Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: København 8/12

Standard København 8/12

Helt fantastiskt! Rockigare än jag trodde. Tack!
    cigarrer.org - för lite ro i vardagen

Medlem estetflums avatar
    Reg.datum
    Mar 2005

Standard

Snuskigt bra låtlista och snortajt. Sami var minst sagt på G.
    http://myspace.com/theluxeband - släppte 4 låtars EP, fick singelkontrakt med warners efter en månad

Standard

Citat Ursprungligen postat av estetflum Visa inlägg
    Snuskigt bra låtlista och snortajt. Sami var minst sagt på G.
    Ja han rockade loss. Detta var första gången som jag såg dem live men en polare som har sett dem ett antal gånger tyckte också det var en pigg Sami som rockade mer än tidigare.

Nu fick jag inspiration till nya schyssta moves för nästa Guitar Hero-spelkväll med polarna

Medlem Fannys avatar
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

ja sami var verkligen grym! dock tycker jag att konserten i helhet var rätt tråkig. det var inte kentarnas fel, de gjorde ett fantastiskt jobb som vanligt men där jag stod (längst fram mellan sami & jocke) var publiken rätt död. lite synd! men alltid skoj att se dem, såklart!

Nybörjare Kjellinskans avatar
    Reg.datum
    Aug 2005

Smile Köpenhamn 8/12

Helt underbaaar konsert, tyckte vi som åkt från Gävle till Köpenhamn för att se kent. (Kombinerat med liten myshelg och besök på Tivolis julmarknad). Detta var 5:e gången jag såg kent och det är den klart bästa konserten jag varit på. Vilket ös, vilken spelglädje, vilken ljusshow! Hårdrocksversionen av "Kungen är död" var klockren! Tack som fan! Vi ses i Gävle nästa gång!
    Senast redigerat av Kjellinskan den 2007-12-10 klockan 12:17.
    Dom små små orden är svåra ord
    och de hårda orden är enkla ord

Stockholm -05, Karlstad -05, Oslo -06, Stockholm -07, Köpenhamn -07, Gävle -08, Norrköping -08.

Tack för 7 st magiska konserter!

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Min första konsert med Kent och definitivt inte den sista, helt magiskt var det! Sitter fortfarande o ryser o tänker mig tillbaka till i Lördags, så jävla underbart (:
    ND 2010!

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Det var verkligen väldigt fint! Där jag stod var publiken dessutom väldigt pepp så det var ju ett stort +

Nybörjare Balle_alles avatar
    Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Ja, det var fint. efter halva konserten hamnar jag i chocktillstånd och bara börjar gråta. dock har jag gjort det på alla mina kentkonserter men ändå.

det var riktigt häftigt ljus!! jag gillade laserna.

publiken var på g mina idoler var på g. midvh var underbar. allt var underbart. ni var underbara.

puss på er därute för ni gjorde det i så god stämning
    \"ge mig en käftsmäll när jag är feg\"

Standard

Vi stod ganska långt bak till höger, där var också bra stämning bland de som stod upp. Vi såg till att det blev lite ös iaf

Till våren blir det till att gå in lite tidigare och komma lite längre fram.

Var det bra ös längre fram?

Standard

Citat Ursprungligen postat av naudiz Visa inlägg
    Vi stod ganska långt bak till höger, där var också bra stämning bland de som stod upp. Vi såg till att det blev lite ös iaf

Till våren blir det till att gå in lite tidigare och komma lite längre fram.

Var det bra ös längre fram?
    aa fan, jag stod längst fram i mitten till en början, sen hoppade jag bak en rad så jag kunde hoppa mer för de va sånnt tryck från publiken. Alla var as svettiga och alla där fram hoppade och gjorde jockes rörelse på kommando... Riktigt jävla bra konsert och riktigt jävla bra publiktryck där framme iallafall xD

Standard

Jag blev överraskad. Och alla gamla låtar, mums. Det var min tredje Kentkonsert. Först stod jag i mitten och där började folk röka så jag flyttade mig närmare scenen till höger och där var det superfint. Mäktigt höra alla sjunga med.

Och jag fixade en biljett till turneavslutingen i malmö så fort ticknet öppnade på söndagen. Hoppas vi ses där. 747 var så otroligt mäktig.

Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005

Standard

Det var också överraskande att träffa så många tyska fans där... Vi åkte 110 mil att komma till KB-hallen och stod i första raden - helt grymt. Jag tror att det var en bättre konsert än min första i Karlstad 2005.

Nybörjare cowboys_cphs avatar
    Reg.datum
    Oct 2006

Red face 13 år igen

Tak for i torsdags og i lørdags...tack så hemskt mycket kENT...er først lige kommet ned på jorden igen. Aner ikke hvordan jeg skal få skrevet noget ned? der er så mange tanker og følelser der flyver rundt i mit hovede.

Jeg prøver...

Tak ISOLA BAR på Israels plads (SKYLDER JER MIT HJERTE)

Lørdag ca. klokken 13, vågner død op er stadig mærket af koncerten i Lund fra om torsdagen. Første tanke går på om jeg ikke bare skal tage til koncerten...giv den gas...tage hjem...gå i seng - men sådan skulle det ikke gå...HELDIGVIS.

Morgenmad...musiken på max...i bad...tøjet på...ud!!!

Mødtes ved forum sammen med en ven (en anden kENT forumist). Viste Bruce springsteens fansene at at det var i KB-hallen det rockede i aften.
    Ned i metroen ind mod Israels plads og ind på ISOLA BAR.
    Desværre var der ikke så mange som man kunne have håbet på, men de spillede kENT sange og øllene var billige...TOP

Klokken 18...KB-HALLEN HERE I COME

Koncert...

Efter koncerten ind mod ISOLA BAR igen... Vi havde vel håbet på at folk eventuelt ville søge derind af, men NEJ.
    ISOLA havde lukket pga. privat arrangement...hvordan kan man holde privat arrangement når kENT er i byen - og så vælger man at kalde det ISOLA BAR (SKANDALE!!!) Nå men så underdanig som vi nu var gjorde vi ikke mere ved det. kulkafeen HERE WE COME!!!

En time senere stod vi så igen på Israels plads, kigger op på dørmanden udenfor ISOLA BAR. Vi kom ind - satte os ned - fik vores øl...

OG SÅ BRØD VORES SMÅ HJERNER FULDSTÆNDIGT SAMMEN. TIDEN SOM VI KENDER DEN OPHØRTE MED AT EKSISTERE, LIVET VAR VED VEJS ENDE. ALT VAR MULIGT NU - VI VAR UOVERVINDELIGE.

Hvad der skete? Jeg står og taler med en utrolig person (alphabetagamma er hans forumnavn) han fortæller på stiv svenskt at nu har han set kent for 84. gang og de er for vilde og alt det som de nu engang er. Han begynder at fortælle nogle vilde røverhistorier om dengang kENT startede - jeg siger tak for snakken og vender mig om...

Ligesom i en film går alt lige pludselige meget langsomt. Mens jeg vender mig om tager min højre hånd magten. Med fuld kontrol og magt klemmer min hånd en anden mands hånd. Jeg kigger op og det er jo JOCKE BERG... Hvad gør man i sådan en situation??? Lidt senere står Markus Mustonen foran os sammen med sin kone og snakker med min stive svenske ven...Jeg ante ikke hvad der skete - havde slet ikke set dette komme.

Klokken halv fire om natten, vi er de eneste tilbage på ISOLA BAR foruden bartenderen og selvfølgelig Martin Sköld som vi skåler med i baren inden han meget beruset men fast besluttet forsvinder ud i københavns gader...

13 år igen går jeg hjem med autografferne på trøjen og et meget forvirret ansigtsudtryk, der siger "hvad-skete-der"

Tak kENT og alle jer andre der var med til at danne rammen om denne dag og Undskyld ulejligheden
    Och när staden ligger tom inser du
    Att det är så ditt liv ser ut
    Och allting är som förut

Standard

Citat Ursprungligen postat av Arnofio Visa inlägg
    Och jag fixade en biljett till turneavslutingen i malmö så fort ticknet öppnade på söndagen.
    Samma här

Jag undrar dock hur ljudbilden är i baltiska hallen. Men rockar det så rockar det. Lite bira på det sen är det kalas.

Standard

Citat Ursprungligen postat av cowboys_cph Visa inlägg
    Tak for i torsdags og i lørdags...tack så hemskt mycket kENT...er først lige kommet ned på jorden igen. Aner ikke hvordan jeg skal få skrevet noget ned? der er så mange tanker og følelser der flyver rundt i mit hovede.

Jeg prøver...

Tak ISOLA BAR på Israels plads (SKYLDER JER MIT HJERTE)

Lørdag ca. klokken 13, vågner død op er stadig mærket af koncerten i Lund fra om torsdagen. Første tanke går på om jeg ikke bare skal tage til koncerten...giv den gas...tage hjem...gå i seng - men sådan skulle det ikke gå...HELDIGVIS.

Morgenmad...musiken på max...i bad...tøjet på...ud!!!

Mødtes ved forum sammen med en ven (en anden kENT forumist). Viste Bruce springsteens fansene at at det var i KB-hallen det rockede i aften.
    Ned i metroen ind mod Israels plads og ind på ISOLA BAR.
    Desværre var der ikke så mange som man kunne have håbet på, men de spillede kENT sange og øllene var billige...TOP

Klokken 18...KB-HALLEN HERE I COME

Koncert...

Efter koncerten ind mod ISOLA BAR igen... Vi havde vel håbet på at folk eventuelt ville søge derind af, men NEJ.
    ISOLA havde lukket pga. privat arrangement...hvordan kan man holde privat arrangement når kENT er i byen - og så vælger man at kalde det ISOLA BAR (SKANDALE!!!) Nå men så underdanig som vi nu var gjorde vi ikke mere ved det. kulkafeen HERE WE COME!!!

En time senere stod vi så igen på Israels plads, kigger op på dørmanden udenfor ISOLA BAR. Vi kom ind - satte os ned - fik vores øl...

OG SÅ BRØD VORES SMÅ HJERNER FULDSTÆNDIGT SAMMEN. TIDEN SOM VI KENDER DEN OPHØRTE MED AT EKSISTERE, LIVET VAR VED VEJS ENDE. ALT VAR MULIGT NU - VI VAR UOVERVINDELIGE.

Hvad der skete? Jeg står og taler med en utrolig person (alphabetagamma er hans forumnavn) han fortæller på stiv svenskt at nu har han set kent for 84. gang og de er for vilde og alt det som de nu engang er. Han begynder at fortælle nogle vilde røverhistorier om dengang kENT startede - jeg siger tak for snakken og vender mig om...

Ligesom i en film går alt lige pludselige meget langsomt. Mens jeg vender mig om tager min højre hånd magten. Med fuld kontrol og magt klemmer min hånd en anden mands hånd. Jeg kigger op og det er jo JOCKE BERG... Hvad gør man i sådan en situation??? Lidt senere står Markus Mustonen foran os sammen med sin kone og snakker med min stive svenske ven...Jeg ante ikke hvad der skete - havde slet ikke set dette komme.

Klokken halv fire om natten, vi er de eneste tilbage på ISOLA BAR foruden bartenderen og selvfølgelig Martin Sköld som vi skåler med i baren inden han meget beruset men fast besluttet forsvinder ud i københavns gader...

13 år igen går jeg hjem med autografferne på trøjen og et meget forvirret ansigtsudtryk, der siger "hvad-skete-der"

Tak kENT og alle jer andre der var med til at danne rammen om denne dag og Undskyld ulejligheden
    Låter nice. Skulle jag vetat om det så skulle vi lagt vårt förfestande där. 25 för en öl och 20 för en shot är billigt. På vår efterfest var det stor avsaknad av Kentmusik. Men hur kom ni i senare på kvällen när det var stängt för privat arrangemang?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •