Ingen på vägarna
bara döda grävlingar
Ja, puss puss.
Löpning? Nja, jag har sprungit 8,5 kilometer på 38 minuter och är inte jätteförtjust i löpning, men i och med att jag aldrig har deltagit i ett motionslopp kanske det vore något att prova på någon gång. För att bevisa att man still is running strong eller nåt ...
Längdskidåkning är skönt med skating, men inte med bakhalt klassiskt ... 89 kilometer, wooooo ... nej, tacka vet jag 67 mil cykling ...![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Men det är väl en bra tid på 8,5 km. Jag har några gånger sprungit motionslopp, bl a stafetter; det längsta var på 12 km, och det var jättejobbigt![]()
Jag tror nog att Vasaloppet skulle vara möjligt, det lär ju ändå gå ganska mycket utför, och mycket parstakning. Men det är så beroende av vädrets makter. I år var det väl närmast perfekta förhållanden, medan spåren i fjol var sönderåkta, slippriga och nollgradigt, så svårvallat.
Man kanske kunde börja med tjejvasan, öppet spår eller varför inte skatevasan,namokab? Det längsta lopp jag skidat var 53 km, men då skulle jag inte ha orkat 37 till...![]()
Ingen på vägarna
bara döda grävlingar
Ja, men skatevasan är bara 30 km, tror jag. Är ju ingen utmaning direkt ...
Min syster körde öppet spår (89 km) när hon var gravid; kanske något för dig att upprepa ...![]()
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Så ska det låta! Häruppe är det måste för barn att lära sig åka skidor/äga ett par skidor, för dom ska kunna skida när dom börjar skolan. Vet inte med södra Finland, men tror det är likadant där-förstås beroende på snötillgången hur mycket dom skidar i skolan. Är man och skidar dagtid myllrar det av små knattar i spåren![]()
Ingen på vägarna
bara döda grävlingar
Så vänder allt igen
/Jo©ke\