Övergången mellan Indianer och Halka tycker jag personligen är en av de allra mest "strategiskt" lyckade och passande i Kent-sammanhang...
Övergången mellan Indianer och Halka tycker jag personligen är en av de allra mest "strategiskt" lyckade och passande i Kent-sammanhang...
"Halka" är en av alla brillianta låtar som blivit dissade av låtskrivaren själv.
Andra exempel är "And Your Bird Can Sing" med The Beatles och "I Figured You Out" med Elliott Smith.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Precis.
Kanske, jag vet inte, så kan det ha lite lite med det att göra. Som Fast Forward sa tidigare i tråden; om Jocke inte hade sagt att han inte gillar den så skulle nog ingen tänkt på den så värst mycket. Men jag vet inte. Jag kan ha fel, tänk om jag har fel?
Jag gillar den i alla fall. Kanske på grund av att det har blivit en sån "hatlåt". XD
Denna skiva är Verkligen underbar. Det sköna indiesoundet tillsammans med klatschiga textrader gör mig så oerhört euforisk och glädjespridande så orden mer eller mindre mister sin kraft.
Vad gäller själva låten "Halka" så har den en jäkligt skön dragningskraft till sin största fördel, den är faktiskt relativt lättlyssnad men samtidigt ack så svår att älska fullt ut, time heals all wounds.
Jocke gillar inte Halka därför gör inte jag det heller.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Jag älskar Halka. På riktigt, förstår inte varför den ska vara svag.
Tycker Halka är en skitbra låt
Verkligen är en grymt underskattad skiva. Jag blir förbannad bara jag tänker på det.
rbroddmark.tumblr.com
Jag har aldrig ogillat Halka. Det är ingen absolut favorit från Verkligen, men heller inget bottennapp. Den fyller sin funktion och finns där någonstans i mellanskiktet. Dessutom funkade den live vill jag minnas, även om det är en del år sedan man senast fick anvjuta den.
Undrar vem/vilka som valde den som singellåt? Jocke & co brukar ju sällan låta andra (t.ex. Skivbolaget) få bestämma sådant. Skulle vara intressant att veta hur snacket gick, eftersom bandet dissade fortare än kvickt sedan och dessutom har kastat en del skit på den.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...