Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Engelska?

  1. #1
    Medlem Frowns avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    106

    Standard Engelska?

    Hagensta Hill på engelska är just nu det enda Kentalbum jag saknar, eftersom det är det enda som inte finns i iTunes Store. Jag känner inte precis att min samling måste vara helt komplett, men jag undrar om det finns låtar här som faktiskt låter bättre i de eneglska versionerna?

  2. #2
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Frown Visa inlägg
    Hagensta Hill på engelska är just nu det enda Kentalbum jag saknar, eftersom det är det enda som inte finns i iTunes Store. Jag känner inte precis att min samling måste vara helt komplett, men jag undrar om det finns låtar här som faktiskt låter bättre i de eneglska versionerna?
    Det finns två spår (Quiet heart och Just like money) som inte finns med på den svenska versionen och faktiskt är riktigt bra.

    Jag föredrar den svenska men jag tycker definitivt det är värt de 59:- skivan kostar på t.ex. cdon.

    Du kan få en rabattkod så att du får den fraktfritt från cdon av mig som student om du vill...

  3. #3
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Överlag är den iaf minst lika bra som den svenska... Protection är t ex minst lika fin som Beskyddaren.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    90

    Standard

    Kevlar Soul är väldigt trevlig också
    Daylight bores the sunshine out of me

  5. #5
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    music non stop och stop me june bör du ju inte missa

  6. #6
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Quite Heart är så sjukt bra. Hade förmånen att få höra den live på Hultsfred 2001. Det är definitivt värt att köpa engelska Hagnesta Hill enbart för den låtens skull. Frågan är om man någonsin får höra den live igen....

  7. #7
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Quite Heart är så sjukt bra. Hade förmånen att få höra den live på Hultsfred 2001. Det är definitivt värt att köpa engelska Hagnesta Hill enbart för den låtens skull. Frågan är om man någonsin får höra den live igen....
    Quiet Heart är det väl.

  8. #8
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Äsch då.... Petnoga..... ;-)

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Quiet Heart är det väl.

  9. #9

    Standard

    Stort sett er det en skive som er verdt å ha uansett. Jeg hører på den like mye på engelsk som på svensk. Eneste jeg ikke liker med den engelske skiven, er cowboys, fordi jeg synes vokalen bygger seg opp mye bedre i svenske versjonen, så jeg føler det er noe som savnes der, men resten av låtene er minst like bra i engelsk versjon.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •