Sidan 6 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 180

Ämne: Mina kenttabs

  1. #76

    Standard

    underbart med så många bra tabs! jag undrar ändå om du skulle kunna tabba mannen i den vita hatten, eller iaf jockes plock i intro och verser, eftersom jag omöjligt kan få power tab att fungera på min dator. =)

  2. #77
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    det finns en bra verision av Mannen i den vita hatten på Guitarpro om du har det?

  3. #78

    Standard

    nej, inte det heller. och datorer verkar inte vara mina vänner, ingenting går som det ska när jag ska försöka installera powertab. jag lyckas installera det, men nästa gång jag trycker på ikonen står det att man ska installera igen.

  4. #79
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    där har du gitarrplocket.

    cred till den som tabbat ut!

  5. #80

    Standard

    tack så mycket! =) var hittade du den där?

  6. #81
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    det är från guitarpro ; )

  7. #82

    Standard

    finns hela låten med både jockes och samis gitarr på den taben? =)

  8. #83
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    tackskaruha
    meningslösa, menigslöösa

  9. #84
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    ey du, crapper, eller någon, du är la bra på att ta ut ackord till låtar. du kan väl ta ut från carin berg - björn g. hon har ju trots allt samma efternamn som jocke
    meningslösa, menigslöösa

  10. #85
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    får se...har mycket att tabba för tillfället...

  11. #86
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    91

    Standard

    Blev 747 tabben någonsin klar? Jag har väntat med spänning på att få se outrot tabbat och klart
    Skellefteå 4/6 -05
    Stockholm 17/11 -07
    Örnsköldsvik 6/3 -08
    (Stockholm 28/6 -08)

  12. #87
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    där har du gitarrplocket.

    cred till den som tabbat ut!
    Jag tycker att den som tabbat det har gjort det onödigt komplicerat. Testa att sätta ett capo på 7:e band och spela enligt ackorden som finns på kent.nu fast i A-moll istället för E-moll (alltså A-molls grepp, det blir ju E-moll då capot är med). I introt plockas pekfingret bort från A-mollet ibland (och blir ett Asus2) vilket ger den karaktäristiska färgningen.

    Plocka strängarna i följande ordning: A, G, D, B, D, G, D så har ni något som låter väldigt likt. Undantaget blir alldeles i början på A-moll-ackordet då det snarare blir något i stil med: A, D, B, B (nu utan pekfingret på vänsterhanden), B (med pekfingret igen), G, D.

    Så vitt jag har kunnat se på konserter så är det så Jocke gör.

    Edit: Äsch, jag gjorde det nog minst lika rörigt. Kan fixa en liten tab snart, men inte nu på sekunden.

  13. #88
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Jag tycker att den som tabbat det har gjort det onödigt komplicerat. Testa att sätta ett capo på 7:e band och spela enligt ackorden som finns på kent.nu fast i A-moll istället för E-moll (alltså A-molls grepp, det blir ju E-moll då capot är med). I introt plockas pekfingret bort från A-mollet ibland (och blir ett Asus2) vilket ger den karaktäristiska färgningen.

    Plocka strängarna i följande ordning: A, G, D, B, D, G, D så har ni något som låter väldigt likt. Undantaget blir alldeles i början på A-moll-ackordet då det snarare blir något i stil med: A, D, B, B (nu utan pekfingret på vänsterhanden), B (med pekfingret igen), G, D.

    Så vitt jag har kunnat se på konserter så är det så Jocke gör.

    Edit: Äsch, jag gjorde det nog minst lika rörigt. Kan fixa en liten tab snart, men inte nu på sekunden.
    det där är ungerfär så powertab "verisionen" går(capo på 7e bandet) jag tog plocket från guitarpro bara för att alla kanske inte har capo.

  14. #89
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av K747ent Visa inlägg
    Blev 747 tabben någonsin klar? Jag har väntat med spänning på att få se outrot tabbat och klart
    bra att du sa till, jag måste fan ha alzheimher(stavning?) som glömde posta den.

    747

    Outro
    e---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    B---------------------------------------------------------------------------------------------------------
    G--------------------------------4---------------------------------------4-----4---------4-----4------
    D--2------2-----2--2/4--2-----4eko-------2-----2----2-2/4--2-------4-----4eko-----4-----4eko-
    A--2---2-----2-------------2---2-----------2--2----2------------2-----2----------------2------------
    E---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Forts.
    e--------------------------------------------------------------------------------------------
    B-------------------------------------------------------------------------------------------
    G---9--7---6--7--------6---4---2---4---------9--7---6--7----------6---4---2---4----
    D------------------4---------------------------------------------4-------------------------
    A------------------------------------------------------------------------------------------
    E-------------------------------------------------------------------------------------------x2

    e---------------------
    B--------------------
    G--2h4p4-----eko
    D-------------------
    A--------------------
    E-------------------


    ---------tyst i några omgångar---------


    e------------------------------------------------------
    B-----------------------------------------------------
    G---9--7----6h7p6eko--------6---4----2h4p2---
    D----------------------------------------------------
    A----------------------------------------------------
    E----------------------------------------------------


    e---------------------------------------------------------------------------------------------------
    B--------------------------------------------------------------------------------------------------
    G--9--7---6---7---------6--4---2--4--------9--------11-------12--------16-------14-----12--
    D-------------------4-------------------------9---------------------------------------------------
    A---------------------------------------------------------------------------------------------------
    E---------------------------------------------------------------------------------------------------

    e------------------------------------------------------------------------------------------------------
    B------------------------------------------------------------------------------------------------------
    G---9---7---6---7---------6---4---2h4p-eko---9---7---6h7p6-eko ----6---4---2---4-----
    D---------------------4-------------------------------------------------------------------------------
    A-----------------------------------------------------------------------------------------------------
    E-----------------------------------------------------------------------------------------------------

    e-----------------------------------------------
    B----------------------------------------------
    G--9---7---6---7----------6--4---2--4------
    D--------------------4-------------------------
    A------------------------------------------2---
    E-----------------------------------------------

    Tyst i en omgång

    e-------------------------------------------------------------------------------------------------
    B-------------------------------------------------------------------------------------------------
    G-9--7--6--7---------6---4----2---4-----------9---7----6h7p6-eko---6--4--2h4p2-eko--
    D----------------4---------------------------------------------------------------------------------
    A-----------------------------------------2--------------------------------------------------------
    E-------------------------------------------------------------------------------------------------

    e------------------------------------------------------
    B------------------------------------------------------
    G---9---7----6h7p6-eko---6--4--2h4p2--------
    D------------------------------------------------------
    A------------------------------------------------------
    E------------------------------------------------------

    e-------------------------------------------------------------------------------------------------
    B-------------------------------------------------------------------------------------------------
    G--12----11-----12----16---14----6--7--9----6--7--9----6--7--9---6--7--9---------------
    D-------------------------------------------------------------------------------------------------
    A-------------------------------------------------------------------------------------------------
    E-------------------------------------------------------------------------------------------------

    Forts.
    e-------------------------------------------------------------------------------------------------
    B-------------------------------------------------------------------------------------------------
    G--12---11---12----16----14----12--------9--7---6h7p6-eko------6---4---2h4p2-eko--
    D-------------------------------------------------------------------------------------------------
    A-------------------------------------------------------------------------------------------------
    E-------------------------------------------------------------------------------------------------

    e-------------------------------------------------------------------------------------------------
    B-------------------------------------------------------------------------------------------------
    G--9--7--6h7p6-eko---9--7--6h7p6-eko-----9--7---6--7-------6---4---2h4p2-eko-----
    D-----------------------------------------------------------------4------------------------------
    A-------------------------------------------------------------------------------------------------
    E-------------------------------------------------------------------------------------------------

    e---------------------------------------------
    B--------------------------------------------
    G---9--7---6--7--------6---4---2---4-----
    D------------------4-------------------------
    A--------------------------------------------
    E--------------------------------------------- fade out…..

    säg till om du hittar några fel, det var länge sedan jag kollade igenom den.

  15. #90
    Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Falun, Sweden.
    Inlägg
    1 189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    det där är ungerfär så powertab "verisionen" går(capo på 7e bandet) jag tog plocket från guitarpro bara för att alla kanske inte har capo.
    Jag förstår. Det var nog egentligen ett bra val. Då kanske du kan lägga ut powertab-versionen också slipper jag uppfinna hjulet igen?

Sidan 6 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •