Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 54

Ämne: Mellansnacket?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard Mellansnacket?

Det händer ju ibland att Jocke säger något spännande mellan låtarna under konserterna.
    Sa han något speciellt under de spelningar du besökt på höstturnén?

Det mest minnesvärda mellansnacket under konserten 19/11 var att snubben/kvinnan med spindelmannenmössan hade flyttat från den vänstra delen av "publikhavet" till den högra (eller var det tvärtom?)...
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2007-11-26 klockan 19:31.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Vad jag vet sa han inget speciellt den 23e.
    Mer än innan midvh:
    "Denna låten handlar om vår uppväxt, men det är egentligen helt ointressant, så nu kör vi"
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

24e, innan vintrnoll2 tror jag han sa: vad gjorde ni vintern 02? ... vi turnerade V&A och var fulla dygnet runt.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Innan Ensammast i Sverige i gbg 24/11 så berättade han att idén till låten och huvudkaraktären kom till när han läste Aerosmith-biografin. Stephen smugglade droger i sin sjal.

Standard

Den 17e på annexet berättade han att jobbade på ett vårdhem när han var ung och tittade på den tyska serien Heimat som senare inspirerade honom till att skriva Ansgar&Evelyne.
    Innan MIDVH sa han att den låten passade bra i korridorerna på St.Eskil. Lite kul eftersom min mamma och stora delar av min släkt gått där.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem iias avatar
    Reg.datum
    Jan 2004

Standard

Igår sa han, innan Berg&Dalvana, något i stil med (obs, absolut inte ordagrant): ”nu ska vi ta en låt från Hagnesta Hill, den skrevs i turnébussen när vi hade en ganska jobbig period i bandet och det hörs tydligt i den här låten".

Efter Kevlarsjäl sa han typ "den här låten är rätt bra egentligen, ibland blir man lite imponerad av sin egen briljans".

Någon gång mitt i konserten ropade typ hela publiken "Jocke, Jocke, Jocke" och då försökte han säga något men han fick inte fram något och såg bara jättegenerad ut och DET VAR SÅ GULLIGT! Till slut stammade han "Jag, jag vet inte vad jag ska säga" eller något.

Och det är allt jag kan komma på just för tillfället.

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Nåt som förvånade mig lite, han sa (tror jag) "kom ihåg att fyra är bättre än fem" typ, precis innan de gick av scen den 24:e. Huh?! Helt apropå bara.

Och så självklart nåra "tack som fan" och "tusen tack" med!

Just det, innan 747 i fredags sa han nåt om att de skulle göra det de är bäst på: vara deppiga (lite mer saker som jag inte minns...) och corny på samma gång.
    Den 24:e sa han istället nåt om ond bråd död då.
    Senast redigerat av RutStrut den 2007-11-26 klockan 20:49.
    Om allt man inte väljer, men ändå tvingas ta. Om stoltheten jag sväljer för att klara varje dag. Och allt som jag ska gömma i mitt hjärta utav glas. Om allt det där ska rymmas går jag av.
    Så ta mig med till drömmarnas land...

Erfaren medlem JoakimArringers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007

Standard

Det var det där med s:t eskils gymnasium under lördagen nu kan man känna sig lite stolt eftersom jag själv går där
    Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
    Som vi glömde att vi älskade varandra . .

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av RutStrut Visa inlägg
    Nåt som förvånade mig lite, han sa (tror jag) "kom ihåg att fyra är bättre än fem" typ, precis innan de gick av scen den 24:e. Huh?! Helt apropå bara.

Just det, innan 747 i fredags sa han nåt om att de skulle göra det de är bäst på: vara deppiga (lite mer saker som jag inte minns...) och corny på samma gång.
    han sa "fyra ÖL är bättre än fem" om jag inte är helt fel ute..

Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    haha ok. annars hade det ju varit fetaste piken mot harri^^

Medlem flicka med pärlörhänges avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av RutStrut Visa inlägg

Den 24 sa han att "vi avslutar som vi började, med ond bråd död" å så kom Midvh.
    Å så "tror ni att kärleken väntar?" Gissa vad de spelade sen
    ............. låt mig behålla det här, det kan väl jag vara värd............

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

innan saker man ser den 17; han drog ett litet check-ackord på sin akustiska gitarr och sa typ: nu ska vi spela en låt i Fiss, någon som kan gissa? *en i publiken: SAKER MAN SER!* jocke: RÄTT 2000 spänn!
    meningslösa, menigslöösa

Medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Det där med en tonart och "gissa vilken låt" körde Jocke med på fredagen med. Då var det A och En timme, en minut, dock minns jag inte om någon lyckades gissa rätt..?

Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Haha vilken lättnad, typ.. jag och min kompis diskuterade det där rätt länge. Försökte komma fram till vad han kunde ha sagt. Dock tänkte vi aldrig på öl.. korkat av oss. =P
    Om allt man inte väljer, men ändå tvingas ta. Om stoltheten jag sväljer för att klara varje dag. Och allt som jag ska gömma i mitt hjärta utav glas. Om allt det där ska rymmas går jag av.
    Så ta mig med till drömmarnas land...

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

mellan 2 låtar igår så fick Sami en sån där "fotbolls-klapps-hyllning"
    ( "Sami! klapp-klapp-klappSami!klapp-klapp-klapp osv)

då sa Jocke: "men martin då?"

sen tröstklappade folk lite för den rundlagde bassisten och sen spelade dom nån mer låt

Medlem allezs avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    innan saker man ser den 17; han drog ett litet check-ackord på sin akustiska gitarr och sa typ: nu ska vi spela en låt i Fiss, någon som kan gissa? *en i publiken: SAKER MAN SER!* jocke: RÄTT 2000 spänn!
    Njaa. Innan Max 500 sa han gissa låt på F#m. Innan Saker man ser drog han bara ett C-ackord på gitarren och några listade ut vilken låt det var.

Efter Vy från (eller om det var Berlin) sa Jocke "Det är lördag! Ni får godis idag!" i Sthlm 17/11.

Innan Mannen kommenterade han en viss persons hatt... innan detdär med gymnasietiden.

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •