Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 16 till 18 av 18

Ämne: "Tilbaka till samtiden" kommer 17. oktober!

  1. #16

    Standard

    jeg synes at platen er enormt bra og blir enda bedre for hver gang jeg hører på den.
    De eneste jeg sliter litt med er sömnen og vy från ett luftslott.
    Foreløpige favoritter er LSD, elefanter, berlin og ikke minst ensammast, som jeg syns er en av de aller beste de har lagd.


    totalt sett sitter platen akkurat der den skal, selv om den fortsatt har litt igjen til de aller beste.
    elefanter - berlin - ingenting gjorde seg fantastisk bra live i københavn, og jeg er sikker på at hele platen vokser noen hakk til på konsertene.
    din värld ska aldrig röra min

  2. #17
    Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 427

    Standard

    Enig med erik, det er de sangene som ikke har falt helt i smak hos meg heller. Foreløpig ihvertfall! Og Vid din sida er heller ikke blant favorittene..

    Men resten er utrolig bra, spesielt Elefanter, Våga vara redd og Generation Ex! Håper de åpner med Elefanter på konserten, utrolig bra intro.
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

  3. #18
    Medlem Wingss avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    oslo, norge
    Inlägg
    1 663

    Standard

    Veldig veldig bra plate. Selv om stilen er noe endret, er det til det bedre, faktisk er de mest nyskapende låtene her de beste. Ennå er det for tidlig å sammenligne med tidligere plater, men for min del kan "Tillbaka til samtiden" lett bli en av favorittene.

    Jockes röst er spesielt fin denne gangen, litt dypere og kanskje mer moden...jeg veit ikke, men åh jeg liker det.
    Og tekstene er guddommelige, som vanlig.

    Nå til låtene.

    Elefanter:
    Kjempebra som start-låt på plata, denne kan gjerne bli start-låt på konsertene også. Toppkarakter på melodi og tekst.

    Berlin:
    Ah. Perfekt. "Du doftar svagt av våta vita rosor gammal jord." JA! Denne er en bra kandidat som andre-singel, vil falle i smak hos både fans og non-fans. Gleder meg til å høre den live!

    Ingenting:
    Bra valg som første-singel. Første gang jeg hørte den, tenkte jeg "spennende...". Etter tre-fire ganger ble det genialt. Jeg kjenner folk som aldri aldri aldri hører på kent og som likte denne.

    Vid din sida:
    Er det bare jeg som elsker denne over alt på jord? Jeg fatter ikke hvordan noe så fascinerende kan bli laget, dette er kunst på høyt nivå, på alle måter, tekst, melodi, hvordan liksom tre låter elegant er blandet til en ekstase som strømmer rett inn i mitt blod. Herregud, jeg blir gal. Takk, kent. Derfor elsker jeg dere.

    Columbus:
    Nydelig og trist ballade som gir gåsehud: "snön hyr ut sin oskuld så skiten bara känns."
    Men jeg har fortsatt problemer med "way back in 93." Jaja.

    Sömnen:
    Helt grei, fint med noe rolig på albumet. Forstyrrende slutt.

    Vy från ett luftslott:
    Litt V&A/Du&Jag Döden-aktig. Liker denne veldig godt, særlig refrenget og mooooolnen.

    Våga vara rädd:
    Trompetene. Huff og nei og nei.
    Ellers en god låt.

    LSD,Någon?:
    Nydelig, særlig begynnelsen. Enda en grunn til hvorfor jeg elsker kent.

    Generation Ex:
    Begynner kult, men blir kjedelig etter hvert, akkurat som om jeg har hørt den før. Hører hjemme på V&A.
    Men "gör nånting gör nånting nu, förstör nånting, slå mig, förstör nåt, jag överlever" rører i hjerterota mi.

    Ensammast i Sverige:
    En av Joakim Bergs beste låttekster noensinne, fra A til Å. Wow! Bare synd at melodien ikke er like bra, den er litt sådär.


    Sånn. Takk for meg, nå skal jeg gå og få meg et liv.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •