henric de la cour, sångare i strip music och fd yvonne, blev intervjuad av fredrik strage i sista numret av tidningen sex. han nämnde herr j.berg och kent i allmänhet ett par gånger i intervjun.
"när yvonne gjorde sin andra spelning, på fristadstorget i eskilstuna, stod jocke berg på en balkong i närheten och tittade.senare på kvällen sa han till vår trummis anders nilsson att vi var alldeles för deppiga. "det är pop folk vill ha. pop! ingen jävla depprock!" och vad blev han miljonär på? du och jag döden!"
"andra verkar ha problem med mig. de tycker att jag är en jobbig posör. och det kan jag fatta, jag gillar att posera. men kolla på de artister som går hem i sverige.om man bortser från ola salo så är det bara killarna next door: winnerbäck, håkan, moneybrother. de har inget extraordinärt förutom att alla säger att de är "så jävla bra live".
-men kent poserar väl ganska hårt?
absolut. kent är posörer, men på dem är det ingen som klagar.
-jo, det är det faktiskt.
men kent säljer ändå femhundra tusen ex. ingen undviker att köpa skivorna bara för att de ogillar jocke berg. jag inbillar mig att folk har problem med mig."