Jag är fullkomligt dödsförälskad i den. Den känns inte ens som en remix. Bättre än originalspåret om ni frågar mig.
Jag är fullkomligt dödsförälskad i den. Den känns inte ens som en remix. Bättre än originalspåret om ni frågar mig.
rbroddmark.tumblr.com
den är skitbra, verkligen. ett tips är att kolla columbustråden för den handlar till stor del om den remixen. krister har skrivit ett par inlägg där också.
http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se
har du tänkt på att vi nästan
aldrig lyfter vår blick från
marken mot den svarta rymden
ovanför molnen?
den är grym
Inte bättre än orginalet, men bra ja.
Det är skönt att han inte mixat sönder den.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
För att vara en remix hade den inte så mycket att bjuda på, tycker jag. I stort sett samma låt, vad är skillnaden?
Du och jag, Döden <3
ojojoj jag tycker denna "remix" är härligt skön.
Den är liksom inte så jävla "på" om man säger så,haha
Det jag menar är att den är lite lugnare och sådär.. grymt
Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
Som vi glömde att vi älskade varandra . .
den här remixen är inte "sönder mixad" som någon nämde,
vilket gör att låten känns otroligt behaglig att lyssna på.
martin furuskog, jag älskar dig <3
Var lite bekymrad över att de skulle göra en remix av en redan så jäkla bra låt, men den blev Jättebra! Den känns lugn och behaglig.
Jag vill bara höra dina hjärtslag
Jag tycker inte om den...vad gör den så jättebra? Vad är det som jag inte hör som ni hör?
It’s not a question of devotion, you cannot carve your own tattoo.
I’m not a part of your emotion, you cannot tell me what to do.
Inte för att jag tror att det här hjälper dig att tycka om remixen, men här är några element som jag uppskattar.
- Den finstämda inledningen koncentrerar den bästa känslan i orginalet på ett stämningsfullt sätt (jmf. med 747 som är mer "atmosfärisk" än original-Columbus)
- Breaket känns mer explosivt och medryckande tack vare den lugnare inledningen (jmf. med LSD någon som har en liknande tempoökning; Columbus är dock bättre tycker jag)
- Sista minuten som ekar bort är cool cool (jmf. med den ekande ödesmättade känslan i Längtan skala 3:1)
Okej, originalet är en mer traditionell och okonstlad version, men remixen känns mer spännande på något sätt ... eller är det bara jag som tycker det?
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
jag tycker den är jättefin fast det är nog mest för att columbus är en så pass fin låt. jag tycker inte direkt det är så stor skillnad så det är lite tråkigt, dock är den ju betytligt trevligare än remixen på vid din sida och remixerna på ingenting
Krister Linder är en otroligt grym producent!