Tycker inte prssen behöver vara med och snoka och plåta jämt och ständigt! Kan väl va skönt för kent och fans att få vara ifred!
Tycker inte prssen behöver vara med och snoka och plåta jämt och ständigt! Kan väl va skönt för kent och fans att få vara ifred!
Mina tankar är så klara nu
Ni kan släppa den där bomben nu
Över axeln ser jag pärlband av blåljus
Vår hämnd blir ljuv
Du verkar tänka rätt trångsynt där.
Man kanske inte valde journalistyrket för att skriva om kent, men när man väl gjort det kanske man åker på uppgiften i alla fall och sen inte har något val än att åka dit och prata lite med bandet för att sedan skriva en artikel/notis om det. Val har man väl alltid, göra sitt jobb eller se sig efter ett nytt. Inte så lätt alla gånger. Har du tänkt på det?
Klart det finns intresse hos pressen att prata med ett av Sveriges största band, eftersom de förstår att det ökar intresset för många att läsa deras tidning. Du måste se större än att "du tycker det är roligare att läsa en artikel om dem när det är lite mer speciellt och på bandets villkor". Tror inte media bryr sig så mycket om det...
Varför skulle det vara mer synd om en journalist som inte vill intervjua kent än om kent som inte vill ha några journalister där? Varför skall det vara så att så fort kent gör något så måste en journalist vara där? Kent har gjort ett val och det är att dom inte vill ha journalister där. Varför har du så svårt att acceptera det? Du måste se det större än att du bara vill ha en bild på Jocke i tidningen och två rader med text under. Jag tror inte att kent bryr sig om att fansen blir ledsna om de inte ger en stor intervju efter varje signering.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Ursäkta, saknar moderatorn läskunnighet?
Jag skrev inte att det var synd om journalisterna, bara att de kanske inte valt att vara där utan är det för att det är ett uppdrag i jobbet. Jag skrev heller ingenting om att jag har svårt att acceptera kents beslut om att inte ställa upp på intervju, jag menade bara på att det ligger i tidningens intresse att skriva om aktuella fenomen (vilket man lätt kan kalla kent för). Och tillsist så skrev jag verkligen ingenting om att jag vill ha en bild på jocke i tidningen (läser inte aktuella tidningar mer än konsertrecensioner, och bilder tog jag själv på signeringen) med lite text under, verkligen ingenting. För jag tänker nämligen större än "jag" och "kent". Det verkar du ha svårt att göra?
Det gör jag definitivt inte. I så fall hade jag knappast suttit här i vilket fall som helst. Men bra diss! (Y)
Du skrev:Jag skrev inte att det var synd om journalisterna, bara att de kanske inte valt att vara där utan är det för att det är ett uppdrag i jobbet.
Och jag tolkar det som om du på något sätt tycker att det är kents skyldighet att ta hand om den stackars journalisten som blivit ivägtvingad till att snacka med Sveriges största band.Man kanske inte valde journalistyrket för att skriva om kent, men när man väl gjort det kanske man åker på uppgiften i alla fall och sen inte har något val än att åka dit och prata lite med bandet för att sedan skriva en artikel/notis om det. Val har man väl alltid, göra sitt jobb eller se sig efter ett nytt. Inte så lätt alla gånger. Har du tänkt på det?
Om du inte några problem med kents beslut varför tjafsar du då?Jag skrev heller ingenting om att jag har svårt att acceptera kents beslut om att inte ställa upp på intervju, jag menade bara på att det ligger i tidningens intresse att skriva om aktuella fenomen (vilket man lätt kan kalla kent för).
Eftersom du dömde mig och trodde att jag inte fattar att pressen självklart vill skriva om kent och kränga så många exemplar som möjligt till alla fansen så tyckte jag att det var lite småroligt att dömda dig som ett av dom fansen. Att det var med en stor skopa ironi verkade du dock inte ha förstått.Och tillsist så skrev jag verkligen ingenting om att jag vill ha en bild på jocke i tidningen (läser inte aktuella tidningar mer än konsertrecensioner, och bilder tog jag själv på signeringen) med lite text under, verkligen ingenting. För jag tänker nämligen större än "jag" och "kent". Det verkar du ha svårt att göra?
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Jag tycker det är extremet befriande med ett band som kent som gör precis som de vill.
Då tolkade du rätt fel. Jag menade bara att man får ha förståelse för att journalister kanske får uppdrag från högre instanser än sina personliga intressen. Att sen kent inte vill ställa upp på intervjuer är väl upp till var och en att respektera, som sagt så diskuterar jag inte detta ur ett personligt intresse. Menar bara att jag har förståelse för att pressen vill skriva om dem.
Jag bråkar inte, jag bara reagerade på det du skrev i stycket jag först citerade i denna tråd. Du skrev, på ett ungefär, att du tyckte det var mer speciellt om man bara fick läsa intervjuer som bandet 110% ställt upp på och nästan styr själva vid speciella tillfällen. Tyckte bara du inte såg helheten, att journalisterna vill/ska i sitt jobb rapportera om dem. Inte nödvändigtvis för att sälja skivor, det tjänar ju de egentligen ingenting på så förstår inte ens varför du skrev det, utan för att folk vill läsa om stora band och därmed tjänar på att skriva om dem. Inte speciellt svårt resonemang om man förstår sig på marknadsekonomi...
Senast redigerat av meneca den 2008-11-09 klockan 03:51.
Jag fattar ingenting! Om originalvinkeln på artikeln var att kent signerar boxen så hade det väl ändå räckt med en bild på kön utanför? Alla vet väl hur medlemmarna i bandet ser ut ändå?
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!
Grejen är ju inte (återigen) att de inte FÅR komma in och plåta.
Poängen är att de aldrig nöjer sig med att bara plåta och ställa frågor till de i kön som vill svara, utan att de alltid vill "byta några ord" med oss.
Frågor som:
"Huuur kääänns deeeet nuu dåå?"
"Varför är det en pistoool på boxxxen?"
"Varför är inte boxen viiit?"
"Hur mår dina barn?"
"Varför ser ni så sura ut?"
Frågor man gärna slipper svara på under resten av sitt liv.
Eftersom man redan svarat 100 ggr att man inte VILL svara på infantila frågor från människor med noll koll.
Får de inte det blir de sura för det.
Sen vill de att vi ska ställa upp på en bild "gärna mot den där tegelväggen" och "Kan ni inte le lite?" "Och ta av solglasögonen".
Och när vi inte vill det blir de sura för det.
Om man tillåter dem att närma sig varje gång man gör något som kan tolkas som "offentligt" och "av intresse för media" så slutar det oundvikligen med att man står och förklarar för 4 fotografer och GT:s Josh varför man inte tycker att det är OK att de fotar när man är på toa.
De kan bli hur sura de vill mao.
Det är om inte annat väldigt underhållande.
Ja det ÄR faktiskt lite underhållande. De beter sig lite som bortskämda barn som är vana att alltid få som de vill och så säger NI nej... till DOM som faktiskt har ett äkta pressleg i hatten och allt. Fy vad nedrigt gjort!
Jag kan inte minnas att pressen varit intresserad av skivsigneringar tidigare så varför bryr de sig nu? Kul att ni fortfarande står på er och gör som ni vill. Det kommer ni alltid få min respekt för iaf!
Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!