Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Storlekar?

  1. #1
    Medlem Sockerhalkas avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    89

    Standard Storlekar?

    Funderar på att beställa från webshopen, även om det är lite väl dyrt enligt min åsikt...
    så jag undrar om det är nån som har erfarenhet om storlekarna på t-shirts? Är de små, stora eller "lagom" i storleken?
    Och vad är skillnaden på herr och dam-storlekar, herr rymligare eller?
    Tacksam för svar

  2. #2
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    tycker att loggan sitter väldigt konstigt på damstorlekarna, vet ju inte hur du ser ut i kroppen och så fast tycker personligen att loggan ser ut att sitta fel på dom flesta tjejer
    köp en small herr om du är smal och en medium annars kanske. det skulle jag gjort i vilket fall och ja herr är rymligare (antar jag? har inte testat fast det ser så ut)

  3. #3
    Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    C14H19NO2
    Inlägg
    5 554

    Standard

    Nu är jag inte bevandrad bland Kents bandtröjor, men en korrekt och kvalificerad gissning är att damplagg är figursydda eller av stretchmaterial.

  4. #4
    Medlem Sockerhalkas avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    89

    Standard

    Ok... ja jag föredrar ju plagg som inte är för tajta
    S herr borde bli bra

  5. #5
    Erfaren medlem Impulsers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    4 290

    Standard

    Damstorlekarna är lite knepiga.
    Go for herr!
    så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.


  6. #6
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2007
    Inlägg
    64

    Standard

    Ingen som är godhjärtat nog att mäta längd och bredaste bröstvidd på de nya discoshirtsen? Eller bara dela med sig av plaggets längd och bröstvidd på S/M oavsett tryck. Vill verkligen veta hur mycket det skiljer.

  7. #7

    Standard

    detta har inte något med ditt inlägg att göra men hur fungerar storlekarna på denna t-shirt: http://kent.estar.se/Product/Product...nuID=&Index=12

  8. #8
    Avstängd användare
    Reg.datum
    Sep 2007
    Inlägg
    64

    Standard

    För intresserade som vill springa runt skyltandes med sin musiksmak ska discotröjan (herr) enligt uppgift vara 68 cm lång och 53 cm i bröstvidd.

    Gör som jag, köp skiten och bli lite mer disco!

  9. #9
    danbrynefall
    Guest

    Standard

    Är också lite fundersam över storlekarna, och även kvalitén till viss del...

    Jag har alltså en Turné 19 kent (som den heter på webshopen) och även den svarta med "korset" som kom någonstans vid Hjärta & smärta-Ep'n. Båda har en fin kent-lapp bak vid kragen och är av bra kvalitet både när det gäller tryck och passform.

    En kompis till mig hängde med till Slottsskogsvallen förra sommaren och köpte en sån "Kent blad" i medium. För det första är den betydligt större än min med "korset", båda är i medium. För det andra finns ingen kent-lapp vid kragen utan någon lapp som luktar reklambyrå-tröja långa vägar. Passformen verkar vara också vara av det mer sladdriga slaget...

    Jag har tänkt köpa "symbol" en längre tid och nu är man såklart inne på en "töntarna". Men det känns lite som att man köper grisen i säcken (pratar alltså om att beställa från webshoppen).

    Kan man förvänta sig en reklambyrå-variant nu? Eller var det något som möjligtvis handlade om tidsbrist inför förra turnén?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •