    Som vi glömde att vi älskade varandra . .

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2007

Standard

Hahha helt rätt, förfan, radikal ska man vara ! Ska göra det när jag blir världskänd istället. Men skvallra inte då !

Förövrigt märkte jag aldrig att en av stolarna var i plast, haha. Toookigt det kan bli, finns säkert någon baktanke!
    "..att folk som verkligen hatar oss ändå kan säga: fan det här är ju riktigt bra"

Standard

fan är det fusk att göra såhär? jag vill så gärna få lite diskussion om det här.. och att jag postade tråden mitt i natten kanske inte var en så JÄVLA bra idé. Kom igen nu! åsikter!

Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Det fungerer i en video, men jeg tviler på om det fungerer på scenen. Det er et stilig bilde, men jeg synes det skal bli med det. Det holder lenge at de er seg selv og spiller bra musikk.
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Stör mig på att Jocke sitter på en plastpall.
    Men det finns säkert någon mening med det också...

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Stör mig på att Jocke sitter på en plastpall.
    Men det finns säkert någon mening med det också...
    jaa, det känns lite fel med plast, känns 70-tal. fast iofs så sitter väl alla på plastpallar?
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    jaa, det känns lite fel med plast, känns 70-tal. fast iofs så sitter väl alla på plastpallar?
    Jo, har inte kollat så noga men så är det säkert.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •