Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Popularitet?

  1. #1

    Standard Popularitet?

    Jag bara undarar en sak

    I nån tråd kunde man rösta på bästa albumen, och om jag inte såg helt fel låg vapen & ammunition sist där.

    hur kan det då komma sig att det är det framgånsrikaste albumet? (försäljning)
    Är det för att dom som inte är fans köpte ?

    nån som kan förklara för mig kanske

  2. #2
    Medlem Halkos avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    900

    Standard

    Det här är endast min uppfattning:

    När Kent gjorde V&A satsade dom på att göra en riktig Pop-platta, musiken skulle vara lite mer "radio-vänlig", och i princip alla låtar på albumet hade kunnat släppas som singlar. På så sätt nådde dom ju ut till en bredare publik men samtidigt blev dom inte lika uppskattade av dom "trogna fansen" som ville ha det där helt orginella, kanske lite indiependent soundet. Tror det är den största anledningen.
    Dessutom tror jag att om man fick upp ögonen för Kent i o med den plattan så är det ändå inte den plattan man ser som "den bästa".
    Undersökningen var ändå vilken platta man tyckte var bäst och det finns helt klart många värdiga kandidater till det svaret.. Hade undersökningen lydit "Vilken platta tycker du är sämst?" tror jag däremot inte V&A hade kommit sist.

  3. #3
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    för att folk är töntar, en vanlig komentar om V&A: "hjälp, vafan det här låter juh pop asså, sånt går juh inte att lyssna på juuuuh!!11#"

    själv tycker jag den är en utav kents bästa skivor..

  4. #4

    Standard

    Jag är trött på att alla "riktiga fans" alltid ska tycka tvärtom! V&A är en grymt bra platta tillsammans med alla andra skivor. Folk bör sluta klaga!

  5. #5
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    det enda intressanta med att denna stendöda tråden rycktes upp var att en viss användare här har flera konton
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  6. #6

    Standard

    Jag har bara ett konto? (Såg inte att det var en gammal tråd, ledsen om det gjorde dig något)
    "Men självklart vore det inte kentforumet om man inte fick kritik för precis alla val man gör" - Jocke Berg, 21/12 - 09

  7. #7
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    ne inte du men whatever, alla var vi nya en gång
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  8. #8

    Standard

    Kul att någon förstår!
    "Men självklart vore det inte kentforumet om man inte fick kritik för precis alla val man gör" - Jocke Berg, 21/12 - 09

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Halko Visa inlägg
    Det här är endast min uppfattning:

    När Kent gjorde V&A satsade dom på att göra en riktig Pop-platta, musiken skulle vara lite mer "radio-vänlig", och i princip alla låtar på albumet hade kunnat släppas som singlar. På så sätt nådde dom ju ut till en bredare publik men samtidigt blev dom inte lika uppskattade av dom "trogna fansen" som ville ha det där helt orginella, kanske lite indiependent soundet. Tror det är den största anledningen.
    Dessutom tror jag att om man fick upp ögonen för Kent i o med den plattan så är det ändå inte den plattan man ser som "den bästa".
    Undersökningen var ändå vilken platta man tyckte var bäst och det finns helt klart många värdiga kandidater till det svaret.. Hade undersökningen lydit "Vilken platta tycker du är sämst?" tror jag däremot inte V&A hade kommit sist.
    Din lilla analys stämmer nog till viss del, bortsett från att det finns väldigt lite som är originellt med det där "independent soundet". Kent som band kanske inte är sådär jätteoriginella som öh? Björk t.ex, men dom är fantastiskt skickliga hantverkare, skulle man kunna säga.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •