När jag satt och lyssnade på Columbus (Krister Linder Remix) igår kom jag att tänka på en sak. Och jag ber om ursäkt om jag är seg, om detta redan diskuterats men kunde inte finna en tråd om detta eller en tråd där liknande resonemang pågått tidigare. Så jag kör:
Raderna "Det känns som när jag kom hit way back in 93", "en ynklig rad av fotspår, en oändlig kontinent" och "Och det känns som när vi kom hit till möjlighetens land" känns det som om Jocke har reflekterat kring skapelseprocessen av Tillbaka till samtiden i jämförelse till förstaskivan Kent. För om inte jag missminner mig började bandet "the real deal" 1993, visst? Det var nog då de kände att de började sin resa på riktigt, att det var där och då de började utforska något okänt (som låten Columbus ändå handlar om) och att de iochmed TTS känner att de återigen gör något nytt och omvälvande, ungefär på samma sätt som när de startade upp allting. Man kanske kan kalla TTS för en nystart alltså, något som även påpekats i intervjuer med bandet.
Vad tror ni om mina tankar?