Välkommen till arkivversionen av Kentforumet!

Detta är en arkiverad och statisk version av Kentforumet så som forumet såg ut den 13 maj 2018 då forumet stängdes. Det går alltså inte att skriva i forumet längre utan den här arkiverade kopian finns bara kvar av nostalgiska och kanske historiska skäl.

Saknar du att skriva i Kentforumet? Kolla då in Facebook-gruppen Kentforumet - Ditt vardagsrum på nätet eller det nya forumet, Kentforumet 2.0.

När Kentforumet stängdes fanns det 26 094 medlemmar som hade gjort 1 153 096 inlägg i 10 524 olika ämnen.

Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Biljetter till Helsingfors?

Medlem Kevlarjeanss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Unhappy Biljetter till Helsingfors?

Hej!

Jag har tittat på kulturhusets hemsida, står inget om kent där. Tittat på lippupalvelu.fi och på lippupiste.fi och inget om kent där heller. Svenska ticnet står det inget på heller. Så vartifrån och hur får man tag i biljetter dit??

Och sen, om man beställer biljetter via telefon (vanliga ticnet alltså), så måste man väl inte betala dem direkt med kort? Utan man hämtar ut dem sen?

-Förvirrad och tämligen stressad nu när jag insåg att biljetterna faktiskt släpps nu på fredag-

Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Yepp, har exakt samma problem.

Vem är det som "sköter" kents konsert i finland?

Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Har inte den blekaste.. Står ju inget om den förutom det som står på förstasidan, och det tror jag inte stämmer. Finländarna kan ju inte gärna gå in på ticnet och beställa.

Medlem
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av MaxiKana Visa inlägg
    Yepp, har exakt samma problem.

Vem är det som "sköter" kents konsert i finland?
    Jag tror att det har varit Welldone, men jag är inte säker... Och tidigare har man köpt biljetterna från Lippupalvelu (förutom biljetterna till spelningar på Tavastia, dem har man köpt från tiketti). Man får bara vänta. Det skulle vara löjligt om man var tvungen att köpa biljetter via en svensk biljettbolag. Men det är irriterande att man inte får informationen om saken.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

En medlem här på forumet skrev i den finska delen att han hade ringt till lippupalvelu men dom hade sagt att dom inte visste nåt om kents turné och att om kents biljetter skulle kunna köpas nu på fredag från lippupalvelu så skulle dom redan haft info om det i ungefär en vecka. Han hade också frågat av Henrik varifrån man kan köpa dem men han svarade att han inte heller vet någonting om när och varifrån man kan köpa biljetter till Helsingfors. Så tydligen släpps inte biljetterna till Helsingfors imorgon?
    Whatever you do now, the world still turns.

Standard Welldone

Welldone har inte ännu bekräftat konserten till Kulturhuset. Jag har kontaktat dem (Welldone) och de säger att de har "några nyheter" i mitten av augusti.

ps. jag ber ursäkt om min svenska, jag är helt finskspråkig!

Nybörjare KentFINs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Hej hopp! Enligt Henrik Larsson som är webmaster här finns det ännu inga exakta uppgifter om den finska konserten, information kommer att meddelas på hemsidan, men några biljetter till finlands konsert lär inte finnas hos lippupalvelu på fredag,tyvärr! Men jag tror heller inte att man kan köpa dom från ticnet eller nån annan svensk service..det är nog bara att vänta ivrigt på mer info!!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av KentFIN Visa inlägg
    Hej hopp! Enligt Henrik Larsson som är webmaster här finns det ännu inga exakta uppgifter om den finska konserten, information kommer att meddelas på hemsidan, men några biljetter till finlands konsert lär inte finnas hos lippupalvelu på fredag,tyvärr! Men jag tror heller inte att man kan köpa dom från ticnet eller nån annan svensk service..det är nog bara att vänta ivrigt på mer info!!
    Möh. Jag gillar inte att vänta. Förästen så är det trevligt att se att det finns nån som gillar kent som bor i samma stad som jag
    Whatever you do now, the world still turns.

Nybörjare KentFINs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jep, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge..
    ~Ich liken deutschen techno~

Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

woo =)

Då behöver man int vara totalt desperat... måst ta o följa me så att man int blir utan biljetter!

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Biljetter släpps på fredag.

http://kent.nu/forumet/showthread.php?t=433
    Lid för konsten eller brinn.

Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Nu hittade jag konserten på lippupalvelus hemsida. De släpps imorgon tillsammans med de andra. Men är de verkligen seriösa med att de tar en extra avgift på 30 €/bokning för att skicka biljetterna utomlands?! Jisses. Det kryssar jag fram och tillbaka med finlandsfärjan ett antal gånger...

Trevligt med mer info på hemsidan iallafall! Tack Henke!

Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Observera, eftersom Finland ligger en timme FÖRE oss tidsmässigt innebär det att biljetterna säpps redan klockan 08.00 svensk tid, de är med andra ord redan till försäljning.

Reg.datum
    Mar 2003

Talking

Hehe, jag märkte det också.. Bara bättre, för nu har jag två biljetter till Helsingfors! :-)

Standard

Det är lippupalvelu som säljer biljetter. De började sälja idag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •