Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 1314151617181920212223
Resultat 331 till 342 av 342

Ämne: Din egna Kent-samling

  1. #331

    Standard

    Mycket trevligt att se lite nya bilder!

    Men passa dig, så fort du har uppnått målet att ha alla singlar så kommer du gå vidare med promos, vinyler, kassetter osv
    Fast du kanske är klok nog att stanna där till skillnad från många andra samlare, kan bli lite som en (himmelsk) drog.

    Alla singlar från första albumet kan vara riktigt svåra att få tag i. Speciellt i bra skick!

    Spökstad tillhör en av mina favoritsinglar, mest pga. att den tog lång tid att hitta för mig. Sen är ju låten riktigt grym också!

    Sen kan även jag rekommendera Taxmannen93! Mycket trevlig och seriös säljare!

  2. #332
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tick Tack Visa inlägg
    Mycket trevligt att se lite nya bilder!

    Men passa dig, så fort du har uppnått målet att ha alla singlar så kommer du gå vidare med promos, vinyler, kassetter osv
    Fast du kanske är klok nog att stanna där till skillnad från många andra samlare, kan bli lite som en (himmelsk) drog.

    Alla singlar från första albumet kan vara riktigt svåra att få tag i. Speciellt i bra skick!

    Spökstad tillhör en av mina favoritsinglar, mest pga. att den tog lång tid att hitta för mig. Sen är ju låten riktigt grym också!

    Sen kan även jag rekommendera Taxmannen93! Mycket trevlig och seriös säljare!
    Så är det! Man lär väl trilla dit förr eller senare :P

    Ja, att hitta tidiga singlar i riktigt bra skick är ju knepigt. Nästan alltid slitage på omslag eller ringwear.

    Spökstad är ju kul att ha fått tag på! Även Längtan skala 3:1 (jag vet, jag sa inga promos, men den kan man inte låta bli).
    Senast redigerat av Fast Forward den 2015-05-03 klockan 18:04.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  3. #333
    Smygare astforss avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Eskilstuna (Of Course), , Sweden.
    Inlägg
    4

    Standard

    Hejsan hoppsan!

    Jag tänkte kolla lite när det gäller samlandet, vilka länder är det som Kent album har släppts? Jag har tittat runt på t.ex. Kentjunkies och Disccogs, men de känns inkompletta efter att ha sett era bilder. Såg b.la. Ryssland, Taiwan och Japan, något mer som jag har missat?

    Vart hittar ni era fynd? Visst jag förstår att man kanske inte vill avslöja allt, men har ni några tips att dela med er förutom typ Tradera, eBay, Disccogs och här i forumet?

    Sist men inte minst så såg jag att några av er hade plastfickor till era dyrgripar, tänkte kolla lite med er vart man hittar sånt?

    Lovar att återkomma med en bild på min samling när flyttkartongerna har blivit bättre uppfostrade och förstått grejen att plocka upp sig själva
    "Tack vare dig andas jag på nytt"

  4. #334

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av astfors Visa inlägg
    Hejsan hoppsan!

    Jag tänkte kolla lite när det gäller samlandet, vilka länder är det som Kent album har släppts? Jag har tittat runt på t.ex. Kentjunkies och Disccogs, men de känns inkompletta efter att ha sett era bilder. Såg b.la. Ryssland, Taiwan och Japan, något mer som jag har missat?

    Vart hittar ni era fynd? Visst jag förstår att man kanske inte vill avslöja allt, men har ni några tips att dela med er förutom typ Tradera, eBay, Disccogs och här i forumet?

    Sist men inte minst så såg jag att några av er hade plastfickor till era dyrgripar, tänkte kolla lite med er vart man hittar sånt?

    Lovar att återkomma med en bild på min samling när flyttkartongerna har blivit bättre uppfostrade och förstått grejen att plocka upp sig själva
    "Fynden" (vet inte om man alltid kan kalla saker för fynd) hittar man på diverse auktions-sidor men främst genom kontakter man skapar genom åren
    Man ska inte vara rädd att fråga, säljare på auktions-sidor kan ju bli en kontakt osv...

    Plastfickor finns ex. på tradera, ebay och i butiker (ex. Svalander)

    Ser fram emot bilderna!

    Lyckades själv komma över 2 stycken nya skivor från en mycket trevlig säljare! 1 promo och en bootleg...


    Innan vi faller


    Vinternoll2 - Moist Remix
    Senast redigerat av Tick Tack den 2015-05-21 klockan 19:09.

  5. #335
    Smygare astforss avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Eskilstuna (Of Course), , Sweden.
    Inlägg
    4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tick Tack Visa inlägg
    Ser fram emot bilderna!
    Tog tag i lådorna själv (förbaskat att man ska behöva ta i med hårdhandskarna). Medens jag gick igenom samlingen så kändes den mindre än vad jag vill minnas när jag packade ner den. Men here we go! =)

    FF/VinterNoll2



    Dom andra



    Vapen & Ammunition



    Box 1991-2008



    B-Sidor 95-00



    Hagnesta Hill



    Jag är inte rädd för mörkret (Digi)





    Kent



    Verkligen



    Isola



    Du & jag döden (Special Edition)



    Tillbaka till samtiden (Special Edition) (Fyndades på CDON för 59:- http://cdon.se/musik/kent/tillbaka_t...dition)-787136 )



    Vapen och Ammunition (Vita utgåvan)



    Vapen och Ammunition (Svarta utgåvan)



    Ber om ursäkt för att bilderna är gigantiska, men tydligen så funkar inte "imgw-taggen" så jag postade med vanliga istället.

    Jag har bestämt mig att fokusera "ett album i taget" och självfallet så måste jag ju börja med det album som ligger allra närmast hjärtat, nämligen "Vapen och Ammunition", dock så känns det som att jag har "bara" en lätt/billig kvar att hitta där innan det börjar handla om Coca Cola singeln, Ryska utgåvor o.s.v.

    Väl mött!

    /astfors
    "Tack vare dig andas jag på nytt"

  6. #336
    Medlem tricksters avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Ort
    Thessaloniki, Greece.
    Inlägg
    268

    Standard

    Nice pics!
    How did you get the signed JAIRFM?
    ett perfekt substitut

  7. #337
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av astfors Visa inlägg
    Sist men inte minst så såg jag att några av er hade plastfickor till era dyrgripar, tänkte kolla lite med er vart man hittar sånt?
    Ja, det här med plastfickor är inte lätt (har jag märkt). Har letat och letat efter fickor till singlar med pappfodral ("sleeves"), men det är närapå omöjligt att hitta med rätt storlek. Exempelvis till Chans eller Dom andra som har sådana här fodral. Har letat runt på rätt många ställen och hittat alla möjliga plastfickor i alla dess storlekar, utom just till sådana singlar - antingen är de för stora eller för små.

    Var får man (ni andra samlare) tag på det!? Evigt tacksam för svar!
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #338
    Smygare astforss avatar
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Eskilstuna (Of Course), , Sweden.
    Inlägg
    4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av trickster Visa inlägg
    How did you get the signed JAIRFM?
    It was a favor from a friend of mine, how come you wonder about that particular one?
    "Tack vare dig andas jag på nytt"

  9. #339
    Medlem tricksters avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Ort
    Thessaloniki, Greece.
    Inlägg
    268

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av astfors Visa inlägg
    It was a favor from a friend of mine, how come you wonder about that particular one?
    It is because of this photo that the band posted on twitter after the album release but never announced what they were

    As7kmBTCAAEx242.jpg
    ett perfekt substitut

  10. #340
    Medlem tricksters avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Ort
    Thessaloniki, Greece.
    Inlägg
    268

    Standard

    Finally!
    I have a complete Japanese CD collection!
    I will post a full collection pic soon

    11058649_10153146510871274_439475512743417619_n.jpg
    ett perfekt substitut

  11. #341
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    kentsamling.jpg

    Min kentsamling,
    har väl ett fåtal rariteter. Får ni avgöra..

    (De vinyler som är förstapress är: Hagnesta Hill, Tigerdrottningen, En plats i solen, Röd, Tillbaka till samtiden, Jag är inte rädd för mörkret + alla vinylsinglar)

  12. #342
    Medlem tricksters avatar
    Reg.datum
    Jul 2004
    Ort
    Thessaloniki, Greece.
    Inlägg
    268

    Standard

    It took ages to get the full Japanese Kent CD collection pic
    I finally managed to get one so I could post to the Kent Collectors group on Facebook
    So I remembered I wanted to share them here too
    ett perfekt substitut

Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 1314151617181920212223

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •