Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 41

Ämne: Kent portar fotografer

  1. #16
    Medlem Lennys avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Litenstadnånstans
    Inlägg
    289

    Standard

    Tycker inte prssen behöver vara med och snoka och plåta jämt och ständigt! Kan väl va skönt för kent och fans att få vara ifred!
    Mina tankar är så klara nu
    Ni kan släppa den där bomben nu
    Över axeln ser jag pärlband av blåljus
    Vår hämnd blir ljuv

  2. #17
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av buster89 Visa inlägg
    Givetvis vill man tacka Kent för allt dom gjort. Jag vill gärna se Jocke rakt in i ögonen och berätta för honom hur mycket hans texter haft för betydning för mig, att han är ett geni och att han spelar i vad som enligt mig är världens bästa band. Jag menar uppriktigt allt det här. Men om jag skulle säga så under en signering i en av Sverige:s största stader, skulle mina ord knappast bli mycket annat än smörja i andras ord. "Hej, han där fick tacka Kent, varför får inte jag!?!?" Det skulle bara inte gå. Så kan man göra när man gillar något litet, okänd band som faktiskt har tid att prata.
    Ja, fast nu menade jag efteråt.
    Men du har rätt i det du säger.
    When you can live forever, what do you live for?

  3. #18
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Om journalisterna inte vill vara där så har dom helt klart valt fel jobb. Jag respekterar kent något enormt för att dom inte ställer upp i vilken kvällsblaska som helst för intervjuer stup i kvarten. Det är ju det som gör att det blir extra roligt att läsa om kent när det fakiskt blir en riktigt intervju som sker på deras villkor. Nej, jag har inte direkt läst några artiklar om signeringen, har bara varit två i gp vad jag vet, en om att dom kommer och en där några fans intervjuades. Inte så intressant. Jag vet inte vad som hade kunnat framkomma i en intervju på ett par tre frågor med tex GT. Nytt material på g? Är det kul att träffa fansen? Vad tycker ni om boxen? Känns som om det inte hade kommit nått nytt i vilket fall som helst.
    Du verkar tänka rätt trångsynt där.
    Man kanske inte valde journalistyrket för att skriva om kent, men när man väl gjort det kanske man åker på uppgiften i alla fall och sen inte har något val än att åka dit och prata lite med bandet för att sedan skriva en artikel/notis om det. Val har man väl alltid, göra sitt jobb eller se sig efter ett nytt. Inte så lätt alla gånger. Har du tänkt på det?

    Klart det finns intresse hos pressen att prata med ett av Sveriges största band, eftersom de förstår att det ökar intresset för många att läsa deras tidning. Du måste se större än att "du tycker det är roligare att läsa en artikel om dem när det är lite mer speciellt och på bandets villkor". Tror inte media bryr sig så mycket om det...

  4. #19
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Du verkar tänka rätt trångsynt där.
    Man kanske inte valde journalistyrket för att skriva om kent, men när man väl gjort det kanske man åker på uppgiften i alla fall och sen inte har något val än att åka dit och prata lite med bandet för att sedan skriva en artikel/notis om det. Val har man väl alltid, göra sitt jobb eller se sig efter ett nytt. Inte så lätt alla gånger. Har du tänkt på det?

    Klart det finns intresse hos pressen att prata med ett av Sveriges största band, eftersom de förstår att det ökar intresset för många att läsa deras tidning. Du måste se större än att "du tycker det är roligare att läsa en artikel om dem när det är lite mer speciellt och på bandets villkor". Tror inte media bryr sig så mycket om det...
    Varför skulle det vara mer synd om en journalist som inte vill intervjua kent än om kent som inte vill ha några journalister där? Varför skall det vara så att så fort kent gör något så måste en journalist vara där? Kent har gjort ett val och det är att dom inte vill ha journalister där. Varför har du så svårt att acceptera det? Du måste se det större än att du bara vill ha en bild på Jocke i tidningen och två rader med text under. Jag tror inte att kent bryr sig om att fansen blir ledsna om de inte ger en stor intervju efter varje signering.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  5. #20
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Varför skulle det vara mer synd om en journalist som inte vill intervjua kent än om kent som inte vill ha några journalister där? Varför skall det vara så att så fort kent gör något så måste en journalist vara där? Kent har gjort ett val och det är att dom inte vill ha journalister där. Varför har du så svårt att acceptera det? Du måste se det större än att du bara vill ha en bild på Jocke i tidningen och två rader med text under. Jag tror inte att kent bryr sig om att fansen blir ledsna om de inte ger en stor intervju efter varje signering.
    Ursäkta, saknar moderatorn läskunnighet?
    Jag skrev inte att det var synd om journalisterna, bara att de kanske inte valt att vara där utan är det för att det är ett uppdrag i jobbet. Jag skrev heller ingenting om att jag har svårt att acceptera kents beslut om att inte ställa upp på intervju, jag menade bara på att det ligger i tidningens intresse att skriva om aktuella fenomen (vilket man lätt kan kalla kent för). Och tillsist så skrev jag verkligen ingenting om att jag vill ha en bild på jocke i tidningen (läser inte aktuella tidningar mer än konsertrecensioner, och bilder tog jag själv på signeringen) med lite text under, verkligen ingenting. För jag tänker nämligen större än "jag" och "kent". Det verkar du ha svårt att göra?

  6. #21
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Ursäkta, saknar moderatorn läskunnighet?
    Det gör jag definitivt inte. I så fall hade jag knappast suttit här i vilket fall som helst. Men bra diss! (Y)
    Jag skrev inte att det var synd om journalisterna, bara att de kanske inte valt att vara där utan är det för att det är ett uppdrag i jobbet.
    Du skrev:
    Man kanske inte valde journalistyrket för att skriva om kent, men när man väl gjort det kanske man åker på uppgiften i alla fall och sen inte har något val än att åka dit och prata lite med bandet för att sedan skriva en artikel/notis om det. Val har man väl alltid, göra sitt jobb eller se sig efter ett nytt. Inte så lätt alla gånger. Har du tänkt på det?
    Och jag tolkar det som om du på något sätt tycker att det är kents skyldighet att ta hand om den stackars journalisten som blivit ivägtvingad till att snacka med Sveriges största band.


    Jag skrev heller ingenting om att jag har svårt att acceptera kents beslut om att inte ställa upp på intervju, jag menade bara på att det ligger i tidningens intresse att skriva om aktuella fenomen (vilket man lätt kan kalla kent för).
    Om du inte några problem med kents beslut varför tjafsar du då?

    Och tillsist så skrev jag verkligen ingenting om att jag vill ha en bild på jocke i tidningen (läser inte aktuella tidningar mer än konsertrecensioner, och bilder tog jag själv på signeringen) med lite text under, verkligen ingenting. För jag tänker nämligen större än "jag" och "kent". Det verkar du ha svårt att göra?
    Eftersom du dömde mig och trodde att jag inte fattar att pressen självklart vill skriva om kent och kränga så många exemplar som möjligt till alla fansen så tyckte jag att det var lite småroligt att dömda dig som ett av dom fansen. Att det var med en stor skopa ironi verkade du dock inte ha förstått.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  7. #22
    Medlem hållermigvidlivs avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    upplands väsby
    Inlägg
    625

    Standard

    catfight..
    ge mig en vinterdrog.

  8. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    1 460

    Standard

    Jag tycker det är extremet befriande med ett band som kent som gör precis som de vill.

  9. #24
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    Det gör jag definitivt inte. I så fall hade jag knappast suttit här i vilket fall som helst. Men bra diss! (Y)
    Du skrev:
    Och jag tolkar det som om du på något sätt tycker att det är kents skyldighet att ta hand om den stackars journalisten som blivit ivägtvingad till att snacka med Sveriges största band.


    Om du inte några problem med kents beslut varför tjafsar du då?

    Eftersom du dömde mig och trodde att jag inte fattar att pressen självklart vill skriva om kent och kränga så många exemplar som möjligt till alla fansen så tyckte jag att det var lite småroligt att dömda dig som ett av dom fansen. Att det var med en stor skopa ironi verkade du dock inte ha förstått.
    Då tolkade du rätt fel. Jag menade bara att man får ha förståelse för att journalister kanske får uppdrag från högre instanser än sina personliga intressen. Att sen kent inte vill ställa upp på intervjuer är väl upp till var och en att respektera, som sagt så diskuterar jag inte detta ur ett personligt intresse. Menar bara att jag har förståelse för att pressen vill skriva om dem.

    Jag bråkar inte, jag bara reagerade på det du skrev i stycket jag först citerade i denna tråd. Du skrev, på ett ungefär, att du tyckte det var mer speciellt om man bara fick läsa intervjuer som bandet 110% ställt upp på och nästan styr själva vid speciella tillfällen. Tyckte bara du inte såg helheten, att journalisterna vill/ska i sitt jobb rapportera om dem. Inte nödvändigtvis för att sälja skivor, det tjänar ju de egentligen ingenting på så förstår inte ens varför du skrev det, utan för att folk vill läsa om stora band och därmed tjänar på att skriva om dem. Inte speciellt svårt resonemang om man förstår sig på marknadsekonomi...

  10. #25
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Expressens Kai Martin var lite upprörd över att de inte "fick göra sitt jobb": http://www.expressen.se/1.1360515
    Vilket skrattretande trams!
    Han kan skaffa annan försörjning istället.
    Om han hade haft en bättre motivering så kanske man hade tagit honom på allvar.
    Senast redigerat av meneca den 2008-11-09 klockan 03:51.

  11. #26
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Jag fattar ingenting! Om originalvinkeln på artikeln var att kent signerar boxen så hade det väl ändå räckt med en bild på kön utanför? Alla vet väl hur medlemmarna i bandet ser ut ändå?
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  12. #27
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Jag fattar ingenting! Om originalvinkeln på artikeln var att kent signerar boxen så hade det väl ändå räckt med en bild på kön utanför? Alla vet väl hur medlemmarna i bandet ser ut ändå?
    Grejen är ju inte (återigen) att de inte FÅR komma in och plåta.
    Poängen är att de aldrig nöjer sig med att bara plåta och ställa frågor till de i kön som vill svara, utan att de alltid vill "byta några ord" med oss.
    Frågor som:
    "Huuur kääänns deeeet nuu dåå?"
    "Varför är det en pistoool på boxxxen?"
    "Varför är inte boxen viiit?"
    "Hur mår dina barn?"
    "Varför ser ni så sura ut?"

    Frågor man gärna slipper svara på under resten av sitt liv.
    Eftersom man redan svarat 100 ggr att man inte VILL svara på infantila frågor från människor med noll koll.
    Får de inte det blir de sura för det.
    Sen vill de att vi ska ställa upp på en bild "gärna mot den där tegelväggen" och "Kan ni inte le lite?" "Och ta av solglasögonen".
    Och när vi inte vill det blir de sura för det.
    Om man tillåter dem att närma sig varje gång man gör något som kan tolkas som "offentligt" och "av intresse för media" så slutar det oundvikligen med att man står och förklarar för 4 fotografer och GT:s Josh varför man inte tycker att det är OK att de fotar när man är på toa.

    De kan bli hur sura de vill mao.
    Det är om inte annat väldigt underhållande.

  13. #28
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Grejen är ju inte (återigen) att de inte FÅR komma in och plåta.
    Poängen är att de aldrig nöjer sig med att bara plåta och ställa frågor till de i kön som vill svara, utan att de alltid vill "byta några ord" med oss.
    Frågor som:
    "Huuur kääänns deeeet nuu dåå?"
    "Varför är det en pistoool på boxxxen?"
    "Varför är inte boxen viiit?"
    "Hur mår dina barn?"
    "Varför ser ni så sura ut?"

    Frågor man gärna slipper svara på under resten av sitt liv.
    Eftersom man redan svarat 100 ggr att man inte VILL svara på infantila frågor från människor med noll koll.
    Får de inte det blir de sura för det.
    Sen vill de att vi ska ställa upp på en bild "gärna mot den där tegelväggen" och "Kan ni inte le lite?" "Och ta av solglasögonen".
    Och när vi inte vill det blir de sura för det.
    Om man tillåter dem att närma sig varje gång man gör något som kan tolkas som "offentligt" och "av intresse för media" så slutar det oundvikligen med att man står och förklarar för 4 fotografer och GT:s Josh varför man inte tycker att det är OK att de fotar när man är på toa.

    De kan bli hur sura de vill mao.
    Det är om inte annat väldigt underhållande.
    Ni borde ta med en egen fotograf eller rentav en kille med vidkamera som kan filma när ni först bjudit in pressen och sen blånekar dom allt.

    reaktionerna från reportrarna skulle förmodligen ger er internationellt tv-pris xD

  14. #29
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Grejen är ju inte (återigen) att de inte FÅR komma in och plåta.
    Poängen är att de aldrig nöjer sig med att bara plåta och ställa frågor till de i kön som vill svara, utan att de alltid vill "byta några ord" med oss.
    Frågor som:
    "Huuur kääänns deeeet nuu dåå?"
    "Varför är det en pistoool på boxxxen?"
    "Varför är inte boxen viiit?"
    "Hur mår dina barn?"
    "Varför ser ni så sura ut?"

    Frågor man gärna slipper svara på under resten av sitt liv.
    Eftersom man redan svarat 100 ggr att man inte VILL svara på infantila frågor från människor med noll koll.
    Får de inte det blir de sura för det.
    Sen vill de att vi ska ställa upp på en bild "gärna mot den där tegelväggen" och "Kan ni inte le lite?" "Och ta av solglasögonen".
    Och när vi inte vill det blir de sura för det.
    Om man tillåter dem att närma sig varje gång man gör något som kan tolkas som "offentligt" och "av intresse för media" så slutar det oundvikligen med att man står och förklarar för 4 fotografer och GT:s Josh varför man inte tycker att det är OK att de fotar när man är på toa.

    De kan bli hur sura de vill mao.
    Det är om inte annat väldigt underhållande.
    Ja det ÄR faktiskt lite underhållande. De beter sig lite som bortskämda barn som är vana att alltid få som de vill och så säger NI nej... till DOM som faktiskt har ett äkta pressleg i hatten och allt. Fy vad nedrigt gjort!

    Jag kan inte minnas att pressen varit intresserad av skivsigneringar tidigare så varför bryr de sig nu? Kul att ni fortfarande står på er och gör som ni vill. Det kommer ni alltid få min respekt för iaf!
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  15. #30
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Poängen är att de aldrig nöjer sig med att bara plåta och ställa frågor till de i kön som vill svara, utan att de alltid vill "byta några ord" med oss.
    Frågor som:
    "Huuur kääänns deeeet nuu dåå?"
    "Varför är det en pistoool på boxxxen?"
    "Varför är inte boxen viiit?"
    "Hur mår dina barn?"
    "Varför ser ni så sura ut?"
    Och man får inte glömma klassikern, "Eeee det med meeening att pistolboxen fått baaaarnlååås?"



Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •