jag har funderat lite på om kent borde göra en nyinspelning av en timme en minut. den version som de körde på turnén och som de kört sen isolatiden -97 (åtminstone har källor sagt det till mig) skiljer sig markant från orginalet. har inte hört när kent körde den live 96 men enligt andra källor var den arrangerad såsom på skivan. men sen hände något och de började köra den oerhört sköna versionen som vi fick avnjuta på turnén i höst och som de körde bland annat på vega 05 (jag skrek av lycka när jocke tog fram sin acke och de körde den), minns inte om de körde den i malmö på t19 men på nåt annat ställe tror jag. asus-plocket som de inleder med är så jävla enkelt men ändå så underbart skönt. sen när alla andra instrument kommer in och bygger upp melodin ovanpå plocket ger det en gåshud. och sen samis mer "svepande" gitarr (vet inte hur man ska förklara det, det är inte slide har jag för mig men det sveper liksom och låter nästan som slide) och jockes 'men jag jag tänkte aldrig så långt/vi tänker aldrig så långt' är så otroligt jävla bra. låten är ju väldigt omarbetad live och frågan är om det skulle passa att lägga på skiva och isf var? troligtvis vill kent inte spela in en snart 12 år gammal låt, det var väl ett stort undantag och enorm lycka för oss fans att rödljus och en helt ny karriär gjordes i nyinspelning, men det vore kul att leka med tanken på att plocka in låten med det arrangemanget i en studio och förstärka allting och kanske lägga på lite mer synthar eller pilla mer med gitarrerna. som sagt, det kommer ju aldrig att hända men den versionen är så underbart jävla bra att det vore synd om den inte hamnade på skiva och fick växa till sig i en studio...