Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Expressen - "Kent ger 30 extra konserter"

  1. #1
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard Expressen - "Kent ger 30 extra konserter"


  2. #2
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    EXTRA konserter? ja det var ju också ett ord

  3. #3
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    EXTRA konserter? ja det var ju också ett ord
    'Extrakonserter' skrev Aftonbladet i sina nöjesnyheter på Kanal 5 text-tv igår.
    Också det lite luddigt, eftersom det rör sig om en helt ny & fristående turné -08 :P
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  4. #4
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    'Extrakonserter' skrev Aftonbladet i sina nöjesnyheter på Kanal 5 text-tv igår.
    Också det lite luddigt, eftersom det rör sig om en helt ny & fristående turné -08 :P
    Helt ny och fristående kan man nog inte kalla den. Pange (vilket namn!) Öberg säger ju att turnén förlängs. Men det annorlunda upplägget med spelningar i mindre städer och ett förband gör säkert att det kommer att kännas som en ny turné.
    Låt dom komma nu

  5. #5
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Helt ny och fristående kan man nog inte kalla den.
    Okej, jag uttryckte mig kanske lite klantigt, men jag menade att det är andra städer denna vända (sånär som på Kph) och lite andra typer av arenor / lokaler (mer ishallar & andra typer av idrottshallar). Och framför allt blir det i två olika omgångar de ger sig ut på vägarna och det med ett helt nytt biljettsläpp inför våren 2008.

    Nåväl, kul med hela 30 spelningar nästa vända i alla fall!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Fan vad vissa här gång på gång sitter och märker ord. Extra eller fristående, hur orkar ni bry er?

  7. #7
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Fan vad vissa här gång på gång sitter och märker ord. Extra eller fristående, hur orkar ni bry er?
    Det är precis som när en ornitolog ser att en domherre och inte en talgoxe flyger förbi. En person utan fågelintresse ser ingen större skillnad och finner ingen anledning att ens kommentera saken. Du hör väl helt enkelt till den sistnämnda kategorin när det gäller språk, medan vissa av oss andra är mer åt ornitologhållet och reagerar på nyansskillnader. Det bästa vore om vi kunde ha förståelse för varandras olika utgångspunkter.
    Låt dom komma nu

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Det är precis som när en ornitolog ser att en domherre och inte en talgoxe flyger förbi. En person utan fågelintresse ser ingen större skillnad och finner ingen anledning att ens kommentera saken. Du hör väl helt enkelt till den sistnämnda kategorin när det gäller språk, medan vissa av oss andra är mer åt ornitologhållet och reagerar på nyansskillnader. Det bästa vore om vi kunde ha förståelse för varandras olika utgångspunkter.
    Det där var en riktigt korkad och befängd jämförelse. Du pratar om det som om det handlade om kentrariteter. Det är ju vanligt gnäll mot kvällstidningarna. Det måste vara jobbigt att inte kunna trycka på en länk till kvälltidningarna utan att skärskåda varenda faktauppgift eller ordval.

  9. #9
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Det där var en riktigt korkad och befängd jämförelse. Du pratar om det som om det handlade om kentrariteter. Det är ju vanligt gnäll mot kvällstidningarna. Det måste vara jobbigt att inte kunna trycka på en länk till kvälltidningarna utan att skärskåda varenda faktauppgift eller ordval.
    Jag ser inget problem med att läsa kritiskt, tvärtom. Det är ingen hemlighet att kvällstidningarna då och då tänjer på sanningen för att kunna sätta slagkraftiga rubriker. Det blir inte alltid fel, men det är ändå en god idé att läsa artiklarna med ett kritiskt öga. Jobbar du själv på kvällstidning?

    Jag vill tillägga att det självklart är svårt att alltid hitta de bästa orden när man ska skriva en artikel på kort tid. Att det står extra konserter istället för nya konserter kan väl vara hänt.
    Låt dom komma nu

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •