Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Fan-Bilder

  1. #1

    Lightbulb Fan-Bilder

    Jag har gjort några kent-bilder så det skulle vara grymt om det fanns någon stans på hemsidan där man kunde lägga upp fan-bilder.
    Är det möjligt att skapa sådan tjänst?
    Jag tror att många skulle tycka att det är kul att ladda upp sina bilder som man gjort med tanke på kent

  2. #2
    Staffan747
    Guest

    Standard


  3. #3
    Medlem palsternackas avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Borås
    Inlägg
    175

    Standard

    Man skulle kunna göra en tagg på flickr med typ "kentfanbilder" så fick alla tagga sina kentfanbilder med den taggen, och då kunde man kika på dem där?
    Tjenare, jag heter Martin!

  4. #4
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Vad är det ni menar med fanbilder? Omgjorda redan befintliga bilder eller egna konsertfoton?
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  5. #5

    Standard

    Jag menar att man kan lägga in bilder från konserter, omgjorda bilder från hemsidan eller bara en bild som har kent anda och kanske står det kent på bilden.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av palsternacka Visa inlägg
    Man skulle kunna göra en tagg på flickr med typ "kentfanbilder" så fick alla tagga sina kentfanbilder med den taggen, och då kunde man kika på dem där?
    I så fall skulle man ha en länk dit inbäddad på sidan så att man kan gå hit och inte behöva lämna sidan för att titta på bilder.
    Helst ska det ju vara så att man bara behöver inloggnig för den här sidan.

  7. #7
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    När det gäller bilder från spelningar så brukar det alltid göras en speciell tråd om detta vid varje nytt turnétillfälle.
    Tex:
    http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=2926

    Om du vill starta en tråd för omredigerade bilder så kan du väl göra det antar jag. Bara man är noga med att berätta var man har fått bilden ifrån eller vem som är fotografen.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sofia747 Visa inlägg
    När det gäller bilder från spelningar så brukar det alltid göras en speciell tråd om detta vid varje nytt turnétillfälle.
    Tex:
    http://forumet.kent.nu/showthread.php?t=2926

    Om du vill starta en tråd för omredigerade bilder så kan du väl göra det antar jag. Bara man är noga med att berätta var man har fått bilden ifrån eller vem som är fotografen.
    Det som blir jobbigt med att göra så är att man måste klicka på varje länk för att se bilderna.
    En småbildsfunktion som i google-bilder skulle vara perfekt+man måste ju hitta bilderna lätt och inte behöva leta en massa i underrubriker för att hitta det.

  9. #9
    Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    24 349

    Standard

    Om det är någon ny forumfunktion du vill ha så kan jag tyvärr inte hjälpa dig med det utan då får du vända dig till webmastern.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

    Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

  10. #10
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Henrik har ju skapat en något sådant på Flicker redan: http://www.flickr.com/groups/367084@N23/

    Där är det fritt att ladda upp konsertbilder och sådant.

  11. #11

    Standard

    Ok, sofia hur kontaktar jag webmastern då? Finns det en mail-adress? Håller på med en hemsida själv så jag har ett hum om vad som är möjligt att göra.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •