Ja absolut, ville bara påpeka att man inte behöver capo för att spela låten.
Ja absolut, ville bara påpeka att man inte behöver capo för att spela låten.
efter som det inte finns andra tabs av midvh än Powertab veriosnen och Guitarpro(betalprogram)
Men mannen i den vita hatten introt är inte så svårt, ta ett " Em" o fingerplocka till du tker de låter rätt, de gjorde ja o de funkade skitbara!
två frågor.. gäärna 2 svar
när dom kör midvh live, iaf dom två senaste turnérna så körde ju sami en liten ton som svajjade lite kort i akustiskagitarren-introt, vilken ton är det/vart sitter den?
och precis innan trummorna kommer in i introt så kör ju någon elgitarr lite också. typ lite eko.. vad är det för ton?
meningslösa, menigslöösa
svar1: kolla vad den andra gitarren spelar på det akustiska introt i powertabverisionen...
svar2:
e-10-----------10-----------------
B---------12----------------12-----
G-----12-------------12-------------
D------------------------------
A-------------------------------
E-------------------------------
nåt sånt...
e----------------------------------------------------------------------------------
B----------------------------------------------------------------------------------
G------------12-----------------------------------------------12------------------
D-9--9-9h10----9--9----------9------------------9--9-9h10-----9--9---------9--
A-----------------------/12-12----/12-12-10--/12----------------------/12-12-----
E----------------------------------------------------------------------------------
e-------------------------------------------------------------
B-------------------------------------------------------------
G-------------------------------------------------------------
D-10-12-14--14\12-9--9---9----------------------------------
A------------------------------/12-12-10------------------------
E-------------------------------------------------------------
har för mig att det är det som Sami spelar under hela akustiska introt live eller så är det Max..
tjena.,, du är ju kung..- TTAACCCCKKK.
meningslösa, menigslöösa
håller på och tabbar LSD + några andra låtar från samtiden så jag kan försöka posta dem på forumet under veckan...
Hej, jag har lyckats lära mig (någorlunda) de akustiska delarna från powertaben (intro och vers 1 och 2) , men är det någon som vet vad man kan spela för ackord när de snabba delarna spelas? Alltså Distorted intro och main theme? och så refrängen.. och ja allt det som inte är akustiskt. Jocke spelar ju det under konserter. Tacksam för svar.
Jag har gärna grytet i sandjord.
Creds till sundance_danneMin wombat är närsynt.
Ackorden har du ju på hemsidan... Sätt capo på 7e, precis som du har när du spelar introt, och sen ackorden som står på hemsidan, med capot på plats (alltså G blir ju C med capo t ex, tror jag).
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen