Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 23

Ämne: Kent-bojkott i Finland

  1. #1
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard Kent-bojkott i Finland

    http://blogg.svt.se/psl/2008/10/29/e...ott-i-finland/

    "Dumma finnjävlar", höll jag på att säga...
    Jag fattar att det är känsligt och diskussionen har ju varot upp i trådar innan boxen släpptes, men... Jag menar ta tillfälligt i akt och diskutera samtidens idioti och problem och f o r t s ä t t inte sopa dem under mattan.

    Näe, den här tråden var egentligen inte riktad direkt mot finnar, utan hela världen, men nu är det vad som är aktuellt.
    Om det är just vapen vi diskuterar kunde jag ännu hellre tagit upp Usa, men vapeninställningen(frihet, bah!!) och våldssynen hos de psykona orkar man inte älta längre.

    (Med detta vill jag mest ha sagt... På söndag drar jag 1v till Miami + 1v NY.
    Mitt älskade hatade Usa.)
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #2
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Dom verkade verkligen inte glada på Stockmann direkt, tjejen i kassan suckade och sa "Ja, så här ser den ut"
    Jag med ett flin på läpparna (jag hade jusst köpt boxen ju): "Ja, det är ju trevligt och aktuellt"
    Senast redigerat av Staffan747 den 2008-10-30 klockan 16:21.

  3. #3
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Nog för att både du och dendär bloggen överdriver rejält, har inte läst ens en liten notis om detta någon annanstans..

  4. #4
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Jag kan verkligen inte tycka att det är en bra idé att bojkotta den eller ens ändra omslaget. (eller ja, dölja det eller vad det stod)

    Jag förstår varför de vill det, helt klart, det som hände var tragiskt.
    Men samtidigt så finns det så mycket isåfall.
    Ska de sluta visa program på tv för att inte riskera att det är en våldsscen med pistoler?
    When you can live forever, what do you live for?

  5. #5
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Tre citat från artikeln och kommentarerna till denna som säger det mesta:

    "Känns inte reaktionen från öst klassiskt amerikansk?
    Man stör sig på en konstnärs eller artists bild eller en text, men de sjuka vapenlagarna - de som gör att ungdomar kan köpa vapen hursomhelst - består…"




    "jo.
    uuh, men det som också slår mig är ju… att det väl inte bara kan vara
    kent som har en puffra på skivomslaget?
    måste ju finnas määängder av dylika omslag. även i finland.
    no…?"





    "Spelbutiker är fyllda av spel som går ut på att skjuta ihjäl varandra, men
    att släppa en box med en pistol på är skandal? Otroligt löjligt!"

  6. #6
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Jaha det här var nytt för mig, haha. Men nu vet jag varför det har varit så svårt att få tag i boxen.
    Jag vill inte att Kent ska bojkottas, otur att det blev en sådan bild, men jag kan leva med det, köpa boxen, vara glad för Kents skull och njuta av musiken i fortsättningen också. Vi vet ju inte hurdan tanke det finns bakom bilden.
    Vi här i Finland älskar Kent ändå! Bli inte arga på oss, inte alla som vill att boxen ska bojkottas, hehe.

  7. #7
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Jaha det här var nytt för mig, haha. Men nu vet jag varför det har varit så svårt att få tag i boxen.
    Jag vill inte att Kent ska bojkottas, otur att det blev en sådan bild, men jag kan leva med det, köpa boxen, vara glad för Kents skull och njuta av musiken i fortsättningen också. Vi vet ju inte hurdan tanke det finns bakom bilden.
    Vi här i Finland älskar Kent ändå! Bli inte arga på oss, inte alla som vill att boxen ska bojkottas, hehe.
    Ingen box kommer att 'bojkottas' någonstans , kanske på sin höjd lämnas bort från en skivbutik i Kauhajoki, om dom nu har nån. Inte för att en jävle lyssnar på kent i den delen av landet.

  8. #8
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Ingen box kommer att 'bojkottas' någonstans , kanske på sin höjd lämnas bort från en skivbutik i Kauhajoki, om dom nu har nån. Inte för att en jävle lyssnar på kent i den delen av landet.
    Åh vad bra. Jag är lugn nu.

  9. #9
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Åh vad bra. Jag är lugn nu.
    Var detdär sarkasm

  10. #10
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Var detdär sarkasm
    Man kan ta det som man vill.

  11. #11
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Ska de bojkotta alla filmer och serier med pistoler på bio och TV också eller? Trams!

  12. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Vantaa/Vanda, Finland
    Inlägg
    456

    Standard

    Det här är allt jag hittade om "bojkotten" i finska tidningar. Lite märkligt att en finsk tidning använder svenska källor när det skriver om nånting som händer i Finland. Hmm..


  13. #13
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Ska de bojkotta alla filmer och serier med pistoler på bio och TV också eller? Trams!
    Ingen ska som sagt bojkotta ett skit

  14. #14
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Onödigt att börja dendär diskussionen igen; vi höll ju på att bli värsta ovänner här på forumet då det begav sej. Åtminstone jag har inte haft lust att hänga här förrän nu, då boxen är ute, o jag bara måste få kommentera hur mycket jag tycker om den.
    Det enda jag hört om bojkott var det som sades om Stockmann i SVT igår.

  15. #15
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Onödigt att börja dendär diskussionen igen; vi höll ju på att bli värsta ovänner här på forumet då det begav sej. Åtminstone jag har inte haft lust att hänga här förrän nu, då boxen är ute, o jag bara måste få kommentera hur mycket jag tycker om den.
    Det enda jag hört om bojkott var det som sades om Stockmann i SVT igår.
    Konstigt nog har inte ett enda finskt media med raka källor från stockas skivsida tagit upp saken, a.k.a. låtsasnyheter..

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •