Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Folket: Intervju med Martin Roos

  1. #1
    Erfaren medlem Pulvermoss avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    2 580

    Standard Folket: Intervju med Martin Roos

    Ett utdrag ur den intervju med Martin Roos som publicerades i Tidningen Folket torsdag 28 maj:
    "Ett jubileum till för alla"
    Kentmanagern högste boss för festligheterna


    I fyra år var han gitarrist i rockbandet Kent, men hoppade av i samma veva som Eskilstunabandet slog igenom på allvar.
    Sedan drygt ett år är Martin Roos vd för kommunens jubileumsbolag, Eskilstuna 350 AB, och alltså ytterst ansvarig för att allt ska klaffa.
    - Det är ett oerhört stimulerande jobb, säger han.
    (...) Ni har en budget på tolv miljoner, många tycker att det är slöseri med skattepengar nu när det är finanskris och lågkonjunktur - vad säger du?
    - Man kan ju säga så här, när 300-årsjubileet firades 1959 var det heller inga goda tider men även då firades det. Ett sånt här jubileum är dessutom beslutat om lång tid i förväg. Det känns naturligt att fira 350 år, en privatperson till exempel ställer ju inte in sin 50-årsfest för att läget är besvärligt.
    Du är ju även känd för att ha spelat i Kent, ångrar du att du lämnade bandet?
    - Jag var gitarrist mellan 1991 och 1995 - nej, jag ångrar mig inte. Jag är en väldigt vanlig människa som trivs bäst med ett normalt jobb. Jag är sedan tolv år Kents manager och är något av deras buffert mot omvärlden. Fast nu lägger jag allt krut på vd-jobbet i jubileumsbolaget.
    Får vi se Kent i Eskilstuna under det här året?
    - Nej, de gör inga spelningar i år och jobbar enbart i studio.
    Kan du jämföra jobbet som Kentmanager och jubileums-vd?
    - Till viss del är det samma saker som ska göras, men ändå skillnader. Bara budgetmässigt är det helt annorlunda. En enda konsert med Kent omsätter 20-25 miljoner medan Eskilstuna 350 AB har en budget på tolv miljoner.
    Har du lagt gitarren helt på hyllan?
    - Jag spelar nu i ett hobbyband som heter The Jacks. Vi gör några spelningar då och då, det är fortfarande kul att stå på scen.
    Vad gör du när du verkligen kopplar av?
    - Då går jag ned i garaget och mekar med mina gamla amerikanska muskelbilar eller snickrar på huset. Med ett verktyg i handen kopplar man bort allt annat.
    Hur ser din framtid ut när du nästa vår lämnar vd-uppdraget i kommunen?
    - Jag fortsätter förstås med Kent, men sen vet man inte. Kanske det dyker upp något annat intressant.
    Till sist Martin, hur blir fortsättningen på jubileumsfirandet?
    - Jag tror att det blir mycket bra och att Eskilstunaborna får stor glädje av alla fina programpunkter som bjuds.
    Suffer with pride.

  2. #2
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    "Får vi se Kent i Eskilstuna under det här året?
    - Nej, de gör inga spelningar i år och jobbar enbart i studio."

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    "Får vi se Kent i Eskilstuna under det här året?
    - Nej, de gör inga spelningar i år och jobbar enbart i studio."
    Never say "never".
    Du och jag, Döden <3

  4. #4
    Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Värmland, Karlstad
    Inlägg
    3 901

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    "Får vi se Kent i Eskilstuna under det här året?
    - Nej, de gör inga spelningar i år och jobbar enbart i studio."
    det är väl ganska självklart att dom inte gör. skivan kommer nog inte än för nästa år, typ i januari skulle jag tippa. men man får väl hoppas på det bästa!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •