http://www.youtube.com/watch?v=YP31r70_QNM&feature=user
Ja, vad tycks om detta egentligen?
Ideal byggs på falska bilder och många ser dem. Hur reagar ni?
http://www.youtube.com/watch?v=YP31r70_QNM&feature=user
Ja, vad tycks om detta egentligen?
Ideal byggs på falska bilder och många ser dem. Hur reagar ni?
Hela världen är väl typ falsk, så varför inte göra falska bilder.
Idealen är redan sjuka innan bilderna redigeras så, ja, enligt mig har det ingen betydelse...
Var väl ingen direkt nyhet att modellbilder osv är photoshoppade.
Det är ju många människor som försöker efterlikna det trots att de vet att allt kanske inte stämmer överens med verkligheten, men det är ju för att de sett en bild på en "perfekt" människa och gör allt för att se likadan ut, även om det betyder att de måste banta ner sig asamycket
Lite roligt att den tjej man får se som exempel som de gör smalare, redan är pinnsmal
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Det där var nånting jag också reagerade på. Ätstörningar till följd av vrickade skönhetsideal är ju en av världens mest utbredda sjukdomar, och ändå fortsätter medierna att spä på dessa ideal eftersom det tydligen säljer bättre. Moralen bland världens modetidningar kan knappt sjunka lägre.
Det är så det ska vara
Som en perkfekt och underbar lag
Perfekt och oförstörbar
som du
Klart att det säljer bättre om folk är smala, för alla vill vara perfekta och just nu är man perfekt om man är smal. Folk gör vad som helst för att bli smala även om det ibland går så långt att man får en ätströning. Då är det endsa som räknas att bli smal för då blir man bra, perfekt...
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Konstigt egenligen att det är smal som räknas som det som säljer. Jag tycker inte att en jättesmal människa är finare än nån som är normal/mullig
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
När jag ser smala människor så tycker jag att dom har kontroll eller nått, aah, svårt att förklara men.. Och dom flesta vill ju ha kontroll, så det är kanske därför som man vill vara smal. Och alla har ju olika smak, en del gillar större personer och vissa inte, men majoriteten gillar väl ändå kanske smala människor eftersom det fortfarande säljer.
Jo, det är ju sant förstås. Det är på tiden att det görs ett massivt folkuppror mot alla modeblaskor, reklamer, musikvideos och allt annat som fortsätter uppvisa dessa sjuka ideal.. men som sagt... det lär aldrig hända. Det är och förblir en sjuk värld vi lever i, så jävla sorgligt egentligen.
Det är så det ska vara
Som en perkfekt och underbar lag
Perfekt och oförstörbar
som du
Bruden som snackar, (på tal om inget) är inte det hon från sjunde himlen? :P
Men jag ska nog också anställa någon som sitter och gör om alla bilder på mig i ps.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Det är kul att photoshopa människor, men jag börjar allt mer inse att det är fel att retuchera någons ansikte eller kropp. Alla är unika.
Fannybunnyfannybunnyfannybunny (F)
En smal modell är som en klädgalge för en del modeskapare.
Photoshop lr hur man nu redigerar, är ju bra om man vill dölja vissa skavanker osv. sälja det som säljas skall...men om man snackar förebilder, så hoppas jag man kan hitta en reell sådan i sin närhet också.
Jag fattar att om man gör ett omslag etc så vill man retuscheras, inget fel i det.
Men hoppas man kan ta till sig lite verklighet med , och se att det finns vackra människor omkring sig..naturlig skönhet där ett ärr eller någon blema, ojämna tänder osv inte gör ett smack, utan är skönhet med.
Alla är inte stöpta i samma form, och det är faschinerande.
(mimmi77 med ny tillfällig profil)
Om man väljer att leva sitt liv i syfte att utseendemässigt efterlikna en för en själv helt främmande människa på ett fotografi, ja då får man faktiskt skylla sig själv. Det tragiska i sammanhanget är väl att folk inte fattar vad som är givande och viktigt och istället hänger upp sig på sådana meningslösheter. Visst är det fånigt att rena ytligheter snarare än rationalitet, intelligens, kunskap, bildning osv är ideal i dagens kollektivistsamhälle, men det är lite som med skvallertidningarna: det värsta är inte att de finns utan att folk läser skiten.
http://foto.stilren.se - portfolio
Google gör mig smart, Adobe photoshop gör mig vacker. Som en bekants tröja säger.
Photoshop är bra för att ändra färger och lite kontraster och så, och ta bort mörka ringar under ögonen. Mer kan jag inte göra, men vill jag inte göra. Det räcker liksom, orka se ut som någon annan.
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer