fan va alla spanjorer trillade och höll sig för smalbenet och försökte få frispark. ungefär typ varenda spelare.
grattis spanien !
Stort grattis Spanien! Helt rätt lag som vann till slut! Den vackra fotbollen segrade och extra grattis till Xavi, "Puyi" och Iniesta!![]()
Suffer with pride.
Spanien var bäst! Punkt slut.
Synd bara att de inte fick sätta dit den någon gång till.
Hade Tyskland någon egentlig målchans på hela matchen? (jag såg inte första 20)
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
De kontrollerade ju matchen tidigare delen av andra halvlek men någon klar målchans vet jag inte, såg nämnligen inte så mycket av matchen just då. Annars var ju tyskarna bättre från start också och skapade lite. Men Spanien kunde fått både 2-0 och 3-0. Riktigt bra spel och helt rättvis seger.
Jag ska sticka ut hakan och säga att jag inte tycker att Spanien egentligen spelade så otroligt bra. De är individuellt fantastiska tekniskt sett och vinner EM pga det (vilket är roligt), men som lag är det väldigt mycket duttande och tveksamheter innan de kommer till målchanser. De verkar spela mest på impuls med spontana instick och dribblingar snarare än efter en förutbestämd modell, och när det funkar så blir det sjukt bra. Men om man jämför med tex Holland (eller Italien för den delen) så är det ett mer fragmentariskt spel, inte lika homogent och "uttänkt". Nån som förstår vad jag menar och håller med?
http://foto.stilren.se - portfolio
grattis spanien
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Ja grattis Spanien, starkt jobbat! Fast jag måste säga att jag ändå hellre hade sett Tyskland som vinnare ändå, lite trist med de två största favoriterna i finalen.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Jag tänkte på det att folk alltid ska ha en åsikt om enskilda domslut och dylikt för att sedan eventuellt påstå att det var fel lag som vann.
Kan vi inte enas om följande i stället:
Fotboll är en extrem sport såtillvida att en match i princip kan avgöras p.g.a. en felaktigt dömd straff eller offside-avblåsning. Okej, feldomslut kan förekomma i de flesta sporterna (och i rena bedömningssporter är det svårt att säga vad som är rätt och fel), men i fotboll när det blir så få "mål" kan enskilda bedömningar bli så brutalt avgörande. Likväl gör man inga bedömningar med hjälp av videokameror och dylikt. I betydligt högre grad än andra sporter avgörs matcher av tillfälligheter och "tur". Kanske är det en av tjusningarna eller bör vi i stället enas om att fotboll är världens mest haussade sport som inte får den kritik som den förtjänar?
Jag och många andra tycker säkerligen att fotboll är den viktigaste sporten i och med att den är störst. Men jag kan förstå alla kvinnor som tröttnar på män som är helt besatta av denna "högstående konst" (min mamma brukar beskriva sporten som "en massa vuxna karlar som springer efter en boll"). Fotbollsspelare är bättre betalda än de flesta andra yrkesmännen, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att sporten är så stor. Å likväl kan matcher som betyder så ofantligt mycket ekonomiskt och känslomässigt avgöras av den mänskliga faktorn: domarnas (helt naturliga) oförmåga att ta rätt beslut i stundens hetta. Vad lär vi oss då av dessa pretentiösa ord? Ja, säg det!
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Ska EM 2012 gå i Ukraina/Polen eller blev det indraget?
Detta kanske är lite OT men jag vill ändå understryka att det finns många tjejer som gillar fotboll, och killar som inte gör det. Jag älskar fotboll, men min kille måste betta på matcher för att tycka det är kul, bara för att ta upp ett exempel.
En sak jag tkr är tråkigt med fotbollen är att det har blivit så himla mkt filmningar och tjuvnyp hela tiden. Känns inte som att det var så illa för några år sen.
Du frågar mig vad kärlek är
men jag vet inget om det där
Bara sånt som man kan mäta
kan jag förstå