Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 98

Ämne: Socker (demo) (inklusive texten)

  1. #31
    Erfaren medlem Impulsers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    4 290

    Standard

    Fruktansvärt bra!
    Men i min bok slår den inte orginalet.
    så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.


  2. #32
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av donberg Visa inlägg
    Skräll att varenda jävel här säger "bättre än originalet". Hade det varit så att den här låten var den första och den andra var demon som kom nu så hade ni sagt samma sak.
    Instämmer till fullo, dock så är de sista verserna med flugorna på sockret väldigt fina

  3. #33
    Erfaren medlem 13_Maj_tjejens avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    17 741

    Standard

    Jag älskar den, mjao den är så vacker, föredrar faktiskt denna framför orginalet, mest för dom där extraverserna på slutet men också för att den är så lugn och fin, är inne i en period då jag nästan bara lyssnar på lugna låtar så den passar mig perfekt just nu.
    Jag är förälskad i den här låten.
    "Getting old is not for sissies."

  4. #34
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Jag tycker det är svårt att jämföra demon med originalet...

    Både versionerna är riktigt bra och har enormt bra texter!

    Var bara glada att vi nu har två alternativa versioner av en riktig Kent-klassiker! =)
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  5. #35
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Jag tycker det är svårt att jämföra demon med originalet...
    Citat Ursprungligen postat av donberg Visa inlägg
    Skräll att varenda jävel här säger "bättre än originalet".
    Jag vet inte ens vilken som är att betrakta som original, det får Jocke svara på. En demo kan vara nog så mycket original (säkert mer i de flesta fall) eftersom det är den inspelade ursprungsversionen (demon = originalet?). Till skillnad från t.ex. en albumversion. I detta fall tycker jag att demon (det dittills outgivna originalet) är jävligt fin, men bättre än albumversionen vet i fan. Kul att demon skiljer sig så pass (både text och instrument/tempo), den är ett bra komplement. "Ingenting"-demon är ju t.ex. motsatsen, den tillför väl inget direkt. Nästan som den heter. Ingenting. Zzzz...
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  6. #36
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Jag tycker det är roligt att höra demoversionen och den är riktigt bra, men albumversionen känns ändå mer välarbetad på något sätt. Inte sagt att demon är dålig, men skulle inte vilja byta ut och ha den på skivan. Däremot tycker jag nog mer om den melodin(tonlägen?) som är på demon. Som sagt, kul att vi fått höra båda : )
    inget.

  7. #37
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag vet inte ens vilken som är att betrakta som original, det får Jocke svara på. En demo kan vara nog så mycket original (säkert mer i de flesta fall) eftersom det är den inspelade ursprungsversionen (demon = originalet?). Till skillnad från t.ex. en albumversion. I detta fall tycker jag att demon (det dittills outgivna originalet) är jävligt fin, men bättre än albumversionen vet i fan. Kul att demon skiljer sig så pass (både text och instrument/tempo), den är ett bra komplement. "Ingenting"-demon är ju t.ex. motsatsen, den tillför väl inget direkt. Nästan som den heter. Ingenting. Zzzz...
    Det känns som att ni kanske inte riktigt förstår poängen med "Ingenting-demon".
    Anledning till att den överhuvudtaget är med är förstås inte att det är en fantastisk version.
    Anledningen är att demon spelades in väldigt snabbt, med bara låtens grundläggande anatomi färdig, men ändå är den väldigt nära album-versionen, redan på ett hotellrum i Paris, där två snubbar sitter och säger: OK. Vi slänger in en 4/4:a. Nu kör vi riffet på acke och sjunger det lilla som är skrivet, och det som är oklart lallar man bara!

    Idén om en slutproduktion är således färdig redan i ett väldigt tidigt stadie.
    Den är alltså inte med för att den ska Njutas utan mer som ett exempel på något som väldigt sällan inträffar när man skriver och spelar in musik.
    Att en idé som man har i skrivande stund faktiskt förblir i stort sett intakt (med vissa tekniska och känslomässiga förbättringar) från demo till slutgiltig version.
    Senast redigerat av J.Berg den 2008-11-01 klockan 21:35.

  8. #38
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    skulle väl säga att demoversionen är fin men gillar nog den vanliga bäst för det är så skön dist i refräng och outro. så varm och dynamisk på nåt sätt, skithärlig. för övrigt är socker så jävla skön att spela, både när man kör sång + gitarr (älskar att stampa på disten när det är dags för refrängen) och när man spelar leadguitar till låten. undrar för övrigt hur socker varit om sami kört e-bow på albumversion också och inte bara live
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  9. #39
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    harklingen i ingenting-demon är ju halva charmen
    When you can live forever, what do you live for?

  10. #40
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det känns som att ni kanske inte riktigt förstår poängen med "Ingenting-demon".
    Anledning till att den överhuvudtaget är med är förstås inte att det är en fantastisk version.
    Anledningen är att demon spelades in väldigt snabbt, med bara låtens grundläggande anatomi färdig, men ändå är den väldigt nära album-versionen, redan på ett hotellrum i Paris, där två snubbar sitter och säger: OK. Vi slänger in en 4/4:a. Nu kör vi riffet på acke och sjunger det lilla som är skrivet, och det som är oklart lallar man bara!

    Idén om en slutproduktion är med således färdig redan i ett väldigt tidigt stadie.
    Den är alltså inte med för att den ska Njutas utan mer som ett exempel på något som väldigt sällan inträffar när man skriver och spelar in musik.
    Att en idé som man har i skrivande stund faktiskt förblir i stort sett intakt (med vissa tekniska och känslomässiga förbättringar) från demo till slutgiltig version.
    stod det inte i nån intervju att ni hade som mål för skivan (samtiden) att ligga så nära demoversionerna som möjligt och inte sväva ut för mycket. med tanke på att grunden är i stort sett intakt så lyckades det uppenbarligen
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  11. #41
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Såhär när det gått ett par dagar måste jag medge att jag lyssnat mest på Socker-demon.
    Den är helt underbar, skulle vara underbart att få höra den live nångång. Bara introt och den annorlunda slutversen gör den så bra

    Sen är väl Ingenting-demon rolig på ett annat sätt, lite som en konstruktionsställning mot ett ofärdigt hus...

  12. #42
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det känns som att ni kanske inte riktigt förstår poängen med "Ingenting-demon".
    Anledning till att den överhuvudtaget är med är förstås inte att det är en fantastisk version.
    Anledningen är att demon spelades in väldigt snabbt, med bara låtens grundläggande anatomi färdig, men ändå är den väldigt nära album-versionen, redan på ett hotellrum i Paris, där två snubbar sitter och säger: OK. Vi slänger in en 4/4:a. Nu kör vi riffet på acke och sjunger det lilla som är skrivet, och det som är oklart lallar man bara!

    Idén om en slutproduktion är således färdig redan i ett väldigt tidigt stadie.
    Den är alltså inte med för att den ska Njutas utan mer som ett exempel på något som väldigt sällan inträffar när man skriver och spelar in musik.
    Att en idé som man har i skrivande stund faktiskt förblir i stort sett intakt (med vissa tekniska och känslomässiga förbättringar) från demo till slutgiltig version.
    Jag kunde så klart höra att versionerna ligger väldigt nära varandra och förstår nu ditt resonemang ännu bättre efter ditt svar. Däremot finns det säkert dussintals andra demos som hade tillfört mer än just den, om man ska se hur en låt utvecklats, komplement (akustisk demo) o.s.v. Å andra sidan kan det väl vara trevligt att få höra en demoversion som ligger nära albumversionen (redan som just demo). Och grattis då till att ni satte den direkt.

    För att gå on topic igen, kan du inte utveckla lite mer om demon till Socker? Textändringarna om hur det gick från flugorna på socker, som kärleken på film till ingen ingen ingen ingen hör? Varför ni (du?) beslutade er för de textändringarna? O.s.v. Personligen så tycker jag att det passar jävligt bra in på demon, men den kanske inte gick ihop då versionen byggdes på med resten av instrument och arr? Tack!
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2008-11-01 klockan 22:52.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  13. #43
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Första gången jag lyssna hörde jag först "flingorna på socker". Då blev jag lite orolig, tänk om Jocke inte visste man har socker på flingorna och inte tvärtom. Sen tvätta jag öronen och hörde rätt.
    inget.

  14. #44
    Medlem Nällys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    204

    Standard

    kalaspuffar? :P

  15. #45
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nälly Visa inlägg
    kalaspuffar? :P
    Nejtack. Fysjutton.
    inget.

Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •