"Blåjeans" blev förra veckan utsedd som den bästa nonsenslåten på Sverigesradio Jönköping. En lyssnar ringde bland annat in och nominerade alla Kentlåtar med motiveringen: Att ingen vettig människa förstår var de handlar om.
Vad tycker ni om detta?
"Blåjeans" blev förra veckan utsedd som den bästa nonsenslåten på Sverigesradio Jönköping. En lyssnar ringde bland annat in och nominerade alla Kentlåtar med motiveringen: Att ingen vettig människa förstår var de handlar om.
Vad tycker ni om detta?
"VM i att hålla färgen
tyck synd om mig, jag är ensamast i Sverige"
www.kent.nu - en personlig chatt eller en sida om kent?
Den får väl tycka vad den vill, lite trist för den att inte kunna "se" det många andra ser..
eller rättare skrivet, hör.
(mimmi77 med ny tillfällig profil)
Det må være han som ikke er noe "vettig menneske" !
Har man litt dybde i livet så treffer mange av tekstene rett i hjertet. Det er helt motsatt av hva den lytteren sa; det er veldig gode beskrivelser på litt mørke og annerledes følelser i kents tekster!
Det är så ditt liv ser ut
Och allting är som förut
www.kent.nu - en personlig chatt eller en sida om kent?
Det känns i och för sig som att radiokanalen försökte få det som att de bara spelade nonsensmusik när det valde just den låten... Den kanske inte är så jätte lätt att förstå... "Varför får jag inte på mig dina blåjeans?".
"VM i att hålla färgen
tyck synd om mig, jag är ensamast i Sverige"
Jag tänkte närmast på den som ringt in och nominerat alla låtarna, fattar man inte själv vad man hör, så kan man inte förvänta sig att någon annan tolkar in det åt sig..så take it or leave it.
Just Blåjeans tillhör inte min favoritlåt med kent direkt, och jag har hört den för lite för att uttala mej om just den låten.
Alla tilltalas inte av låtar som innehåller " Så går vi över gatan, mitt hjärta bankar, ses vi även efter nästa dans".
(mimmi77 med ny tillfällig profil)
Är det inte så att alla gör olika tolkningar av låtar?
Något som betyder en sak för mig betyder
kanske inte stämmer in på någon annan. Det tror jag.
martin furuskog, jag älskar dig <3
Det tror jag med
Sen behöver man inte alltid tolka allt utan kan ta det helt bbokstavligt. Som jag. HAn kanske helt enkelt inte fick på sig hennes Blåjeans? :P
När ska jag lära mig att ingen är hel
att allt är mer eller mindre trasigt
http://www.soundcloud.se/snow-drop
Människor är korkade.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Jag skulle vilja hävda att Kents texter är fullkomligt nonsens om man tolkar dem bokstavligt. Många bryr sig inte tillräckligt mycket om texterna för att tänka efter, och för dessa skriver Jocke en massa osammanhängande smörja.