Jag är helt och hållet för salt.
I have seen it all
ni har fel båda två, salt binder varken fett eller vatten.
däremot gör saltet att mer vatten samlas i kroppen (istället för att försvinna ut med urin, svett osv) men det sker genom osmos och inte genom bindning.
/ mvh besserwissern
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Natrium behövs för vätskebalans och nervernas funktion. Natriumbrist är ovanligt och de flesta får i sig för mycket natrium. För dem som tränar är det dock viktigt att återställa natriumnivån i efter svettiga träningspass. Natriumbrist kan leda till vätskebrist, överhettning, kramper, och kraftigt nedsatt prestationsförmåga. Långvarig överdosering kan leda till högt blodtryck och ödem.
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Åh, älskar salt<33 Kan äta det rätt upp och ner, fastän jag vet att det är fett dåligt!![]()
tänk om man kunde cykla upp för en tall och äta glass med salt. undrar om det skulle smaka annorlunda jämfört med om man klättrade upp istället?![]()
Jag blir så trött på allt tjat om salt. Klart det smaksätter bra, och bättre att ha mindre när man lagar till maten så folk kan ha på mer sen så det passar var och en bäst, men vilket daltande det ska vara om saltet.
Sen har jag en klasskompis som har typ 40kg salt på maten vad hon än äter...
Salt är klockrent
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
Sant är kanon.
Känner folk som saltar på äpplen, men så långt vill inte jag sträcka mig![]()
Suffer with pride.
Essentiellt skulle jag vilja påstå, men omogen guava med curry och salt på är bara vidrigt.
Då är nog ämnet att betrakta som uttömt.
Hur vore det om ni startade seriösa trådar någon gång?
Låt dom komma nu