Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 32

Ämne: Kent i ekuriren 26/2 -08

  1. #16

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    vem är intresserad av att höra att jocke bytt från volvo till volvo?

    eller att sami kör saab...
    Av att dömma rubriken på artikeln och även texten så vill de nog ge en bild av att kent "minsann flyttat tillbaka till vischan och blivit Svenssons som alla andra". Vilket är motsatsen till "mytbilden" som beskrevs i en av de andra artiklarna.

    Här fångar man 2 målgrupper. De som aktivit inte gillar kent vill såklart bekräftas av sådana här artiklar, och vi som gillar kent läser det för att se vad som hittats på denna gång. Alltså rätt många och därmed lyckad artikel, vilket är målet med journalistik.

    Simple as that.
    Senast redigerat av Ginger Fish den 2008-02-27 klockan 02:42.

  2. #17
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Från Eskilstunakuriren:

    Ibland kan de vara lite tråkiga och för lika sig själva. Jag saknar verkligen Harri Mänty. Han var en viktig kugge i Kent med sin speciella gitarrstil. Nu är hans sound ersatt med syntar. Det låter lite märkligt.
    Var det verkligen Harri som stod för den "speciella gitarrstilen"? Han harvade väl mest på ackord, medan Sami spelade - och fortfarande spelar - finesserna? Man kan i och för sig undra om en orsak till Harris avhopp var att "de andra" bestämt sig för att använda mer synthar på nya skivan...

  3. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    69

    Standard

    Inget kent utan Eskilstuna - Inget Eskilstuna utan kent.
    Aja.
    jag har alltid gillat svaghet

  4. #19
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Från Eskilstunakuriren:



    Var det verkligen Harri som stod för den "speciella gitarrstilen"? Han harvade väl mest på ackord, medan Sami spelade - och fortfarande spelar - finesserna? Man kan i och för sig undra om en orsak till Harris avhopp var att "de andra" bestämt sig för att använda mer synthar på nya skivan...
    Som sagts många gånger tidigare så spelade Harri gitarr live och då oftast de gitarrer Jag spelade i studion. Harri gjorde andra viktiga saker i studio(rytmer, percussion, programmeringar och ibland också trummor. Han är också, ska tilläggas, en grym rytmgitarrist).
    Jag och Sami gör typ 50/50 av gitarrerna på skiva.
    Så man undrar lite hur han kan "sakna hans speciella spelstil" som för övrigt inte alls är ersatt av syntar.
    Det är minst lika mycket gitarrer på TTS som på DOJD t.ex, men de står liksom inte i centrum av mixen.

  5. #20
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Dumma användare att klanka ner på Harri! Visst fan har väl hans gitarrspelande och arbete varit minst lika viktigt som någon annans i bandet?

    Jag saknar fortfarande Harri Mänty
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  6. #21
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Som sagts många gånger tidigare så spelade Harri gitarr live och då oftast de gitarrer Jag spelade i studion. Harri gjorde andra viktiga saker i studio(rytmer, percussion, programmeringar och ibland också trummor. Han är också, ska tilläggas, en grym rytmgitarrist).
    Jag och Sami gör typ 50/50 av gitarrerna på skiva.
    Så man undrar lite hur han kan "sakna hans speciella spelstil" som för övrigt inte alls är ersatt av syntar.
    Det är minst lika mycket gitarrer på TTS som på DOJD t.ex, men de står liksom inte i centrum av mixen.
    Folk hittar alltid något att klaga på.

    Jag saknar bara Harris mysgung på scenen. Men jag respekterar hans beslut.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  7. #22
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Dumma användare att klanka ner på Harri! Visst fan har väl hans gitarrspelande och arbete varit minst lika viktigt som någon annans i bandet?

    Jag saknar fortfarande Harri Mänty
    harri är coolare än max hähähä

  8. #23
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg

    Men jag respekterar hans beslut.
    Ett stort steg att våga bryta sig loss efter ca 10 år.
    All min kärlek och respekt till Harri för det där.

    Var sak har sin tid.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  9. #24
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svarta tårar Visa inlägg
    "De har inte skrivit om sina barn än, men det kommer."
    Seriöst, det är skrattretande hur dålig koll de har.

    Välgärningar och illdåd & Våga vara rädd?
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  10. #25
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Dumma användare att klanka ner på Harri! Visst fan har väl hans gitarrspelande och arbete varit minst lika viktigt som någon annans i bandet?

    Jag saknar fortfarande Harri Mänty
    Jag (om det var mig du syftade på) klankade inte ner på Harri, utan ifrågasatte bara tidningens uppgifter. Jocke bekräftar ju dessutom i sitt svar att Harri inte spelade gitarr på skivorna, så hur kan man då sakna hans "speciella gitarrstil" (annat än live då möjligen). Skulle det betyda att Jocke "klankar ner" på Harri, när han bara säger sanningen. Läs vad som skrivs innan du yttrar dig om "dumma användare"!

  11. #26

    Standard

    Mohaha, vi har likadan bil som Sami, nu blev dagen fulländad... intresseflagg för det.

    Appropå Harri, jag var på Kentkonserten i Norrköping 2003(?) när de spelade i ett tält, osäker på året, jag var ung och inte lika galen(Kunde typ bara några texter från V&A ...). Men då stod iaf en gitarrist med ryggen mot publiken hela konserten om jag minns rätt. Var det Harri? För jag såg ingen gitarrist med ryggen mot publiken när jag såg dem i Norrköping för två veckor sen.
    Nu verkar det som om jag har noll kentkoll. Förlåt.

  12. #27
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 1492 Visa inlägg
    Appropå Harri, jag var på Kentkonserten i Norrköping 2003(?) när de spelade i ett tält, osäker på året, jag var ung och inte lika galen(Kunde typ bara några texter från V&A ...). Men då stod iaf en gitarrist med ryggen mot publiken hela konserten om jag minns rätt. Var det Harri? För jag såg ingen gitarrist med ryggen mot publiken när jag såg dem i Norrköping för två veckor sen.
    Nu verkar det som om jag har noll kentkoll. Förlåt.
    2005 bör det ha varit, eftersom tältturnén utspelade sig då. Nog för att Harri inte stod längst fram, men jag har svårt att tänka mig att han stod med ryggen mot publiken, även om jag inte var på den konserten. Du kanske tänker på Andreas Bovin, som spelar gitarr och synt live och inte gör så stort väsen av sig.
    Låt dom komma nu

  13. #28

    Standard

    Var det nog isåfall. Minnena är lite vaga.
    2005?? Jisses vad händer med minnet, ska det inte vara som bäst när man är tonåring?
    Du vet
    jag har rätt, jag har rätt
    du har fel

  14. #29
    Erfaren medlem Malin_as avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    5 056

    Standard

    Gud, nu är vet jag verkligen allt jag behöver veta.
    Vilken HIMLA tur att Jocke bytte ut den där volvon mot en annan, för hur skulle det annars ha gått?!
    IRONI. Palla sitta och ta reda på såna saker, som om bilen skulle få högre status då eller nåt.. inte sjutton lyssnar jag på Kent bara för att jag ville ha reda på en massa inside-information om allas familjer.

  15. #30
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 632

    Standard

    Enligt mig känns det väldigt svenskt att skriva om att bandet kommer från den här staden i stadens lokaltidning... Jag gillar inte sådant. Men det är bara så jag uppfattar det hela. Otroligt kul för kentarna -_- Undrar om det sitter någon gubbe där i Eskilstuna och säger "Hwah.. Jag har en likadan bil som Joakim Berg i kent. Och han kommer även härifrån. Höhöh"
    The next step for mankind will be the last season in sin


    http://epidemisk.bilddagboken.se


    080207
    080628 <3
    080801

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •