Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16

Ämne: Jan Gradvall

  1. #1
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard Jan Gradvall

    Behövs ju en tråd om intervjuen också. Någon som läst något av Gradvall? Enligt hans hemsida (www.gradvall.se) har han flera uppdragsgivare just nu.

    "Krönikör i Dagens Industri sedan 1998. Skriver varje fredag i DI:s Weekend-bilaga om media, populärkultur och musik.
    Krönikör i Café varje månad om TV. Se www.cafe.se.
    Medverkar regelbundet på Sydsvenskans kultursida och på Dagens Nyheters kultur- och nöjessidor.
    Gör regelbundet reportage och intervjuer i Café, Elle och Residence.
    Har musiksida i ICA-Kuriren varje månad."
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  2. #2
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Gradvall är en av Sveriges absolut bästa musikjournalister. Han har ju tidigare gjort ett antal stora intervjuer med kent. Senast var ju i Café i samband med TTS-släppet (Oktober 2007). Här finns ett uttdrag ur den intervjun.
    Senast redigerat av frippe99 den 2008-09-23 klockan 12:28.

  3. #3
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Gradvall är en av Sveriges absolut bästa musikjournalister. Han har ju tidigare gjort ett antal stora intervjuer med kent. Senast var ju i Café i samband med TTS-släppet (Oktober 2007).
    Aha, det var han som gjorde den intervjun. Sån koll jag har då. Men det låter ju gott då.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  4. #4
    Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    8 639
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

  5. #5
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Behövs ju en tråd om intervjuen också. Någon som läst något av Gradvall? Enligt hans hemsida (www.gradvall.se) har han flera uppdragsgivare just nu.

    "Krönikör i Dagens Industri sedan 1998. Skriver varje fredag i DI:s Weekend-bilaga om media, populärkultur och musik.
    Krönikör i Café varje månad om TV. Se www.cafe.se.
    Medverkar regelbundet på Sydsvenskans kultursida och på Dagens Nyheters kultur- och nöjessidor.
    Gör regelbundet reportage och intervjuer i Café, Elle och Residence.
    Har musiksida i ICA-Kuriren varje månad."
    hur fan kan han göra så mycket samtidigt? han har ju världens sämsta simultanförmåga och kan bara gör en sak i taget
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  6. #6
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    hör shön kan man knåda ihop en 96 sidig intrevju. eller är det annat också kasnke.. men ändå..kasnke är en liten pixi-bok.
    meningslösa, menigslöösa

  7. #7
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Boken ska ju innehålla: intervju av Jan Gradvall, privata bilder, turnéhistorik och låttexter.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #8
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Gradvall är en av Sveriges absolut bästa musikjournalister. Han har ju tidigare gjort ett antal stora intervjuer med kent. Senast var ju i Café i samband med TTS-släppet (Oktober 2007). Här finns ett uttdrag ur den intervjun.
    Exakt.
    Han gjorde även en intervju med bandet (och en hel artikel som den kring TTS-släppet) i samband med att V&A skulle släppas. Den publicerades väl tidigt 2002 i Café, så det känns ju inte så konstigt att han har fått göra texten till den här boken. Förhoppningsvis är det nytt material som kommer med där...

  9. #9
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Faktum är att Gradvall intervjuat kent inför varje abumsläpp. Det blir spännande att se hur mycket av all historik han sitter på som finns i boken som kommer med boxen. Bara boken gör ju att boxen känns extremt prisvärd.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    1 580

    Standard

    Så, är det en sproilans ny intervju eller gammal skåpmat man får?
    Är du lika ensam som jag?

  11. #11
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Gradvall har gjort många bra intervjuer med kent. Han gjorde en grymt bra med Jocke innan dojd i Café. Han är väl en av få musikjournalister som bandet respekterar.

    Jocke har sagt nånting om att de gör tidningen Café för att dom då får träffa Gradvall som alltid är extremt påläst och kommer med bra frågor.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  12. #12
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    ”En tidig arbetstitel på skivan var ’Tillbaka till samtiden’”, säger Martin Sköld. ”Men det hade blivit för övertydligt. Man vill inte tala om för folk vad de ska tycka.”
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  13. #13
    Erfaren medlem Glödlampans avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    3 019

    Standard

    Har läst det han skrivit i DN, gillar honom.
    Nu är dom gömda bakom stjärnor
    Vid vintergatans kant

  14. #14

    Standard

    känns jättetrevligt att man får den här boken också. sjukt prisvärt om man får en ny intervju också som en slags sammanfattning om hur allt har varit hittills eller något.
    blev jättelycklig av att läsa kent-boken. blir alltid jättelycklig av att läsa allt som har med kent att göra. men när man får se saker som medlemmarna ur kent har sagt själva är det alltid extra roligt. de är så roliga och säger alltid fyndiga saker. i synnerhet joakim.

  15. #15
    Medlem Mats Carlssons avatar
    Reg.datum
    Jun 2003
    Ort
    Danderyd
    Inlägg
    115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Behövs ju en tråd om intervjuen också. Någon som läst något av Gradvall? Enligt hans hemsida (www.gradvall.se) har han flera uppdragsgivare just nu.
    Då skulle jag vilja kontra med en lika initierad fråga, nämligen: Någon som hört något av Kent? Enligt deras hemsida (www.kent.nu) verkar de ha gjort flera skivor och spelat en massa konserter.
    Sex, droger och Mats Carlsson

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •