Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Koncerten i KB Hallen (23-2-08)

  1. #1
    Smygare
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Kastrup, Denmark
    Inlägg
    4

    Talking Koncerten i KB Hallen (23-2-08)

    Fantastisk koncert af gutterne i KB Hallen i aften.

    Desværre var jeg ikke til koncerten den 8. december at sammenligne med, men for sig selv var denne koncert helt fænomenal! Det eneste jeg ønskede mig var "400 Slag", ellers var sættet noget nær perfekt.

    Og hvilket lysshow de også fyrede af. Rørende og kuldegysende igen og igen!!

    5/6 * herfra..

    Mvh

    Dan Bering
    Senast redigerat av Djinkx den 2008-02-23 klockan 23:43.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    København, Danmark.
    Inlägg
    66

    Standard

    Kent bliver jo ved med at overgå sig selv! Det var, som du skriver, en helt fænomenal koncert i går. Sammenlignet med den 8. og 9. december, så er der ingen tvivl: Stemningen og setlisten i går tager prisen. Hitparaden inden ekstranumrene fik i den grad fyret op under en fest, og uptempo-versionen af Dom Andra fungerede bare SÅ godt. Og Socker er jo intet mindre end genial.

    Jeg gik derfra og tænkte, at Kent virkelig kan noget, som ingen andre kan. Jeg ved ikke helt præcis, hvad det er, men ingen andre kan det i hvert fald. Det er måske mixet af følelser og velspillethed, jeg ved det ikke.

    Tack som fan!
    När jag sluter mina ögon ser jag ljuset

  3. #3
    Smygare
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Kastrup, Denmark
    Inlägg
    4

    Standard

    Jeg tror det de kan er på en perfekt måde at kombinere lyssætningen med måden de udfører numrene på. Det gør at følelserne omkring numrene får et ekstradimensionelt skub som man ikke mærker når man sidder derhjemme og lytter på numrene.

    Det er i den grad stemningsmættet rock de leverer og det var helt sublimt igår!

  4. #4
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Ja jävlar i min lilla låda vilket drag det var igår. Både kent och publiken var riktigt ösiga. Jag gick mycket lycklig från KB-hallen igår!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    May 2003
    Ort
    Mighty Mighty Brønshøj, , Denmark.
    Inlägg
    558

    Standard

    Ja det var jo stort. Kæmpestort... Bedre end i december tilmed. Jeg havde aldrig troet, at Kent ville spille op til sådan en fest, men det gjorde de jo.
    Tunnelbana rocks!!!

  6. #6
    Smygare
    Reg.datum
    Nov 2006
    Ort
    , , Denmark.
    Inlägg
    8

    Standard

    JA! Hvor var det en fed koncert. Jeg tror ikke, jeg fysisk kunne have klaret en sang mere efter Mannen i den vita hatten (16 år senare).

    Men var jeg den eneste, der syntes tempoet i Musik Non Stop var en smule for langsomt? Jeg vidste næsten ikke, hvad jeg skulle stille op med mig selv, fordi det var sådan et mærkeligt mellemtempo.

    Desuden fik jeg helt ondt af Familjen under opvarmningen. De fortjener virkelig at få lov til at spille for et publikum, der synes musikken holder. De får forhåbentlig en bedre koncert på Rust til april...

  7. #7

    Standard

    Jeg synes ærlig talt, at det er beskæmmende så dårlig en lydmand, Skandinaviens største rockband har. Jeg har set dem tre gange i KB Hallen nu og en enkelt gang i Vega, og hver eneste gang har lyden været dårlig. Jeg har set andre i både KB Hallen og Vega, hvor lyden ikke var noget problem.

    Jeg er også lidt skuffet over, at de kun spiller lidt over halvanden time. De har jo masser af gode sange at tage af, og før i tiden kunne de jo sagtens spille længere.

    Jeg ved ikke, om det er den bedste koncert, jeg har set med dem. Der var en masse energi, men der går lidt for meget MTV i den med lysshow og film. Det gjorde der også i december. Men smag og behag... Jeg kunne blot bedre lide koncerten sammesteds november 2002 - selv om vi jo så ikke fik Mannen og Romeo.

  8. #8

    Standard

    Hejsa.
    Hov jeg så først nu, at der er en tråd på dansk. Jeg var også til koncerten i KB-Hallen lørdag d. 23.2. Uden at kende noget til musikken overhovedet eller bandet. Men jeg har i hast fået skippet deres cd'er afsted til Danmark.
    De lignede slet ikke superstjerner, da de kom til lydprøven, men allerede der kunne vi høre, at koncerten ville blive noget specielt. Vores svenske ven sagde vi især skulle glæde os til Mannen i den hvide hat. Og vi blev ikke skuffede!!

    Jeg overvejer endda at tage til Malmø og høre dem i Den Baltiske Hallen.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Uppsala, Sthlm å Tuna
    Inlägg
    90

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thunder Toad Visa inlägg
    Jeg synes ærlig talt, at det er beskæmmende så dårlig en lydmand, Skandinaviens største rockband har. Jeg har set dem tre gange i KB Hallen nu og en enkelt gang i Vega, og hver eneste gang har lyden været dårlig. Jeg har set andre i både KB Hallen og Vega, hvor lyden ikke var noget problem.

    Jeg er også lidt skuffet over, at de kun spiller lidt over halvanden time. De har jo masser af gode sange at tage af, og før i tiden kunne de jo sagtens spille længere.

    Jeg ved ikke, om det er den bedste koncert, jeg har set med dem. Der var en masse energi, men der går lidt for meget MTV i den med lysshow og film. Det gjorde der også i december. Men smag og behag... Jeg kunne blot bedre lide koncerten sammesteds november 2002 - selv om vi jo så ikke fik Mannen og Romeo.
    Håller faktiskt med dig om ljudet i KB-hallen, ljudet har varit bättre på andra ställen. Har skrivit lite om konserten (och nämnt detta) i min blogg: http://midvh.blogspot.com
    Senast redigerat av Malcolm den 2008-02-25 klockan 17:17.

  10. #10
    Smygare
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    , , .
    Inlägg
    3

    Standard Århus 22/2

    Scandinavian congress center feat.KENT det var vanvittigt godt,playlist lys hele bandet.Tak for en uforglemmelig aften drenge, glæder mig allerede til at skulle opleve Kent live igen.

  11. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    125

    Standard

    Jeg havde lidt bange anelser, da jeg 10 minutter før kampstart kunne tage kæresten i hånden og gå stille og roligt helt op og stå 8-10 meter fra scenekanten. Hvor var presset fra de svenske tonåringer iklædt tidens mode og med tidens farver i håret, der var sat i tidens facon (...som er enormt kontrolleret vildskab)? Hvorfor var det lige der stod 6-7 damer i 40'erne lige til højre for os? Og lige foran dem 4 danske drenge på 13 år?

    Anyways, Familjen forsøgte, men ham og hans dj-ven så helt og aldeles tåbelige ud på scenen. Det lød heller ik specielt godt. Opvarmningsband er altid noget lort.

    Første halvdel af Kent var godkendt. Ikke meget mere i min optik. Gode sange (selvfølgelig), men publikum var lidt lodne og bandet var ikke helt oppe i gear. Måske 3 ud af 6...

    Anden halvdel var suveræn. Laaangt bedre end lørdags-koncerten i efteråret (og den var god!). Musik-Non-Stop-Kärleken-Väntar-Ingenting-Om-Du-Var-Här-Dom-Andra-Comboen var fuldstændigt helt og aldeles genialt suveræn. Fantastisk stemning balndt publikum og en totalt oplagt Berg. Det der KOM-NU/GI MIG NOGET!!-vifteri med hænderne virkede genialt!! Det var virkeligt, virkeligt fedt. Afslutningen med MIDVH var som altid i særklasse! Anden halvdel af koncerten vil jeg nok give 7 ud af 6... cirka...

    Dér hvor vi stod var lyden upåklagelig, ja, nærmest god(!?) Tidligere har jeg også oplevet crappy-lyd i KB-Hallen, men måske stod jeg bare perfekt (som sagt 8-10 meter foran Joakim). Lysshowet var -efter min mening - genialt. Det komplementerede - særligt uptempo-delene af koncert - perfekt!!
    En dødssyg poet

    http://www.last.fm/user/Oktoberlyd/

  12. #12

    Standard Playliste fra KB hallen

    Hej, er der nogen som har noteret sig playlisten fra den fantastiske koncert i KB Hallen d. 23-2-08?

  13. #13
    Medlem
    Reg.datum
    May 2003
    Ort
    Mighty Mighty Brønshøj, , Denmark.
    Inlägg
    558

    Standard

    01. Vy från ett luftslott
    02. Max 500
    03. Socker
    04. Revolt III
    05. Palace & Main
    06. Saker man ser
    07. Columbus
    08. LSD, någon?
    09. Romeo återvänder ensam
    10. Generation ex
    11. Den döda vinkeln
    12. Musik Non Stop
    13. Kärleken väntar
    14. Ingenting
    15. Om du var här
    16. Dom andra

    17. Kevlarsjäl
    18. Berlin
    19. 747

    20. Mannen i den vita hatten
    Tunnelbana rocks!!!

  14. #14
    Smygare
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Danmark
    Inlägg
    3

    Standard

    Fantastisk koncert

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •