Sju fyra sju
Sju fyrtiosju
Sjuhundra fyrtiosju
Sjuttiofyra sju
Seven fortyseven
Jag säger sju fyra sju. Jag har alltid uttalat det så, och tycker att det känns mest rätt när man säger det. Sju fyrtiosju är ju låtlängden... (men inte namnet på låten! )
sju fyra sju känns lätast
[QUOTE=Rotuhiiri;21231]Flygplanet heter Boeing sju fyrtiosju.
tillsammans med att "slumpen" gjorde låten sju minuter och fyrtiosju sekunder lång.
QUOTE]
Iofs så står det nån annan stans att Kent gick iväg och producenten lekte lite med låten. När de kom tillbaka så hade han gjort låten 7.47 lång
Ge mig nåt som känns.
sjufyrasju.
http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se
har du tänkt på att vi nästan
aldrig lyfter vår blick från
marken mot den svarta rymden
ovanför molnen?
Alltid sagt sju fyra sju och även om det inte vart korrekt hade jag nog trivits bäst med att säga det. sju fyrtiosju är jobbigt på nått sätt.
Ahhhhhhhh....
Vem var det som dog?
Det var väll Sven Nord?
Vem fan är Sven Nord?
Det ordnar sig nog.
Roliga Missuppfattningar
Årets Tråd Alla Kategorier
Sju fyra sju. Planen heter och utalas Sju fyra sju. Jocke säger väl sju fortisju. Jag vet inte vad som är rätt och fel om man man syftar på låten och det finns nog inget rätt eller fel.
Det har ingen större betydelse hur folk uttalar olika låttitlar, men den som vill framstå som insatt i kentterminologin ska nog inte säga sjuhundrafyrtiosju. Och känns det inte ganska omständligt att säga ett så pass långt ord? Människan är lat av naturen och gör gärna om till exempel 5 700 till fem och sju.
Låt dom komma nu