Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 26

Ämne: My Chemical Romance dyrkar Kent

  1. #1
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard My Chemical Romance dyrkar Kent

    I dagens GP kan man läsa en intervju med My Chemical Romances sångare Gerard Way som spelade med sitt band i Göteborg igår.

    Att bandet anklagas för att ha plagierat alla från Bowie till Pink Floyd tar han med lugn. "Influenser", kallar han det, och pratar hellre om svensk musik.
    - Jag kommer från en generation i USA som älskar Refused. Men jag dyrkar Kent också, har alla deras skivor. De på svenska också. Den bästa är Hagnesta Hill, på svenska, eftersom det var den versionen jag hörde först, säger han.

    Lite småkul måste jag säga.
    Senast redigerat av sofia747 den 2007-07-02 klockan 14:28.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  2. #2
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    jo, något...

  3. #3
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlägg
    17 385

    Standard

    Meeen, hahah.

  4. #4
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Här är en länk till artikeln, även om Fia sammanfattade det läsvärda... Länken.

  5. #5
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    dom har en gitarrist som ser ut exakt som bassisten som fick lämna ...trail of dead


    hoppades de skulle dyka upp på rockbaren efter deras spelning igår så jag kunde påpeka det för dom men fick nöja mig med en rätt packad bam margera

  6. #6
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    det är nästan lite respekt,,,

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2003
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    1 606

    Standard

    Det är skoj med människor som lyssnar på Kent utan att kunna svenska. Jag har en kompis i Australien som lyssnar mycket på Kent utan att kunna ett ord svenska. Jag har fått i uppdrag de senaste åren att skicka ner ett ex. av senaste skivan så snart som möjligt så hittils har V&A, Du & Jag, Döden, och The Hjärta och Smärta EP fått flyga ner down under.
    Själv tycker man ju att så mycket av känslan i Kent ligger i texterna men tydligen funkar Kent även om man inte fattar ett ord

  8. #8
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Om det vore upp till andra band i världen att bestämma om kent skulle lyckas internationellt så hade de nog framgången som i en liten ask. Och några problem att få hänga med på turné som förband vore det nog inte heller. Men förmodligen har kent varit förband för sista gången, eller? Och någon ny internationell satsning är väl inte att vänta.
    Låt dom komma nu

  9. #9
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

  10. #10
    Erfaren medlem Meanys avatar
    Reg.datum
    Sep 2003
    Ort
    ?
    Inlägg
    8 823

    Standard

    jag förstår ärligt folk som inte kan svenska och lyssnar på kent, för på senare tid har jag insett att kents texter är rakt igenom skrattretande, iallafall har de blivit det med dojd och framåt, till stor del tidigare också. det är inte det att allt är dåligt, men det mesta är det. faktiskt.
    bänkarna blev tronerna när narrarna fick kronorna, så buga dig åt kungarna af stan

  11. #11
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Meany Visa inlägg
    jag förstår ärligt folk som inte kan svenska och lyssnar på kent, för på senare tid har jag insett att kents texter är rakt igenom skrattretande, iallafall har de blivit det med dojd och framåt, till stor del tidigare också. det är inte det att allt är dåligt, men det mesta är det. faktiskt.
    Nej. Nej. Och så vill jag tillägga: Nej. Men det vore kul att veta hur du definierar "dåligt"?
    Låt dom komma nu

  12. #12
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    om man gillar musik så gör man, nej man kanske inte förstår vad dom sjunger men musik handlar inte om att tänka, det räcker faktikst med att känna.
    sen tycker jag synd om dom som inte förstår kents texter

  13. #13
    Erfaren medlem popnonstops avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    2 180

    Standard

    jag tycker det är skönt att lyssna på musik där man inte förstår ett ord av texten ibland. och nej, kents texter har verkligen inte blivit dåliga..
    one november, spawned a monster in the shape of this child

  14. #14

    Standard

    synd bara att my chemical romance är så enormt dåliga

  15. #15
    Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    3 038

    Standard

    vad pissiga ni är som inte ens tittade på den fina misheard lyrics videon jag länkade till

    den är faktiskt delvis sjukt rolig

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •