Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Backtracks ?

Standard Backtracks ?

På världens mest underbarakonsert som jag såg i söndags i gbg funderade jag lite över hur de har gjort med backtracksen... Tex. Generation ex, kan den ha varit metronomstyd.?
    Och t.ex. Kärleken Väntar, nylongitarren i introt verade också vara backtrackad... samt en hel del mer... Stämmorna i refrängen på "Ingeting"... Någon som vet något om detta?

Medlem allezs avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Introt till Ingenting måste verkligen varit någon slags playback på. Det kan inte ha varit en elgitarr som lade de ackorden. Nog för att Max spelade, men jag tror att jag kunde urskilja två gitarrljud där, det ena inte från el.

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

jag såg när dom repade ljusshowen och sen testade ljud och stämmor till konserten 19/11, då kördes introt till eis (osäker på om det var trummorna också) och spelades under hela låten, introt till elefanter samt stämmorna på romeo återvänder ensam, så jag tror att det är en del playback.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Standard

Stämmorna på romeo återvänder ensam var då inte backtrackat i söndags i gbg. Däremot vill jag veta om introt till kärleken väntar o stämmorna i generation ex var helt backtrackade. anyone? Var det någon som såg den som spelade introt till kärleken väntar?

Standard

Citat Ursprungligen postat av jones_giftet Visa inlägg
    På världens mest underbarakonsert som jag såg i söndags i gbg funderade jag lite över hur de har gjort med backtracksen... Tex. Generation ex, kan den ha varit metronomstyd.?
    Och t.ex. Kärleken Väntar, nylongitarren i introt verade också vara backtrackad... samt en hel del mer... Stämmorna i refrängen på "Ingeting"... Någon som vet något om detta?
    Kärleken väntar är inte backtrack, stämmorna i refrängen är inte backtrack. Det enda jag känner till gällandes backtrack är att jag tror dom kört visselslingan i dom andra som backtrack? Nu spelas ju inte den under den här turnen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •