Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Bild 33

  1. #1
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    22

    Standard Bild 33

    Vad ska konturerna föreställa egentligen? Det är ju helt uppenbart att det fanns ett foto från början som sen har konverterats till svart/vitt format med ett ganska lågt tröskelvärde (=det krävs att bildpunkten är ganska så ljus för att den ska bli vit).

    Den här bildbehandlingstekniken kan vara rätt läcker om man trots den kraftfulla manipulationen kan se vad det föreställde från början. Ansikten går t.ex. ofta att känna igen.

    Bokens bild 33 får jag däremot inget grepp om. Jag skulle säga att det är gräs till vänster, 1/3 nerifrån av bilden. Under det ser det ut som jord eller grus. I mitten är det någon form av låda. Men vad gör ränderna där?

    Kan någon med ett större estetiskt sinne än mig tolka den här mystiska bilden?

  2. #2
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    menar du bild 33 eller bilden på sidan 33??
    meningslösa, menigslöösa

  3. #3
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    22

    Standard

    Bilden på sidan 33 alltså.

  4. #4
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Det enda jag ser i bilden är regn som faller ned i någon form av vattensamling.

  5. #5
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    ja,, jag med.. och det finns väldigt många fler bilder man skulle kunna ställa samma fråga om.
    meningslösa, menigslöösa

  6. #6
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Två liknande bilder på sidorna 96 och 97. Ser nästan ut som målningar. Intressanta. Om bilden på sidan 33 måste föreställa nåt speciellt så skulle jag säga att jag tycker att det ser ut som en skog.

  7. #7
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Bild 33 i Vad? konvolutet för tts?

  8. #8
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Bild 33 i Vad? konvolutet för tts?
    Den limiterade utgåvan är en bok med bilder på varje sida.

  9. #9
    Staffan747
    Guest

    Standard

    jaha okej, kan nån då vara snäll och berätta för mej vad den föreställer eller varför jusst den diskuteras för jag fattar ärligt inte ett skit av det här

  10. #10
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Det är för att ingen riktigt vet vad den föreställer om den nu föreställer nåt.

  11. #11
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Det är för att ingen riktigt vet vad den föreställer om den nu föreställer nåt.
    Lägg upp den vettja

  12. #12
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    22

    Standard

    Ja jag var ju ett stort fan av de halvt surrealistiska bilderna i HH-konvulotet och trodde inte det var sant när det kom en hel bok med bara sådana bilder. Tack herr Linell.

    Fast... ibland är de lite väl svårbegripliga. Går inte att få något grepp om vad de föreställer överhuvudtaget.

    Tycker att bilderna speglar kents texter. Det finns en konkret grund men sen har de förvrängts i estetiskt/poetiskt syfte. Ibland är det ändå uppenbart vad det ska föreställa men ibland är förvrängningen så stor att ursprunget gått förlorat och istället lever verket sitt eget liv.

  13. #13
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    måste man veta vad det föreställer.. det kan ju såklart vara riktigt snygg även om man inte har en susning om vad det är.. så är det med många bilder.. har ingen aning om vad det är men ändå ritktigt snygga.
    meningslösa, menigslöösa

  14. #14
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Bild 33 tycker iallafall jag liknar slutet på ett vattenfall.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •