Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: I vilken Font finner jag de 4 symbolerna?

  1. #1

    Cool I vilken Font finner jag de 4 symbolerna?

    Hej,

    Undrar i vilken Font man kan finna de 4Symbolerna som kom med det nya albumet?

    Tack För svar
    MVH
    Daniel

  2. #2
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Det skulle förvåna mig om de finns i någon font. Skulle tro att de är speciellt framtagna för albumet.

    Citat Ursprungligen postat av jonesogiftet Visa inlägg
    Hej,

    Undrar i vilken Font man kan finna de 4Symbolerna som kom med det nya albumet?

    Tack För svar
    MVH
    Daniel

  3. #3
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    jo, känns ju lite sådär att ta en sån stor sak från en font på datorn, då ansträngde dom sig nog att få fram precis så som dom ville ha dom..
    meningslösa, menigslöösa

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    91

    Standard

    Jag var också inne på att det kanske fanns en font med just dom där symbolerna ... naiv som jag var misstänkte jag att om man skrev "kent" i en speciell font så skulle dom där symbolerna magiskt dyka upp. Jag spenderade några 10-tals minutrar på att söka efter rätt font men insåg rätt snabbt att dom troligtvis inte finns utan som dom ovan nämnt: dom är nog specialframtagna!
    Skellefteå 4/6 -05
    Stockholm 17/11 -07
    Örnsköldsvik 6/3 -08
    (Stockholm 28/6 -08)

  5. #5
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Hahaha, om de fyra symbolerna skulle bilda ordet 'kent' i någon font skulle jag bli så grymt besviken.

  6. #6
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Hahaha, om de fyra symbolerna skulle bilda ordet 'kent' i någon font skulle jag bli så grymt besviken.
    samma här, det vore att sjunka lågt.


  7. #7
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    I merchandiseståndet på konserterna finns det en lapp vid t-shirten med symbolerna där det står "Design: Jocke Berg".
    Låt dom komma nu

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Ort
    Jönköping, Sweden
    Inlägg
    154

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    I merchandiseståndet på konserterna finns det en lapp vid t-shirten med symbolerna där det står "Design: Jocke Berg".
    Vilket immaterialrättsligt betyder att han har skapat det utseende och uttryck t-shirten som sådan ger, dvs en t-shirt med dessa fyra symboler satta i just denna ordning och på detta sätt, i en rad. Design är ett formskydd för en produkt.

    Det behöver inte nödvändigtvis innebära att han också själv tagit fram (skapat) varje enskild grafisk symbol - även om det också kan vara så.

    Om ni inte hittar dom offentliggjorda någon annanstans i något annat sammanhang är dom garanterat hans eget verk.

    Hur som helst är det attans coolt och skapar ett mervärde till gruppens varumärke - ett mervärde som har särskild betydelse i dessa tider när folk anser att just musik och film (upphovsrätt) inte är värt något i den immaterialrättsliga världen.

  9. #9
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ridgekatten Visa inlägg
    Vilket immaterialrättsligt betyder att han har skapat det utseende och uttryck t-shirten som sådan ger, dvs en t-shirt med dessa fyra symboler satta i just denna ordning och på detta sätt, i en rad. Design är ett formskydd för en produkt.

    Det behöver inte nödvändigtvis innebära att han också själv tagit fram (skapat) varje enskild grafisk symbol - även om det också kan vara så.

    Om ni inte hittar dom offentliggjorda någon annanstans i något annat sammanhang är dom garanterat hans eget verk.

    Hur som helst är det attans coolt och skapar ett mervärde till gruppens varumärke - ett mervärde som har särskild betydelse i dessa tider när folk anser att just musik och film (upphovsrätt) inte är värt något i den immaterialrättsliga världen.
    Självklart har du rätt. Jag ville bara påpeka att det trots allt uppges att Jocke har designat t-shirten med symbolerna.
    Det säger något om sannolikheten för att symbolerna skulle vara hämtade från ett teckensnitt.
    Det skulle vara kul om Jocke ville berätta själv.
    Låt dom komma nu

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Ort
    Jönköping, Sweden
    Inlägg
    154

    Standard

    Ja vi hoppas att få veta. Det är en jätteintressant grej immaterialrättsligt. Jag har varit nyfiken på detta sedan jag såg det.

    Jag köpte tröjan i Köpenhamn (8/12), och det var första gången jag la märke till lappen med texten om att det var hans design. Jag hade inte sett lappen före det, tror t.o.m. den var en handtextad lapp uppsatt där då bredvid t-shirten på väggen bakom merchens disk i Kph.

    Dessutom kom nyckelringen med symbolerna till senare under förra turnén. Den var inte med från början i Finland. Även denna är väl rimligen då hans design. Plus tyglapparna. Och armbanden.

    Spänningen stiger...
    Senast redigerat av Ridgekatten den 2008-03-22 klockan 21:43. Anledning: La till om övrig merch med symbolerna

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •