Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 16

Ämne: cdon

  1. #1
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard cdon

    jag har fortfarande inte fått boxen, trots att jag bokade och betalade den samma dag som det gick att göra det.

    fick mail från cdon 3 dagar efter den släppts och det lät så här:

    Bäste kund,

    Tyvärr måste vi meddela dig att vi inte kunde reservera de pengar som behövs för att leverera din order. Var vänlig beställ igen.

    Order ID: 17044202

    Här nedan listas de ingående varorna:
    1004043973 Kent - Box 1991-2008


    Med vänlig hälsning

    CDON.COM

    skickade tillbaka samma dag att jag inte förstod någonting eftersom jag vid det tillfället som jag förbokade och betalade boxen med mitt kreditkort även hade köpt massa andra skivor och boxar för runt 3500 kronor. och att jag inte skulle ha några pengar stämmer ju inte heller för jag hade vid det tillfället cirkus 60.000 på det kontot...

    fick svar 5(!!!!!) dagar senare...:



    Svar på ärende
    Ärende referensnummer: 3B2D0E9504

    Hej Jenny,

    var vänlig återkom med ordernummer och artrikelnummer på varan som inte skickats. Det vanliga problemet när detta meddelande skickas är att kunden inte haft tillräckligt med pengar på kontot för att betala för produkten. I detta fall hittar jag ingen artikel som restats och avbrutits.

    Om du har ett konto registrerat hos oss med samma e-postadress (minstalilla@yahoo.se) som detta meddelande är skickat till, kan du följa ditt ärende på denna länk; cdon.se/customer/customercase//3B2D0E9504. Här kan du också enkelt ställa följdfrågor, mm.

    Med vänliga hälsningar

    Kundservice
    CDON.COM

    ytterligare 2 dagar senare:

    Hej Jenny

    Vi beklagar att beställning på varan togs bort och troligen berodde det på att bokningen legat för länge och då hävs reservationen av pengarna.

    Varan finns i lager och du kan lägga upp en beställning på nytt om du önskar. Den kommer att skickas så fort som möjligt.

    Vi skickar dig en rabattkod (värde 29 kr och giltig i 30 dagar) som du kan använda vid beställningen.

    Rabattkod: xRKEEnW

    detta tycker jag är helt sjukt...ska man inte kunna förboka och betala en vara så att man får den på leverans datum? ska man inte kunna boka varan så fort den släpps? är det inte det som är själva grejen med att förboka något?

    har aldrig råkat ut för det här innan...fick sista mailet idag men har redan ombokat boxen:

    Hej Jenny

    När man beställer med kort gör vi en reservation av beloppet för av ordern. Pengarna dras först när varan skickas.

    I ditt fall reserverades alltså hela summan men vi drog aldrig pengarna för varan som inte skickades.
    Reservationen hävs inom cirka 2-3 dagar efter att beställningen annullerats.
    Du bör alltså ha fått tillbaka pengarna för varan som inte skickades. Se över ditt kontoutdrag för att kolla så det stämmer.

    Om en reservation ligger kvar för länge hävs den automatiskt tyvärr. Därför kan det ibland vara bättre att göra bokningen med betalningsalternativet faktura.
    Vi beklagar att det inte finns bättre information om detta.

    -------------------------------------------------------------------------------------

    för övrigt så har alla pengarna dvs 3500 dragits å inga pengar har betalats tillbaka...

    jag vet att det finns betydligt värre saker att uppröras över å jag skiter i pengarna men det är själva principen. varför kunna boka och betala för något som ändå kommer avbokas?

    jag tillhör dom som köper både skivor och film...men jag börjar nu få full förståelse för dom som laddar ner...de slipper ju den här skiten...

    så vad jag undrar är, är det fler som råkat ut för liknande med cdon och boxen eller andra skivor osv?
    Senast redigerat av tigertindra den 2008-11-06 klockan 07:08.

  2. #2
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Jag har inte haft det här problemet personligen, men om man läser vissa trådar här under boxen är det tydligt att du inte är ensam. CDon har enkelt ett system som inte är vattentätt och för mig är det helt oförståeligt. Hur kan man liksom bygga in ett fel i ett helt normal beställningsförfarande? Jag kan inte annat än misstänka att företaget i fråga gör det för egen vinning, men samtidigt är det här så dålig reklam att jag måste tolka det som den "mänskliga faktorn". Nåja, ibland känns det som om vi måste lära oss acceptera människors missar, även om det är tröttsamt. Själv har jag gråtit blod åt mina problem med downloads. Men vi lär oss säkert. Det ska nog bli bättre med tiden. Vad finns annars konkurrens för?
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  3. #3
    Medlem helles avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , Sweden.
    Inlägg
    996

    Standard

    Nej som tur är har det funkat jättebra för mig med cdon! Fick boxen den 28/10, hade väntat den den 29/10 så jag blev glatt överraskad! Och skulle jag vara du skulle jag vara skitförbannad över pengarna också...typiskt att drabbas när man försöker vara schysst och köpa sina grejor lagligt!
    Ge mig en käftsmäll jag är feg...

  4. #4
    Medlem Domarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Threadneedle Street
    Inlägg
    177

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    Rabattkod: xRKEEnW
    Tackar tackar.

    Jag har varit med om något liknande när jag beställde en relativt svårhittad EP på CDON. Två-tre veckor efter mitt köp försvann produkten från deras webbsida, och jag fick en notis om att varan inte längre fanns i sortimentet. Någon månad och ett par välriktade mail senare med ett evigt skyfflande av order- och artikelnummer fick jag tillbaka pengarna de dragit... och en rabattkod.

    Inga komplikationer varken före eller efter den lilla incidenten, dock.
    Med vänliga hälsningar,
    Kentforumet

  5. #5
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Domarn Visa inlägg
    Tackar tackar.
    Klockrent!

  6. #6
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Klockrent!
    redan använt den och går den att använda 2ggr så vassegod...då får de ju skylla sig själva

  7. #7
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    redan använt den och går den att använda 2ggr så vassegod...då får de ju skylla sig själva
    Det låter som om du blivit rejält blåst av dom. Gör en reklamation..

  8. #8
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    har beställt boxen idag...igen...men det är själva principen som irriterar mig.
    varför skulle någon vilja förboka och betala en vara som kommer avbeställas pga deras rutiner?

    verkar ju helt sjukt...

    men skitsamma...glömt nu...ser fram emot boxen..nästa vecka å 2 veckor senare än förväntat. men hej...barnen i afrika svälter, folk blir instängda i källare å våldtagna i flera år, andra styckas å göms undan...so

  9. #9
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    har beställt boxen idag...igen...men det är själva principen som irriterar mig.
    varför skulle någon vilja förboka och betala en vara som kommer avbeställas pga deras rutiner?

    verkar ju helt sjukt...

    men skitsamma...glömt nu...ser fram emot boxen..nästa vecka å 2 veckor senare än förväntat. men hej...barnen i afrika svälter, folk blir instängda i källare å våldtagna i flera år, andra styckas å göms undan...so
    Jag skulle ha gett upp efter första förseningen och gått till en skivaffär, did that ever cross your mind?

  10. #10
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Jag skulle ha gett upp efter första förseningen och gått till en skivaffär, did that ever cross your mind?
    Word! Enda gången jag beställer ifr CDON & dylikt är när jag inte ka få tag på skivan på annat sätt, men kentboxen har ju funnits att köpa typ överallt? Att beställa ifrån CDON är ju bara att riskera skador på varorna och krångel med leveranser/betalnignar
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  11. #11
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Haha, jesus! CDON är ju så jävla fuckade (ursäkta ordvalet), dom kan dra nånstans ifall dom håller på sådär...

    Men det finns ju en lösning, det dom gör är helt enkelt att lura folk på pengar rakt av. Bedrägeri/stöld/whatever, gå till KonsumentOmbudsMannen direkt!! Du lär ju säkerligen få rätt ifall det är fler som upplevt samma sak, för det där är ju ren stöld av privatpersoners pengar.

    Jävla skitföretag (tur att man valde Ginza iaf).
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  12. #12
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Jag skulle ha gett upp efter första förseningen och gått till en skivaffär, did that ever cross your mind?
    ehh jo nu är de ju så här att där jag bor finns ingen skivaffär...tror inte ens de kommer sälja skivor mer på åhlens, verkar som de lägger ner både film å skivor. inte så konstigt iofs sig eftersom i princip ingen köper det längre när de går ladda ner gratis.

    jag blir ju konstant idiotförklarad av alla som ser ett cd eller dvd fodral "va...har du KÖPT den...varför?!? du kan ju ladda ner på pirate bay..dc++ osv men visst vill du bara kasta pengar så där helt i onödan...whatever"

    man orkar inte komma med den långa förklaringen till varför man köper en vara av någon som producerat något som man faktiskt vill ha...något som ger något till ens liv...

    de e samma tugg varje gång...precis som när man kör äckel-efter-02-fyllona en fredag/lördag och är den vackraste de sett sen de klämde sig ur fittan...det är bara tröttsamt...orkar inte.

    cdon har inte gjort mig besviken innan..tvärtom.

    men guess what...skickade ju ordern idag och fått bekräftelse på att den levereras imorgon...so...there is a god...helgen e räddad

  13. #13
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    de e samma tugg varje gång...precis som när man kör äckel-efter-02-fyllona en fredag/lördag och är den vackraste de sett sen de klämde sig ur fittan...det är bara tröttsamt...orkar inte.
    Måste säga att jag faktiskt inte fattar vad de har med saken att göra?
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  14. #14
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Måste säga att jag faktiskt inte fattar vad de har med saken att göra?
    det är samma princip, man orkar inte förklara helt enkelt.

    1. varför man köper musik/filmer

    2. varför man inte är intresserad av att knulla någon som ett desperat "sista raggningschansen" innan de istl får runka till angelica jansson(http://www.moore.se/data/models/larg...jansson-10.jpg) istl.

    för mig e de samma sak dvs lika tröttsamt...
    Senast redigerat av tigertindra den 2008-11-07 klockan 09:46.

  15. #15

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    har beställt boxen idag...igen...men det är själva principen som irriterar mig.
    varför skulle någon vilja förboka och betala en vara som kommer avbeställas pga deras rutiner?

    verkar ju helt sjukt...

    men skitsamma...glömt nu...ser fram emot boxen..nästa vecka å 2 veckor senare än förväntat. men hej...barnen i afrika svälter, folk blir instängda i källare å våldtagna i flera år, andra styckas å göms undan...so
    Gå till en skivbutik, slipper frakt osv. Annars beställer jag ofta från Ginza, med musik och så.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •