japp, här kommer en liknande fråga men alltså jag vill verkligen verkligen veta vad ni tycker Berg & dalvana handlar om
japp, här kommer en liknande fråga men alltså jag vill verkligen verkligen veta vad ni tycker Berg & dalvana handlar om
Hej, jag älskar kent. Hejdå.
Du är ju bara intresserad av vad de bästa låtarna handlar om, apropå att du startar nya trådar i varje albumtopic =P
Joakim Berg och Berg & dalvana...Är det tillfällighet eller en uttänkt djuphet? Låten är grym i alla fall
Alla har vi fastnat hos nån någonstans
Back to the topic please Jag följer det här väldigt nogrant!
Ammunition tog slut till sist
Nu kan ni kalla mig the Sundance Kid
Den fria viljan var vår tonårsdröm
Men vi är bara instinkt bara djur och allt
är lögn
men han sjunger ju "och allting är som förut" i klåparen, och "som" det låter ju nästan som "sami".... rätt djupt om jag får säga det själv
Tror den handlar om psykisk styrka.
Tänk Berg&Dalbana. Upp och ner. En vanlig liknelse då man talar om depressioner.
Berg&Dalvana. Livet är toppen, och livet är botten. Det handlar om vana. Det kommer alltid perioder då allt är skit, och man måste klara av att hantera sådana situationer.
så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.
jag vet inte vad den handlar om och orkar inte spekulera den är bra i alla fall.
Min absoluta favoritlåt.
En av de mest överskattade Kentlåtarna of all time.
Det finns ett jävligt kul klipp på youtube där Henrik Dorsin beskriver svennar som "gillande" Beck - Money man "för den är lite djuuup"... http://www.youtube.com/watch?v=cOnYxd-rwyc
"jag är rädd att vi glömmer, glömmer allt. Som vi glömde att vi älskade varann."
Slutet på en relation, nästa down?
Den är sjukt fin. Finns nog mycket man kan spekulera om
When you can live forever, what do you live for?